Gå til innhold

Hva sier man til sånt da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha bursdagsfeiring for minsten på lørdag, og har invitert familien. Fordi noen av de som kommer har lang vei hjem, og ikke har anledning til å overnatte, så velger vi å holde selskapet kl, 16, med kaker først og middag litt seinere på kvelden. Alle har takket ja, men så får vi en sms fra en slektning som sier: " Det er meldt fint vær på lørdag, så vi vil en tur på vannet, så vi er hos dere ca kl. 18.30. Sees!"

Fra hvem som helst andre så hadde dette vært en spøk, men den som har sendt dette er nok helt alvorlig. Jeg synes jo ikke at det er greit, hverken for bursdagsbarnet eller "logistikken" i selskapet sin skyld! Så hva hadde dere svart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvilken slektning det er. Er det nær slektning som besteforeldre, tante eller onkel? Er det litt lengre ut i slekta så hadde jeg ikke sagt noe på det og er været bra så kan man skjønne at det bør utnyttes.

Skrevet

Da sier med javel - også spiser de når de kommer. Selv om det er frekt gjort, trenger man ikke å svare med frekkhet tilbake.

Skrevet

Det er tante og onkel og søskenbarn. Mener du virkelig at du ville dratt på tur og droppet halve bursdagsselskapet pga været?

HI

Skrevet

Jeg har ikke vært frekk. Jeg har ikke svart dem i det hele tatt...enda

HI

Skrevet

Tja.... Hvis dere er mange i familien bør ikke dette ha noe å si. Men dersom dette er to av veldig få gjester er det forståelig at du blir litt irritert/lei deg.

Logistikken bør ikke bli noe vanskeligere, det er jo bare to som kommer litt senere!

Skrevet

Da hadde jeg startet "programmet" klokken 16 og latt han hoppe inn når han kommer.

Hadde ikke styrt med noe ekstra, eller ventet med noe i flere timer.

Som svar hadde jeg skrevet: " Den er grei. Men vi starter med kakene 16, og senere middag, så du får bare hoppe inn når du kommer."

Skrevet

Ikke om jeg var tante til bursdagsbarnet. Da ville jeg selvfølgelig dratt i bursdag. Derfor spurte jeg også hvilken slektning det var for om jeg var kusina til faren til bursdagsbarnet eller en annen litt mer perifer slektning så ville jeg kanskje heller dratt på fjellet og som mor ville jeg ikke tankt så mye over at slektninger litt lengre ut prioriterer annerledes.

23:29

Skrevet

Det er 4 som kommer senere, av totalt 7 gjester. De som har lang vei, må antagelig reise i 19 tida ( 4-5 timer å kjøre), så det blir jo bare tull med servering og mat.

Skrevet

Jeg sa heller ikke at du hadde vært frekk:) Men å si noe annet enn ok eller javel kan fort utvikle seg til frekkhet;)

Skrevet

Sørg for at det er tomt for mat og festen over/nesten over når de kommer som hevn. Hehe. Neida, ikke bruk energien på å bli sur på dem, det er deres tap, og du kan kose deg med gjestene og bursdagsbarnet :) Til tross for at de kommer seint, så kommer de jo i det minste, og bursdagsbarnet kan nyte godt av gaven :-) Ønsker dere en fin feiring!

Skrevet

Neida. Du setter frem kaker og mat og så kan folk forsyne seg ettersom de kommer og før de reiser hjem igjen. Om du er litt fleksibel så løser dette seg fint og dere får en fin bursdag.

Skrevet

Har du noe forslag til mat som kan stå framme i mange timer? Jeg skal egentlig servere rogan josh med ris og nanbrød, men det må jo være varmt og ferskt.

HI

Skrevet

Argh, når jeg leser nedover her så kommer det fram så mye tilleggsopplysninger som burde vært med fra starten av.

At de er nære slektninger er viktig å vite.

At de er 4 av totalt 7 gjester er også greit å vite.

At de resterende 3 har så lang reisevei at de må dra rundt 19 er den tredje vesentlige opplysningen.

Så da trekker jeg tilbake hele svaret mitt om at jeg hadde kjørt "programmet" som planlagt!

Da hadde jeg heller svart: "Så koselig at dere vil komme, men pga at XXX, XXX og XXX har så lang reisevei må starte klokken 16, det også fordi bursdagsbarnet ikke holder ut så langt på kveld. Men vi har fin terrasse/hage som solen også kan nytes fra."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...