littlefairy Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 og økte dere da til 4 måltider fast føde? Gutten får nå 3 flasker (ca 600ml) og 3 måltider fast føde. Brød/fruktmos, middag og grøt, og er straks 8mnd. Er dette greit enda en stund framover??
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Tror lillegutt var rundt 7-8 mnd da vi gikk fra 3 til 2 flasker mme pr dag. Om det er rett eller galt, aner jeg ikke. Er ikke så veldig nøye på å følge "boka", jeg gjør det som virker best for min unge.. Guttungen var ikke så veldig intressert i mme lengre, så da begynte vi med brød isteden. (hadde "øvd" på brød siden 6 mnd alder, men var først ved 7-8mnd han virkelig begynte å like det, og kan nå spise 2-3 skiver til lunsj) Nå er han snart 11 mnd, og drikker bare en flaske mme pr dag (til frokost). Resten fast føde + vann + litt øving på kumelk.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Jeg tror rett og slett mini her i gården holder på og regulerer dette selv om dagen:) Vi har innført en måltid på dagen med brødmat, og vips ville han ikke ha så mye mme og ikke så ofte som før!!!! Frem til for noen uker siden drakk han iallfall tre flasker på rundt 180-240 ml hver gang. Nå vil han rett og slett ikke ha så store mengder. Han spiser nå rundt en brødskive hver gang han får brød. Men han er ikke så flink til og drikke vann, vi har ikke funnet en god nok måte og drikke vann på. Prøvd med både flaske og tuttekopp, men han får ikke i seg noe særlig.... Han er snart 10 mnd. men var 3 mnd. for tidlig født, så han er rundt 7 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå