Gå til innhold

Jeg tror vanligvis ikke på spøkelser, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg virkelig å lure.

Helt siden vi flyttet hit for over et halvt år siden, har lillesnuppa våknet hver eneste kveld/natt og kommet løpende livredd inn i stua til oss, eller inn på rommet. Hun snakker om en skummel mann som er i/ved skapet, og nekter plent å sove der inne alene.

Ved å våkne slik, og ikke sovne igjen før etter 1-2 timer får hun jo ikke nok søvn, pluss at vi lurer på hva det er som skremmer henne slik fra å sove der inne.

Hun har flere ganger kommet løpende ut av rommet med lekene i hånda og med et forskremt uttrykk og ropt "Nei, ikke ta meg!" og kastet seg i armene mine og sett seg bakover mot romdøren sin, og igjen nektet å gå inn på rommet uten at jeg eller faren er med.

Er det noe galt med jenta, er det "noe" på rommet eller er dette en vanlig "lek" for barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vanskerlig når du ikke tror på sjeler som blir igjen etter døden.

Men jeg mener det finnes, har opplevd og sett veldig mye gjennom mitt liv, jeg er vel det folk kaller for klarsynt, for meg er det bare en del av livet mitt.. Uansett.

Om din datter viser slik redsel, og sier det er en mann der, så bør du ta det som hun sier, det kan være en gjenganger der, som mener hun er i hans rom eller lignende, barn er mer åpene for denne delen av livet, men de fleste glemmer det bort/fortrenger det når de vokser opp.

Beste rådet mitt er å forhøre seg om det finnes noen der dere bor, som renser hus, altså gir sjelsfred, så gjengangeren reiser dit han hører hjemme. Det er ikke like lett å finne de som driver med slikt, men forhør deg med folk du vet om, som er åpene for slikt. Om du sier hvor du bor, kan noen her kanskje hjelpe deg å finne en/ei som kan rense huset deres. Det koster ikke mye å få utført en renselse, ikke om persjonen vet va h*n gjør hvertfall, maks pris er 500, og da er det snakk om en vanskerlig sjel, og fler renselser.

Skrevet

Spør henne ut om mannen, er det det eller det skapet han sitter i, ung/gammel, snakker han, når kommer han osv slik at hun får forklart seg skikkelig.

Hvor bor du? Jeg har en venn som han renset flere hus og får tilbakemeldinger fra familier som mener de har fått nytt liv etter han har vært der. Han bor i Stavangerområdet. Ta kontakt med meg om du trenger :)

Skrevet

Vi har prøvd, men hun sier bare "Skummel mann ved skapet" og av og til sier hun "vondt" :/

Stavanger blir nok litt for langt unna, vi holder til i Finnmark :)

Helsesøster mener det er natteskrekk, men hun er lysvåken og er jo våken i opptil 2 timer etterpå.

Skrevet

Lite trolig at det da er nattskrekk. Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd å få tak i noen som kan rense huset deres.

Skrevet

En ting du også kan gjøre, er å ikke bli redd selv. Ikke uttrykk for jenta di at dette er farlig. Mest sannsynlig blir hun redd fordi hun ikke vet hvem/hva det er, og at hun plukker opp at dere syns det er skummelt også. Hvis dere sier til henne at hun neste gang skal fortelle mannen/ånden at han skremmer henne, gå bort. Eller lignende da, er ikke viktig hvordan hun ordlegger seg, bare hun forteller mannen at hun ikke vil ha han der. Mest sannsynlig forsvinner dette da.

Hun kan også spørre mannen hvem han er. Kan hende det er en hjelper eller andre som hun finner ut at hun ikke er redd for.

Enda en ting, hjelp dattera di til å forstå at han kan ikke gjøre henne noe. Si at når hun opplever å bli skremt, kan hun se for seg et blått lys rundt seg, som gjør at ingen kan skremme henne. Det hjelper faktisk :)

Skrevet

Jeg er helt sikker på at det finnes noe mer mellom himmel og jord. Det vi bodde før opplevde jeg mye uforklarlig og skummelt så jeg ville absolutt tatt datteren din på ordet og forsøkt å fått han vekk

Skrevet

Jeg var slik som liten, såg forskjellige "mennesker" på rommet mitt eller andre plasser vi var.

Familien min opplevde selv å høre at det kom noen, tok opp dører osv når jeg sa selv fra 4 årsalder at jeg kunne se noen som kom f.eks.

Dette ga seg heldigvis i 15 årsalderen hos meg.

Det skjer fremdeles småting i huset her, men jeg våkner ikke om natten og ser folk stå ved siden av meg.

Men mine barn derimot, de ser folk :(

Og her er det samme, en mann.

Min mellomste, han er ikke redd lengre.

Han sier selv at han snakker med sin gamle venn på rommet sitt.

Det gikk kaldt nedover ryggen min første gang han fortalte om sin usynlige venn på rommet.

Han sa: "Jeg har en venn som er blitt skutt. Han er gammel, og skjøt seg selv i ansiktet. Han er kjempe snill. Og usynlig"

(min farfar skjøt seg selv, selvmord)

Min yngste får også panikk til tider, hvor han sier at det er en mann nede på rommet hans og i gangen. Han er bare 3 år, og gutten blir liiiivredd!

Så jeg har snakket litt med dem om spøkelser.

Om at de ikke er slemme, de kommer for å passe på oss og om ungene vil at de skal gå vekk så må de bare si det til spøkelset.

Nå er de ikke redde mer, ser ut til at det har fungert å ufarliggjøre denne mannen hvertfall.

Naboen vår (rekkehus) hadde samme problem med sin sønn.

Han nektet plent å sove på rommet sitt.

De som bodde der før de, hadde samme problem med sin datter.

De bodde der i 8 år, og hun nektet å sove på akkurat det rommet.

Naboen vår hadde en vennine som tilbød seg å rense huset, naboen vår tror ikke på slikt men det var greit.

Skader ikke å prøve ;)

Den kvelden var nabogutten hos bestemoren sin, så han visste ingenting om dette.

Neste dag kom han hjem, og for første gang på de 4 årene de har bodd der sov han på rommet sitt.

Uten å vite noe som helst om renselse ;)

Dette ble mye rot, og frem og tilbake. (ser på tv samtidig her)

Men du bør ta henne på alvor, snakke med henne og ufarliggjøre det.

Siden du bor i finnmark regner jeg med at det er sikkert en sjaman der oppe som kan rense huset ditt :) Verdt et forsøk!

Skrevet

Og en ting til: Hvis du virkelig ikke tror dette er et spøkelse, men nattskrekk slik som helsesøster sier, har jeg sett noen smarte triks her inne. Noen brukte en sprayflaske med noen dråper av noe som lukter godt, lavendel eller lignende, og presenterte sprayen for barnet sitt som spøkelsesspray. Hvis du får henne til å tro at sprayen får bort spøkelser, og at det eneste man trenger er én sprut ut i rommet, og spøkelset forsvinner, så kan det hende hun tror på det :)

11:16

Skrevet

Glemte å si at hun er 3 år gammel, jenta vår.

Vi har gått inn på rommet med henne rett etter at hun har kommet til oss, men da har det ikke vært noen der, i følge henne. Men hun titter alltid mot ene skapet som står litt i hjørnet, og vil ha lyset på når hun legger seg.

Samboer vil at lyset skal av når vi legger oss, men jeg vil at hun skal få ha den tryggheten det gir henne å ha lyset på..

Verken jeg eller samboer er redde, vi bare lurer på hva det er for noe. Jeg er nysgjerrig, og egentlig åpen for at det kan være noe.

Samboer finnes ikke åpen for slikt i det store og hele, så han tror det kun er mareritt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...