Gå til innhold

Alt handler om å være slank

Anbefalte innlegg

Skrevet

"få den perfekte kroppen du alltid har drømt om"

er på reklame HVER dag, gjerne flere ganger om dagen også.

Jeg blir såå depprimert av kroppen min..

Før svangrskapet hadde jeg helt flat mage og kom meg inn i xs

Nå etter svangerskapet så har jeg gått opp 20 kg!

og bruker M.

jeg hater kroppen min, mest for at alle reklamer og sånn viser til en fantasikropp som jeg aldri vil få.

Jeg har begynt så smått å trene, men i det siste har jeg også stukket eyelineren min i halsen for å kaste opp maten jeg har spist...

jeg vil ned hvertfall 15 kg...

hva gjør dere for å bli slank?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare ikke la deg lure av slike reklamer. Livet dreier seg om mye annet enn å være tynn. Hvis du virkelig har for mange kilo, så begynn å tren og spis sunt ofte og lite. Men hvis du bruker størrelse M, har du ingenting å bekymre deg over.. Konsentrer deg om barnet ditt.

Skrevet

Jeg vil bare begynne med å si at jeg vet akkurat hvordan du har det og at jeg var på det samme stedet for to år siden som du er nå.

Jeg meldte meg på et grete roede kurs og gikk ned 7 kilo der (fra 70 til 64, er 163 høy). man lærer vel egentlig ikke så mye nytt der, men det er veldig motiverende å ha noen å svare til og å ha noen å slanke seg med. Helt sant altså.

7 kilo var ikke nok for meg, så jeg har fortsatt med å telle kalorier (1300 pr dag de dagene jeg ikke har trent) og jeg har dessuten kuttet kraftig på karbohydrater men ikke helt. Jeg spiser kanskje 20 gram fullkornpasta og 4 fiber knekkebrød pr dag + masse grønnsaker da bortsett fra poteter.

jeg spiser masse proteiner fra fisk og kylling og magert svinekjøtt, unner meg litt saus men spiser aldri mer enn 400kcal til middag.

Det som virkelig har satt fart i vektnedgangen min nå og fått meg til å nå målet mitt på 56 kilo er p90x (google, det ser skummelt ut men er ikke skummelt, bare veldig gøy. Du regulerer jo styrken selv). Har gått ned 4 kilo på et par mnd nå.

På lørdag glemmer jeg alt som har med slanking å gjøre og spiser godis og chips pasta og alt annet som "ikke er lov". Spiser også hjemmelaget pizza hver søndag. Men resten av uken er jeg skikkelig nazi.

Men tren, tren, tren og tren. Til slutt vil du finne glede i treningen og du vil bli ennå mer motivert:)

Og spis tran og multivitaminer:)

Og smil til deg selv i speilet:)

Lykke til!!!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Æsj, sånn er det ikke noe kosleig å ha det. Men FOR GUDS SKYLD.. slutt med å kaste opp! Det er ikke godt for noe, med mindre det du spiser er giftig! Eneste resultatene du får ut av det er en av to ting:

1- spiseforstyrrelse, du vil aldri slutte med å kaste opp, og bli syk, muligens dødssyk.

2- du kaster opp til du har gått ned 15 kg, og klarer på mirakuløst vis å slutte med oppkast. Men vil sprenge vektskalaen med en gang du begynner å spise normalt igjen, og hoppe laangt over den vekta du er på nå.

M er IKKE en stor strl, og du er helt sikker NYDELIG akkurat slik du er. Hvis du allikevel vil ned i vekt vil jeg råde deg til å kontakte legen din og få hjelp med planlegging av måltider osv siden du allerede nå har begynt med "kjappe løsninger" som er utrolig skadelig for deg. Har hørt mye bra om "17 day diet", søk det opp på google og sjekk det ut, men ring lege i tillegg! Du trenger veiledning for å slutte med det du driver med.

Gjør deg selv en tjeneste og gjør det på den sunne måten. Da vil du ha mye mer glede av å få "den kroppen du alltid har ønsket deg". Ingen har nytte av å være slank hvis ingenting annet i kroppen fungerer!

Skrevet

Takk for tips dere :)

veldig fint å vite at jeg ikke er alene om dette,

men jeg vil virkelig ned i vekt, veier 65 kg nå, å jeg MÅ ned til 50.

veide 45 før svangerskapet :(

det er jo ekstra vanskelig å akseptere kroppen sin når man var så slank før....

Men jeg skal følge noen av tipsene deres, tusen takk :)

Skrevet

jeg veide 69 etter fødsel og veier nå 52. me ikke kast opp, det er å lure deg selv. har en venninne som gjorde det fo å gå ned i vekt. hun err innlagt på ullevål for aneroxia og kan ikke ta vare på barnet sitt. og er i fare for å dø. så ike kast opp.

jeg gkk på ketosekur og trente. spiser lavkarbo nå og trener og holder meg på 52. jeg veide 50 før graviditeten. og hverken 69 eller 65 er å være feit, heller normal.

men forstår du vil ned når du er vant til å veie mindre, det ville jeg også. :) men jeg hadde ikke kastet opp, for da kan eg risikere å miste omsorget for barnet mitt og dø og det er ingenting som er verdt det. stopp mens du kan. lykke til.

Skrevet

Oi, skal prøve å slutte med det.

men enkelte ganger når jeg mener jeg har spist en porsjon for mye så får jeg så hetta at jeg ser kun det som eneste løsning.. :/

Skrevet

ja og da bør det blinke en varsellampe. da begynner du allerede å få problemer men du har ikke så vanskelig med å slutte. så bare slutt, tenk på barnet ditt :) 65 kg er myyyyyyyyyyyyyyye bedre enn å miste barnet sitt. og vet du hva? 65 kg er ikke mye, er helt normalt :) og hvis du vil gå ned i vekt så begynn heller på en sunn diett og tren. ikke kast opp :) du og barnet fortjener det :)

Skrevet

Du er jo superslank i mine øyne med dine 65 kg, og jeg kan, om jeg hadde hatt lyst, misunne deg vekta di. Men velger å la være :P

Jeg var overvektig for 1,5 år siden. Veide 116kg. DET er å veie for mye. Nå har jeg det så utrolig mye bedre. Jeg har gått ned 36kg, og veier 80kg, og er i kjempe form. Klarer å leke og ta vare på ungene mine som aldri før. Målet mitt er å gå ned 10kg til.. noe mindre enn 70kg kan jeg ikke veie, da ser jeg alt for mager ut. Jeg er 1,72 høy. En ulempe med å gå ned i vekt, er at man mister alt som heter pupper har jeg erfart, er helt flat, men jeg får heller være flat enn å veie over 100kg..

Regner ikke med at dette er noen trøst for deg, men ville skrive min historie likevel. Jeg beklager, men jeg mener det er dumt å starte en slankekur når man veier 65kg.. Årsaken til min store overvekt, er at jeg startet min første slankekur for 13 år siden, og etter det har det blitt utallige slankekurer og jeg har bare blitt større og større..

Prøv å godta at du nå har trådd inn i voksenlivet, du har født et barn og kroppen din har naturlig nok forandret seg fra da du var 14. Men det betyr ikke at du veier for mye, eller at kroppen din er fæl på noen som helst måte, det sitter kun oppe i hodet ditt. Litt god trening og oppstramming er uansett sunt :)

Skrevet

Jeg bruker L eller str 44 jeg. Og jeg er bare 160 cm......

Føler meg OK :) Trener ikke, men har hardt og tungt fysisk arbeid. Ganske så flat mage, men fett over alt :) BMI på ca 28, tror jeg(72 kg nå, har gått ned 3 kg den siste måneden uten å jobbe for det). Det er vel overvekt? Men slik føler jeg meg ikke.

Det er medisiner som gjør at vekten er som den er, men det gir meg ikke krisetanker :) Til vanlig er jeg rundt 60 kg, og da er jeg virkelig slank :)

Hva de reklamerer for i blader og slikt, driter jeg i. Det er ikke mitt liv :)

Jeg VET at vekten og kroppen vil lete seg selv tilbake til sin trivselsvekt. Det har jeg erfart ørten ganger før. Det tar bare litt tid nå, og det er helt greit :) Har aldri slanket meg i hele mitt liv, og jeg er nå 40 år og om en stund sikkert 60 kg igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...