Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Hvordan regulerer dere tv-titting og tv-spilling? Om min 6-åring hadde fått en tv på rommet så ser jeg for meg at det hadde blitt mye mas fra hans side, men også at venner hadde mast på han om å få lov til å spille. Men kanskje det går ann å få til en ordning?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 tv på barnerommet??? Er det alvorlig ment?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Her er TV på rommet totalt uaktuellt. Alle PC aktiviteter skal også foregå i stua så vi kan følge med. Må vel være for å avlaste foreldre som vil ha tvn i stua for seg selv...
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 Har hatt tv på barnerommet i flere år, og hva var problemet sa du? Det er vi voksne som lager reglene i huset, og da hjelper det ikke om venner eller andre maser aldri så mye.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Har nettopp fått en tv på rommet til sønnen min. Og han får bare se på barnetv på rommet. Vi har ikke noe spill eller noe han kan ha på rommet, så her er det ikke noe mas. Bare tv. Og oppgraderer til en dvd senere. vi får se.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #6 Skrevet 19. august 2011 Eldste har hatt tv på rommet siden han var 3,men det har aldri vært ett problem hverken med file,tv eller spill. Jeg har nemlig aldri lært han å sette tv på eller velge kanal:-P
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Hos oss har jenta vårt hatt tv på rommet siden hun var 5 år. Og hun er veldig flink til å spørre oss om å få se på tv, før hun gjør det. Det gjelder også tv ute i stuen.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #8 Skrevet 19. august 2011 her har M (6år)tv på rommet sitt. men han har ikke fått tvkanaler enda.. så da blir det enten film eller tvspill. han har såpass stort rom at det er delt i to.. sovedel og lekedel.. jeg begrenser tvspillingen til 1-2 timer sånn ca hver 3, dag. han er mye ute og leker så jeg ser ikke noe problem med at han kan få spille eller se film når det er dårlig vær.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #9 Skrevet 19. august 2011 TV har absolutt ingenting på et barnerom å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #10 Skrevet 19. august 2011 Sønnen min på 5 år har tv på rommet og synes ærlig talt ikke at det er noe problem. Eneste gangen den blir brukt er om morgenen i helgene når han våknet kl. 06-07 så setter han på tv`n og ser barne-tv, så kommer lillesøsteren hans på 3 år inn når hun våkner. Vi foreldre får sove en time ekstra, ser ikke problemet med det. Ellers ser de en sjelden gang en film på rommet hans. Han spiller ikke spill, vi har kjøpt spill til han som står i stua men han har vel spilt 3 ganger siden han fikk det for 4 mnd. siden så kan vel ikke si at det er en storspiller vi har i hus....ha ha. Nei, her i huset er det vi foreldre som bestemmer. At han har tv på rommet gjør det ikke automatisk til at han sitter pal inne på rommet sitt og ser på tv. Han er for det meste ute og leker med vennene sine.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #12 Skrevet 19. august 2011 Her har de ikke tv på rommet, å vi begge foreldre er enige om at det er en uting. Men jeg skal aldri si ALDRI, men i en alder av 7 år er det helt uaktuelt for vår del. Lurer berre på en ting, hva er egentlig vitsen med tv på rommet? (ikke frekkt ment altså):
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #13 Skrevet 19. august 2011 Jeg syns min far har en fin løsning på det der, de 3 yngre søsknene mine har en liten tv på deling. Den står på et lite tv-bord med hjul på, så det kan trilles mellom rommene og evt helt bort hvis det skulle vært nødvendig. Med flere barn så er det nok greit at de har anledning til å trekke seg tilbake på egne rom for å se på film og/eller spille sammen med venner, så tror jeg skal adoptere den løsningen når jeg har flere barn og de er større.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #14 Skrevet 19. august 2011 Vitsen? Ingen kanskje. Men både vesla og vi har hatt glede av den tv'n. Når hun våkner om morgenen, ser hun litt på tv i senga før hun står opp. Nå er hun stor nok til å stå opp og ordne seg helt selv, men tidligere ga det oss en god time ekstra i senga på fridager. Hun så enten barnetv eller en dvd. Spill til tv'n fikk hun ikke før hun var gammel nok til å håndtere det. Og så er det deilig å slippe å krangle om tv'n. Når hun har hatt venner på besøk, skjer det nesten aldri at de ser tv, det har hatt mer enn nok med å leke og gjøre andre ting. Vi har bare positive opplevelser med tv på barnerommet. Og JA, bare for å ha sagt det - jenta er i dag 9 år, driver med mange forskjellige aktiviteter og drar mye heller på sykkeltur med mamma eller pappa enn å sitte foran tv'n.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #15 Skrevet 19. august 2011 mitt barn har også tv på rommet. hun er 6 år og har hatt tv i snart 2 år nå. Hun har ikke tv-kanaler, men kan spille V-smile eller se film. Det er ikke ofte hun er nede på rommet for å se film eller spille. Hun har også et rom som er "delt i to" Sovedel og lekedel
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #16 Skrevet 19. august 2011 Skal det virkelig være en god begrunnelse på hvorfor det IKKE skal være tv på rommet? Det går ann å sette grenser selv om det er tv på rommet, å barn må jo lære seg at vist det går noe i stykke så får de endten være uten eller bruke sine egne spare penger for å erstatte dette på nytt! Finnes ingen regler på at DET IKKE har noe inne på ett barnerom å gjøre, det er bare bullshitt! Jeg har hatt tv på mitt rom fra jeg var ganske så liten, jeg så endten barne tv eller film. Av en merkelig grunn så hadde jeg ingen begrensing på om jeg fikk lov til å bruke tven min uten å spørre eller ei. Sannheten er at jeg brukte ikke tven min så ofte, så da vard et kanskje ikke nødvendig å si noe på det. De visste nok mitt bruk likevell. Sønnen min på 2 1/2 har gamle tven min på sitt rom, der for han lov til å se på film vist jeg skal bruke tven i stuen. Å det er ikke mye han bruker den. Kommer kanskje en sjelden gang med ett cover om ett hint at han vil se den filmen. Så er det greit så lenge det er på en passelig tid på døgnet. Noen av dere sier at dere vil ha kontroll på hva barnet ser på tven, TA ut tv boksen da vell. Så funker som oftest ikke tv kanalene. Fleste hjem har jo en eller annen form for boks, altibox og osv.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #17 Skrevet 19. august 2011 Her hos oss har ikke barna hatt tv på rommene, av den enkle grunn de har så små rom. Men kjellerstuen er "deres", der har de tv med kanaler, dvd og spill. Det er vi som voksne som bestemmer når det er greit å benytte tv, og det har aldri vært noe problem. Og jeg skal innrømme noe som sikkert ingen her inne har hørt om engang, kanskje dere trodde at slikt bare forekom i Amerika.... Det hender (ikke så ofte, men ikke så sjelden heller) at jeg sitter og ser på tv oppe mens gullungene ser film nede.......oooooohhhhhh..... nå er det vel like før noen sporer ip-adressen og sender både prest, lensmann og barnevern på meg:))
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #18 Skrevet 19. august 2011 Til 13.33. Det var en bastant holdning. Kanskje du vil utdype den litt??
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #19 Skrevet 19. august 2011 Jeg har tv på romma til mine 3 barn men det er ikkje noko problem men verre med DSI spela og PC spill og nett spela. Sliter med detta en kva tv på romma.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #20 Skrevet 19. august 2011 6 åringen min har tv på romme sitt. ikke noe problem. ser nesten ikke tv mine barn. kunn en film i ny å ne. er d dårlig vær osv så setter jeg på en film å lager litt kino stemning. tv spill har de ikke. 4 åringen skal få seg tv ettervert han også. Litt godt syns jeg at de kan være litt på rommene sine også. Men de er stort sett ute mine da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå