Gå til innhold

Ang FB, hvordan er dette mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sjelden på FB, men har nå en profil der.

Ser nå at "jeg" har skrevet flere innlegg og lagt ved linker. Dette har jeg aldri gjort så hvordan er dette mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke de beste datakunnskapene her, men er nylig sjekket for virus fant ikke noe da.

Syns dette er rart er på fb 4-6 ganger i året, så skjer dette flere ganger.

Skal en melde fra et sted?

HI

Skrevet

Du må gå over sikkerheten din, er en innstilling du kan trykke på. Jeg har sikret profilen min ved denne innstillingen.

Skrevet

Kan du forklare den litt nærmere? Takk!

HI

Skrevet

Kan noen andre vite om passordet ditt?

Kansje prøve og bytte passord, eller bare slette profilen, og lage en ny?

Skrevet

Bytt passord og kjør en ny virus-Scan på pc-en. Sjekk også om du har lagt til noen applikasjoner og slett de

Skrevet

Okay du lurte på hvordan dette er mulig. Når det gjelder passord kan det skaffes på ulike måter, har du hatt virus/trojaner på pc-en gang kan det ha blitt snappet opp da. Dersom noen får tak i brukernavnet ditt, som regel en e-post adresse finnes det mange program som kjører gjennom utallige kombinasjoner og til slutt treffer de.

Har du installert en eller annen applikasjon på Facebook kan den ha inneholdt virus/trojaner som ligger i dvale til en viss dato så først slår den til og bruker din konto til å sende mail og linker. Dersom linkene typisk er noe som noen vil selge og ikke virus så er kontoen din mest sannsynlig kapret og det holder med å bytte passord.

Det kan også holde med at du trykker på en link som andre har 'lagt ut' eller sendt deg. Det er det som er det geniale med slikt, man stoler på avsender og trykker på linken og vips så er man infisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...