Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Jeg ble brått kjempe dårlig i for et par timer siden, fikk høy feber og vondt i magen.. etter kort tid måtte jeg på toalettet, og ut kom tyntflytende GRØNN diare!? magevondten og diaren har ikke gitt seg, og jeg har vært på toalettet 5-6 ganger på 3-4 timer :/ Hva kan dette komme av??
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Synes du skal kontakte lege eller legevakt. Mulig en mageinfeksjon, men grønn avføring er ikke normalt. Hilsen helsepersonell
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Kan du ha pådratt deg en salmonella-infeksjon? Da blir bajsen grønn
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Hvordan pådrar man seg en salmonella infeksjon da? (flau) Takk for svar damer! Jeg skal ringe legen i morgen HI
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 For å få denne infeksjonen må du ha spist noe som er infisert med denne bakteritypen. Har du spist noe du vansligvis ikke gjør? Vært i utlandet? Vært i kontakt med andre som har hatt salmonella eller lignende symptomer? Riktig god bedring.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Grønn avføring er ikke så uvanlig som man tror, og det er sjelden farlig. Men om det vedvarer bør man ta kontakt med lege. Ting som kan gi grønn avføring kan være: * at man har spist grønn mat som har satt farge * irritabel tykktarm * stress - som igjen kan føre til at maten bruker kortere tid gjennom kroppen * forandringer i bakteriefloraen, f.eks etter en antibiotika-kur Normalt vil det gå over av seg selv etter noen få dager. Har du feber og smerter, bør du kontakte lege.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 synes det høres ut som clostridium bakterie jeg.... ofte grønn og med feber. Må behandles med antibiotika.... Men hva vet vel jeg, jeg er da ingen dokor. Oppsøk lege om det vedvarer. Diare, smerter og høy feber er ikke bra. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå