Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å strikke vognteppe til jenta mi men er helt blank! Var innom en garnbutikk i dag, men turte ikke si at jeg ikke visste noe om strikking, synes det er flaut!!! Har dere gode råd mtp type garn, kanskje navn på garn osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal være flau jeg. Spør om hjelp, tror sikkert de vil synes det er gøy at noen vi lære å strikke :)

Skrevet

Joda, Men jeg er så blank at jeg vet ikke hva jeg skal spørre om engang He He:)

Skrevet

Kan vel begynne med å fortelle hva du vil strikke, he he :D

Skrevet

Du kan jo begynne med å gå inn på denne siden: http://www.garnstudio.com

Under oppskrifter kan du søke på strikkede babytepper. Der finner du både oppskrift og mulighet for å bestille akkurat det garnet du vil ha (evt hvis du vet om en butikk i nærheten som selger Drops garn kan du selv kjøpe det selv).

Jeg er forresten heller ikke flink til å strikke. Jeg hekler mye, men strikking klarer jeg ikke så godt. Jeg har likevel uten problemer strikket både Mor Signe-teppe (synes det var litt kjedelig) og dette perlestrikkede teppet fra garnstudio (http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=15〈=no). Sistnevnte tok meg bare et par kvelder, det gikk raskt unna siden garnet og pinnene er så tykke, og teppet har vært mye brukt vinterstid.

Skrevet

Jeg gikk innom en garnbutikk når jeg skulle få det første barnet mitt å sa at jeg ville strikke et teppe i bomull, men at jeg ikke visste hvordan jeg ville det skulle se ut. Da fant hun som jobbet der frem oppskrifthefter jeg kunne titte i og så fant jeg et teppe jeg likte og så fant hun frem garn og strikkepinner jeg trengte til det. Og jeg har strikket en del tidliger, selvom det begynner å bli mange år siden nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...