Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 6-åringen skulle legges av far i kveld, for en time siden syns h*n det var helt ok. Nå, da legginga skulle gjøres, så var det plutselig heeeelt uaktuelt. Vi hadde en liten prat, men h*n vil ikke, på noe sett og vis, høre at det er like greit å bli lagt av far som av mor. Klarte til og med å si at h*n hater far! Han ble skuffa og såra, ja. Skjønner det godt. Etterhvert ble sinnataggen sendt i seng uten noe mer om og men, og nå er det hyyyyyyyl så det holder, og gråteroping på maaaaammmmmaaaa min. Jaja... Flere som av og til opplever noe lignende og som har gode råd til hvordan få det til å bli like greit å bli lagt av far som av mor?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Skal gi deg et tips sånn ca 6 år for sent:Mor og far bytter på fra barnet er nyfødt:-) Ikke bare legging, men ALT.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 20:38: Det har vi gjort! ALT!!! Og hvis jeg først ikke er hjemme, så er far og barn kjempevenner og alt går veldig fint.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Hva er tidlig? Å legge 6åringen kl 20.30? Her er min snart 7åring i seng kl 19.30 senest! Og du HI, min jente var sånn. Hylte og skreik hver kveld i 1 år. Meget slitsomt! Var såvidt greit at jeg la, at mannen min la var totalt uaktuellt!! Vet ikke hva som skjedde når det på en måte gikk over, men tror kanskje hun vokste seg litt fra det... Jeg var hard som en stein, var det mannen min som la, så var det han. Ferdig snakka! Tok lang tid før vi klarte å bryte mønsteret, men det gikk. Bare hold ut, vær sterk og ikke gi deg!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #6 Skrevet 19. august 2011 Tidlig? Klokka halv ni? Det er da ikke tidlig for en 6-åring, vel? På mandag begynner skolen, og da må h*n i alle fall legges i god tid før halv ni. Nei, jeg synes ikke halv ni er tidlig.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Han var lagt for en time siden så han var lagt 19:30. Og det syns jeg er tidlig for en 6-åring på en fredagskveld;)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #8 Skrevet 19. august 2011 En 6 åring som holder på sånn? Er det gjerne litt trass inne i bildet da eller? I den alderen tror de ofte at de er større enn de er, og vil bestemme. Men 6 åring legger seg selv, så går vi bare inn å sier god natt og gir litt kos. Hvis hun vil ble lest bok for, gjør vi det også. Han må nesten bare få ligge å hyle fra seg, og ikke gå inn til han du, når han var enig i at pappa skulle ligge han idag. Da ser han at det hjelper å rope og hyle etter mamma, så kommer hun. Så kan du heller gå inn til han andre ganger pappa har lagt og han har latt være å protestere slik. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #9 Skrevet 19. august 2011 Jeg leste feil ser jeg nå Beklager;) 20:41
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #10 Skrevet 19. august 2011 Høres ut som en som tester grensene sine. Tror bare jeg hadde fortsatt å være konsekvent, rolig men bestemt. Vil du ikke bli lagt av far, nei vel, så får du legge deg selv i kveld. Medbestemmelse er viktig men det er dumt om barnet blir "avhengig" av at bare en person legger. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #11 Skrevet 19. august 2011 20:41: Nei, var ikke lagt 19:30, men skulle legges ca 20.20. Avtalen var at h*n fikk se et program h*n gjerne vil se på tv, og SÅ skulle far legge.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #12 Skrevet 19. august 2011 20.43. Takk for råd, det var noe sånt vi tenkte selv også.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #13 Skrevet 19. august 2011 Vi har hatt det litt på samme måte her med ungene... Vi valgte derfor konsekvent å legge annenhver kveld. Da visste de at det var ikke noe å komme etter! Og ja - det er KUN for å teste grensene... Spesielt dine mamma!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #14 Skrevet 19. august 2011 Etter ca 20 minutter gikk far inn til barnet. Da ble det med en gang slutt på hylinga og far og barn gikk på badet og gjorde unna kveldsstellet. Så leste jeg ei lita bok og vi snakka litt om at det var like greit å bli lagt av far og mor. Har sovet ei god stund nå. Puh...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå