Gå til innhold

Mitt verste mareritt.. ;-(

2 prinser og et nurk på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Vet dette er ikke siden for det, men trenge å lufte tanker å vetikke om en annen plass eg kan gjer.

Eg har måtte ta et vanskelig og tøft valg mot en av mine venninner som eg har kjent siden ungdomskolen. Eg måtte ringe og melde bekymringsmelding til barnevernet da eg har sett ho fyskisk å psykisk mishandle deres eldste sønn(5 år) og far stod bare og så på. Det verste som eg har sett ho gjort og som tippet over alt for meg var da ho en morgen ved frokostbordet tok tak i håret på ungen som var i ferd med å spy tok hode bak å kallet han dum å ekkel du får f... svelge det eg vaske f... ikke opp etter deg din ekkle unge. Deretter tok ho et glass appelsin jus og helte i munn på han og klemte han på stupen med 3 fingrer. Min mann prøvde å ta tak over bordet men ho flyttet seg lenger bak mot veggen og sa han skal f... svelge de han er så jævla ekkel.

Når far kjefter på sønnen dei få gangene han blande seg brekke han sønnens arm bakover på ryggen på sønnen(slik som politiet gjør når noen motsette seg) Ingen av dei snakke rolig til gutten samme hva det er dei skriker så er sikker alle kan høre det. Når eg spør felles kjente hva dei syns om dei som foreldre så får eg til svar dei er voldsomme. Men ingen tørr å gjør noe, før meg å min mann nå.

Jenta(2 år) dei har får ikke noe av det for ho er prinsessa deira. Eg har aldri sett dei kose me gutten på den måten som jenta. Eg har mange mange andre episoder om gutten som er like gale men den huske eg som om det var igår. Håpe eg slepp å oppleve et barn gå gjennom en slik ting noen sinne mer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tommelen opp for deg som våger å bry deg om ungene og ringer inn en bekymringsmelding! Det er altfor mange som ikke tørr fordi de er redde for hvordan foreldrene kommer til å reagere. Det er barna som trenger en talsperson i slike tilfeller. Krysser fingrene for at familien kan få hjelp.

:-)

Skrevet

Takk... Vet eg har gjort det rette og det, men fikk beskjed av ho som tok imot meldingen at vist ikke dei tok imot hjelpen dei ble tilbudt kom dei til å ta barna ut fra hjemmet. I det hele er dei noen fantastiske barn som smile å gir meg klem hver gang eg komme der.

Skrevet

Åh, det skulle ha vært flere av deg her på jord!!! Du gjør et ufattelig viktig valg på vegne av barna, og uansett hva som skjer så vil det være til det beste for de. Selv om de ikke vet det kommer de alltid til å være evig takknemlige ovenfor deg :) Slik du beskriver situasjonen er det svært alvorlig omsorgssvikt, men dessverre forekommer det oftere enn hva vi vil erkjenne. Desseverre velger veldig mange å ikke beskytte barna, men beskytte de voksne for reaksjoner på deres oppførsel og valg. Tøft gjort!!!

Gode helgeklemmer til deg!

Skrevet

Takk.. Min mening er at voksne er en stemme for barna på ting dei ikke klare sette ord på selv. Barna blir satt til denne verden ufrivillig. Det er vi voksne som velge de for dei. Da bør vi forsvare dei og. Vi voksne er lærerene til barna. Dei barna har ikke lært hva som er rett for sønnen vise samme åtferd som dei har lært han beklagelig. Eg ville ikke valg annet om det var andre barn heller. Jobber med barn å forguder dei og den gleden dei gir oss. Å alle gullkorna dei har til tider. Til noe helt annet noen av barna er bekymret når eg får baby at ikke skal var der mer. :-) Det er da du vet dei er glad i deg :-)

Skrevet

off, så forferdelig!! :( du er flink som har sakt ifra til barnevernet!! god klem til deg:)

Skrevet

å fikk eg vondt langt inni hjerterota.. stakkars gutt!!

stakkars barn!

godt at det finns medmennesker der ute:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...