Lillababy Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Hei! Eg er ny her. Har hatt stor glede av å lesa innlegg her inne, så tusen takk til alle de som er her, og som er i liknande situasjon som meg.Har brukt litt tid på å finna ut korleis eg blir medlem og loggar meg inn med meir Eg blei gravid for første gong i mai, men mista den vesle skatten vår i ma for 4,5 veker sidan. Det vart oppdaga på ultralyd i veke 9,5. Tok blodprøvar med to dagars mellomrom, med hcg på 68000 og 72000. Legen fra ultralyden på volvat sa at babyen med 80 prosent sjanse var død, og legen som tok blodprøver sa at den med 80 prosent sjanse var levande. Ny ultralyd viste at babyen var død. Eg fekk cytotec. Smertene var så sterke at eg reiste med ambulanse til KK. Der fekk eg ny cytotec over natta. Og utskraping kvelden etter innleggelse. Etter å ha lese mykje her inne og andre plassar, og snakka med leger mm har eg funne ut ein del om ulike tema, som me som deler dette er oppteken av. Eg har kome til at det er riktig for oss å ikkje venta ein menstruasjon før me prøver igjen. Sjukehuset anbefalte det, men fastlege sa me kunne prøva med ein gong. Så no prøver me. Hcg var 147 1. august, 3 veker etter, og 14, 8. august. Har testa med eggløysingstest kvar dag sidan den var negativ 6. august. Den slo ut positivt16. august og var negativ 17. august. Dette betyr vel at HCG prøven på 14 er rest etter forrige svangerskap? Og at tid for ny heimetest er to veker etter 16. Eg lengtar så veldig etter baby. Eg har 5 (!) nære venninner som er gravide no. 4 av dei ca like langt som eg skulle vore med den me mista. Er det nokon som vil skriva med meg? Som også prøver igjen? Det hadde vore veldig fint
Maya86 Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Hei Lilla80 Jeg vil gjerne skrive med deg. Vi ble gravide med vår første i januar i år, og fikk den brutal beskjeden i juni at jenta vår var død. Vi har også hatt et sterkt ønske om å bli gravide så fort som mulig. Jeg fikk mensen rett over fire uker etter fødselen. Vi begynte med en gang vi også, beskjeden vi fikk var at det eneste som tilsa at ikke vi skulle det var å finne terminen dersom man ble gravid. Det tenkte jeg var det minste problemet når de ser det på ultralyd... Når du skriver heimetest, tenker du på graviditetstest? Spennende. Jeg følte jeg hadde eggeløsning i dag, men testen viste negativt. Jeg er på dag 8 så er jo litt tidlig, men syklusen kan være litt ute å kjøre etter en graviditet. Jeg temper, gjør du? Prøvde dere lenge før du ble gravid sist?
Lillababy Skrevet 19. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2011 Hei Maya86 Tusen takk for svar! Så forferdeleg leit å høyra om den vesle babyjenta dekas! Så uverkeleg at slikt kan skje. Kunne ønska det var laga annleis, så me hadde sluppe å oppleva å mista. Korleis går det med deg no? Det er ikkje lenge sidan juni... Har du hatt mensen to gongar etterpå? Ang. ettløysing, så har eg følt fleire gongar denne mnd. at eg har hatt det. Me fulgte det med å ha karantene i to veker. Og eg følte eg hadde eggl den 3. veka. Siste positive eggl test før den 16., var 3. august, men det var nok hcgen som slo ut. Har hatt diverse symptom frå 13 til 16 og, og føle remg sikker på at eggløysing var 17, etter clearbluse sitt smilefjes 16. Me reiser til syden på søndag. ( Det har vore mykje fram og tilbake med det, turde ikkje bestilla tur i tilfelle eg var gravid, men bestilte etter eggløysingstesten slo ut og etter å ha snakka med fastlegen min. Føler at eg ikkje kan vera heilt fanatisk heller. Var det sist med alle ting. Farga ikkje håret, drakk ikkje kaffi, tok ikkje paracet osv osv. Er redd for at frykten skal ta overhånd ved neste graviditet, prøver å unngå det var på utdrikking sist helg og avsto frå alkohol. I morgon er det nabo-garasje-krabbefest og skal sjølvsagt ikkje drikka då heller. Korleis er det med deg oppi prøvinga då i forhold til alt dette, og brukar du mykje energi på å tenka på korleis du vil føla det i neste svangerskap? Kva tenker du forresten om å fly. Du kan svara ærleg sjølv om eg skal reisa Meiner heime-graviditestest. Tenkte å ta neste test mandag den 29. Det er litt tidlig, men mannen min reiser offshore for to veker den dagen. Har så lyst å få fortelja ein evt. god nyhet ansikt til ansikt... Eg temper ikkje nei, veit ikkje heilt korleis eg gjer det. Kanskje eg skal byrja på det neste mnd om det no ikkje går bra. Kva trur du om det dei seier om at det er lettare å bli gravid etter ma og sa? Me blei gravid på første forsøk, på bryllaupsreisa vår. Men eg har lengta etter barn i mange år. Føler eg er "sistedame" ut...Eg og mannen min har kun vore i lag i eit og eit halvt år og eg ville venta til etter bryllaupet. Men lengselen ahr vore veldig stor. Strever innimellom med å gleda med på andre sine vegner, får barnslege tankar om at det var "min/vår" tur no. Føler at noko (utanom den vesle) har blitt stjelt frå meg, med at graviditet skal vera forbunde med engstelse og sorg... Forstår du? Prøvde de lenge før de blei gravid? Kor mange veker blei babyen dekas? Vår vart berre 5-6 veker. Vil de få ekstra oppfølging i neste svangerskap? Eg har ein veldig god fastlege. Han skal henvisa til tidlig ultralyd hos gyn., og seier eg kan avtala fleire med gynekologen. Og om det går galt igjen skal eg få sleppa cytotec. Det blei litt langt dette, men men
Frøken sol Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Hei Lilla80, jeg er i samme "båt" som deg og trenger noen å dele tanker om dette med Jeg ble også gravid i mai, men fikk blødninger for 4,5 uke siden og var på ul 22.juli hvor det viste at jeg hadde hatt en SA. Vi bestemte oss for å prøve igjen med en gang sel om legen sa vi burde vente en syklus. Jeg ble også gravid på første forsøk, og det popper opp med venninner som er gravid og like langt på vei som meg nå. Det gjør det ekstra hardt og det eneste jeg ønsker er å bli fort gravid igjen! Jeg har ikke prøvd el tester for vil ikke bli for besatt av at nå MÅ vi prøve for er redd for at da vil det ta lenger tid. Legen sa det normalt ville ta fra 4-8 uker å få igjen mensen så det vil jo være vanskelig å vite når ca el kan komme. I de to siste ukene har jeg hvert mer sliten og trøtt, pluss at jeg iblant har rare følelser i magen. Dette kan jo så klart være en innbilning for det vil jo være alt for tidlig til å kjenne noe enda? Jeg har hørt at det lett å bli fort gravid etter SA/MA, men det er sikkert forskjell fra person til person. Vi får krysse fingrene for at det skjer oss
Lillababy Skrevet 20. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. august 2011 Hei Frøken sol, så fint å høra frå deg Veldig leit å høra at de mista... Me opplevde det med få dagas mellomrom me då.. Det er så veldig trist alt sammen, berre det å ikkje ha kontroll over syklusen, det er ille nok at me mista babyen vår, men også ille at me ikkje kan vite når me blir gravide igjen... Fastlegen min sa at eg skulle leva som om det var likefør eg var gravid. Det hjalp litt, at eg fremdeles skal "få lov" til å vera med på ein måte, om du skjøner. Eg prøvde å tenka at eg var i veke 0, og 1 osv, istadan for ikkje noko i det heile. Men når tanken kjem ove rmeg, på at det kan ta tid, då går eg i kjellaren. Så kjenner eg og at eg blir litt irritert på småbarnsmødre. Me er jo alle oss sjølv nærast, men nett no så er det vondt å vera vitne til deira kvardag, og også høra om kor travelt det er å vera småbarnsforeldre og slike ting, nesten som om me er heldige som har fritida vår intakt. Huff beklager, er litt lei meg i dag. Angåande eggløysingstestar så skjønar eg deg godt. Me hadde dei med på bryllaupsreisa og det var litt styrete ja. Då hadde eg hørt, og var opptatt med dette om at ein ikkje så lett blir gravid om ein tenker for mykje på det. Og det er iallefall umulig å ikkje tenka på det når ein har sex med eit clearblue smilefjes på nattbordet Eg tenkte då at om me ikkje blei gravide så skulle me ikkje bruka det neste gong, men berre ha sex kvar eller annakvar dag. Eg hadde jevn syklus og, så eggl kom då eg venta uansett. Men no, etter aborten så føler eg det er visse fordelar med eggl test. Det sa legen min og. Tenker om eg blir gravid no, så hadde eg ikkje visst kor langt eg var på vei. Legen hadde sikkert rekna frå aborttidspunktet, og på tidlig ultralyd kunne eg då risikert å få samme beskjeden på ny. At hjarta ikkje slår. Og så kunne det ha vore pga at me bomma med to veker. Tanken på å på ny gå å venta på ultralyd nr to, er ikkje så god. Så eg er fornøgd med testane. Men eg testa i heile 4 veker før den slo ut. Det var slitsomt. Tok du verken cytoteck eller utskraping? 4,5 veker, ja då kan du jo vera gravid... Fekk du målt hcg, har du testa med graviditestestar om dei har blitt negative, slik at du no kan testa for å finna ut om du e gravid? Så spanande, eg kryssar fingrane for deg. Sjølv vil eg få svar i månedsskiftet. Eg håpar så inderleg!!
Maya86 Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Hei Lilla80! Jeg er vært av gårde hele helgen, så har ikke fått svart deg her. Det går ganske opp og ned egentlig. Noen dager er helt pyton, mens andre dager klarer jeg å omgås folk. Skal begynne på jobb i morgen etter en lang sykemeldingsperiode.. Jeg ble 100 % sykemeldt da jeg var 18 uker på grunn av bekkenløsning. Klarte nesten ikke å gå.. Så det blir rart å begynne å jobbe igjen.. men tror det blir greit.. Jeg fikk første mens den 13 juli, og andre den 11 august. Så fikk jeg positiv eggløsningtest i går og i dag. Så får bare krysser fingrene nå at egge løsna ;-) Jeg tror ikke HCG slår ut på eggløsningstest, så hvis den var positiv så hadde du det nok eggløsning. Blir spennende når du skal teste. Jeg gleder meg også masse. Jeg føler det samme som deg, begge mine søsken har to barn hver som kom akkurat når de ønska det.. Mine nære venninner har fått barn... Føler meg utenom på et vis. Skjønner deg veldig godt når det gjelder at neste svangerskap kan bli mye engstelse og mye tanker. Men hvis du har en grei lege og jordmor så vil de ta seg av deg. Jenta våres ble 18-19 uker mente de, men det ble ikke oppdaget før i uke 23. Vi måtte også ta cytotec, begynte 7.00 og jenta våres kom stille til verden klokka 22.15. En ekstrem lang dag med utolig mye smerter... Vi får veldig god oppfølging neste gang, mye på grunn av at det var så pass seint. Grunnen til at vi mista var et stort infarkt i morkaka. Siden jeg fikk infarkt i morkaka, ville ikke jeg ha reist med fly når morkaka er blitt dannet. Men det er viktig å ikke tenke hele tiden at hvis jeg blir gravid så kan jeg ikke det og ikke det... Så kos deg på tur. Hvor skal dere henne? Hørtes nydelig ut.. Det tærer mye på oss som ønsker sterkt å bli gravid, jeg føler det er det eneste jeg tenker på igjennom dagen.. Så derfor gleder jeg meg litt til å begynne på jobb.. :-) Kanskje vi må finne på en ny hobby så vi ikke tenker på å bli gravid hele tiden... :-) Hvor langt var du på vei når du fikk beskjeden om at fosteret var dødt? GOD TUR!!
Maya86 Skrevet 21. august 2011 #7 Skrevet 21. august 2011 Hei Frøken Sol. Det er trist at du mistet. Jeg har også hørt at man blir fort gravid igjen etter SA/MA. Men har ikke sett det vitenskaplig dokumentert noen plass.. Vi får bare smøre oss med tålmodighet, og håpe at vi blir fort gravide igjen. Lurt av deg å ikke bruke EL tester, hvis du klarer å la være. Grunnen til at jeg gjør det er pga det tok lang tid før jeg ble gravid sist (brukte ikke EL tester da), og jeg er redd for at lutelaflsen er lang nok, og om jeg har EL i det hele tatt.. Jeg har kommet der at jeg er litt desperat. Skal til legen og sjekke at jeg har nok hormoner til å opprettholde en evt. graviditet.. anbefaler ikke å bli så opphengt altså. Går utover nattesøvnen og tankene igjennom dagen. Da kommer nok tante rød til deg snart så er det litt lettere og holde styr på syklusen.. Pleier du å ha stabile sykluser? Lykke til!!
Frøken sol Skrevet 23. august 2011 #8 Skrevet 23. august 2011 Hei igjen Lilli80 Ser den fordelen med el tester nå egentlig, umulig å vite når det kommer igjen. Hvor kjøper du testene dine fra? Har aldri prøvd det men det ser litt komplisert ut,hehe. Legen sa det normalt pleide å ta mellom 4-6 uker før mensen kom tilbake, men at det kan ta lengre tid også. Hos meg hadde alt kommet ut av seg sel, noe jeg skjønte for hadde ekstremt smerter i to dager. Tok en graviditetstest to dager etter jeg sluttet å blø og den var negativ.. Tør ikke håpe på at det klaffer med en gang for da blir jeg innmari skuffet om det ikke gjør det Heldig du er som har en medfølende lege. Min fortalte at dette var normalt og at jeg burde komme over det fortest mulig!
Lillababy Skrevet 23. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 23. august 2011 Hei Frooken sol! Ja dei seier det er det som er vanleg, 4-6. Eg innbiller meg at jo mindre komplikasjoner som har vore etter aborten, jo fortare kjem mensen tilbake, men er jo ikkje sikkert daa. Eg har vanlegvis syklus p[ 31 dagar. Eg er jo over det no med 5 dagar, men sidan eg hadde eggl 16, reknar eg med den kjem den 30 ca, det blir 6 veker etter. Haapar jo den ikkje kjem. Nett no prover eg aa kobla ut med aa vera i syden.... Eg har brukt clearblue som eg har kjopt paa apoteket. Den er veldig dyr, men enkel fordi den ikkje kan mistolkast. Har ogsaa brukt billigtestar som ei av mine mange gravide venninner hadde til overs. Likar ikkje dei saa godt, men sidan eg fekk dei gratis har eg brukt dei paa kveldane i tillegg til clearbluen om morgonen :) Det er ikkje vanskeleg med testane. Berre tiss i et glas med ein gong du staar opp, fort gjort Kanskje du kan vurdera aa bytta lege? Legen paa volvat var totalt likegyldig. Eine sjukepleiaren paa sjukehuset og. Daa har dei vore for lenge i bransjen, eller saa er noko anna gale. Me har mista et barn. Eg har ikkje tenkt aa koma over det, eg er tenkt aa ta hensyn til meg sjolv og leva med det paa beste mulege maate. Men trur eg har ein spesielt fin lege ja. At det er normalt sa min lege og, men det er jo ikkje det samme som at det ikkje er ei sorg. .. MAsse lykke til med testane om du vil prova det, saa vil eg gjerne hoora koss det gaar!
Lillababy Skrevet 23. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 23. august 2011 Hei Maya86, saa fint aa lesa ny mail... Korleis gjekk det paa jobb? Eg grua meg veldig for min forste dag, folte med saa naken utan baby i magen, sjolv om nesten ingen visste det der. Men etter aa ha kome inn doorene og komt i gang, var det mest av alt godt... Haapar det blei ein god opplevelse for deg. Saa utruleg spanande med eggl testen! Og ekstra spanade syns eg at me er saa likt i syklus. Eg meiner jo at eg hadde eggl. 17, daa vil me finna ut nesten samtidig om me er gravide igjen. Ang test, saa er eg heilt sikker paa at eggl test slaar ut paa restgraviditet, Den slaar ut om hcg er paa 40 eller meir. Dette har eg lest faglig info om. Viss eg ikkje hadde vore saa daarleg paa data, og i syden, saa skulle eg ha sendt deg ein link. LH og hcg er nesten like hormon, kor hcg har ein litt anna hatt som det sto. Difor er det ogsa mange her inne som har hatt positive eggl testar i mange dagar i strekk. Eg hadde positiv 31, 1, 2 og 3. august, testa ikkje 4, og 5, men fra 6 var den negativ fram til 16. ...Eg skal testa paa mandag fordi mannen min reiser offshore og saa paa ny torsdag og mensen ikkje er komt... Mine sostre har to kvar og, og venninner har begynt paa 3. Det er saart. Foler meg utenfor ja, og ofte har eg kjent med som mindreverdig kvinne paa ein maate. Det er einsomt aa lengta etter aa bli mamma... Ja det blir spanande aa sjaa korleis me takler nye svangerskap. KAnsekj me kan hjelpa kvarandre per mail? Det med hobby ja Det er faktisk ikkje dumt. Eg har tenkt ein del paa det. Maa faa tankane over paa noko anna. LEsa krim er eg tenkt til, og ta privattimar med dans, (viss formen er ok) det har eg alltid onska meg. Tenkte og aa ta opp spelinga paa kornett igjen. Trur det er vesentleg aa halda seg gaaande med noko. Alt kjem jo sjolvsagt an paa formen, eg var saa utruleg trott sist gong. Me var 9 veker da volvat sa at den mest sannsynlig var dod, og 9,5 daa det blei endeleg bekrefta. Babyen var berre3, 6 millimeter, altsaa i overgangen til veke 6. Gaar inn paa meg det de har opplevd. Saa utruleg vondt og trist. Korleis foltes det aa faa et svar paa kva som var aarsaken? Eg har aldri hoyrd om infarkt i morkaka. KVa er det, kvifor skjer det? Me kosar oss veldig paa denne turen. Me er paa Rhodos. Eg venta til eg visste eg ikkje var gravid for me bestilte. Me bestilte turen for aa koma oss vekk etter alt sammen, Brukte mykje energi paa aa bestemma meg, gjorde det i samraad med legen. Sa dei noko om fly og infarkt? Gaar jo her og lurar paa om eg er gravid. Men trur dagane gaar fortare naar eg er her, enn heime. Folte meg heilt desperat paa aa koma vekk. Bli minna paa det gode me har i kvarandre, og gleda meg over det og han, istadan for aa tenka paa at alle klarar aa bli mamma utanom meg.... Men veit eg kjem til aa tenka masse paa ein evt baby p[ flyet. Den skal vel ha festa seg i gaar, i dag eller i morgon ca, og daa dannas jo morkaka... ( ville tenkt paa det uansett om du ikkje hadde sagt noko altsa) Ser fram til ny mail, ta vare paa deg sjolv.
Metti er håpefull Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 Jeg hadde ma i mars og det var en grusom opplevelse men mest psykisk ! Fikk cytotec som funket som den skulle men hadde smerter en uke etterpå ... Vi hadde prøvd i 8 Mnd før jeg ble gravid og har prøvd i tre eller fire nå etterpå... Føler at det bare er jeg som sliter i vennegjengen. De andre har blitt gravid innen de tre første Mnd. Å gå inn på facebook kan være en kamp pga alle som er gravide... Men en gang må det jo bli vår tur !!
Lillababy Skrevet 25. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 25. august 2011 Hei! Saa leit at de mista. Og saa trasig naar de maatte venta saa lenge for de blei gravide og... Ja det er tungt aa kjenna seg som den einaste. Og saart at det for andre kan vera ein selvfolge dette med graviditet, mens me andre har vonde opplevelsar... Haapar det ordnar seg for dykk!!
Maya86 Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Hei Lilla80! Så utrolig herlig det må være å feriere i Rhodos nå! Sol, bade og slappe av. Det hadde du godt av nå tenker jeg. Som jeg har forstått så utvikles morkaka når du er fire uker på vei, og da har du ingenting å bekymre deg for. For jeg forstod at du hadde EL ca den 16 august? Jeg fikk positiv 20, 21 og 22 august. Men den var kjempe sterk på lørdag, og tempen gikk oppover forsiktig fra da. Det viser i hvertfall at den har vært. Jeg tenkte jeg ville teste om en uke, for da er mellom 10 og 13 dager etter EL. Er kjempe spent på din test til mandag, du må oppdatere meg da! :-) Skjønner godt at du vil ta test når han er hjemme, moro å fortelle det hvis den blir positiv! Jeg var på jobb først nå på mandag, og det gikk greit. Har nok gitt litt utrykk for at jeg ikke orker at folk skal snakke om det på jobb og sånn. Ryggen og bekkenet begynte å krangle med betong gulvet, men håper det ordner seg etter hvert. Skal til fysioterapeaut i morgen igjen så får se hva han sier. Skjønner godt hva du mener med "mindreverdig" kvinne. Føler meg så utenfor, og føler ikke jeg er bra nok til å faktisk klare å bære fram et barn. Det er sykt å tenke sånn, men det er noe med det. Venninner og søsken fikk det til på første forsøk, og det er jo ingen sak å lage barn. Mine søsken har også to hver, og ho ene tenker kanskje å ha en til. Så nå er jeg livredd for at ho skal bli gravid før meg. Det hadde vært forferdelig! Jeg synes det var godt å vite at jenta våres var frisk, og at alle mine blodprøver var fine. Men det var litt tøft å få beskjed om at dette er noe de ikke kan gjøre noe med hvis det oppstår igjen. Det eneste er å sette i gang fødselen, og det er jo risikabelt. De gjør vell ikke det før de er 24 uker tror jeg. Tenk å lite det er da. De har ingen grunn til at det skjedde på meg. Det dannes ofte av blodpropp foreksempel. Jeg fikk i hvert fall beskjed om at jeg ikke kunne gjort noe annerledes. Nå er vi i full gang for å selge huset vårt, så blir kanskje en del distrasjon fra tanken på å bli gravid hele tiden. Vi bor veldig øde så det er vanskelig å selge. Men det er helt nytt hus som vi har bygd helt selv, så litt tungt å selge det.. Jeg prøvde å sende deg en personlig melding her inne, men du har kanskje ikke huket av for at det er mulig. Det kan du gjøre inne på profilen din. Kos deg videre i syden og nyt dagene maks! Så blir det moro med testing til uka. Har du noen symptomer eller? ;-) Vi snakkes snart igjen!
Lillababy Skrevet 26. august 2011 Forfatter #14 Skrevet 26. august 2011 Hei! Saa fint med mail, hadde gleda meg til aa faa ny mail fra deg igjen Skal prova a ordna det slik at me kan senda personlig mail stadanfor, det er jo betre! Eg skriv ikkje saa langt no, for det er midt i sole/seg tida her skriv meir seinare. Tenker du at du hadde eggl 22 daa? Og eg den 16.... Ja det er spanande. Eg trur ikkje eg kjenner noko enno, og vekslar veldig paa kva eg trur, og kva eg foler. I to av romanane eg hadde med meg , den eine va tilog med krim, handla det litt om spontanabortar, ganske spesielt. Eg kosar meg veldig og kjenenr det gjer godt aa vera her. Samtidig blir eg tungsindig og tankefull innimellom. Eg er saa utruleg redd for aa oppleva det samme igjen. Ang symptomar, saa tenker eg at kroppen maa jo bli litt forvirra ogsa, etter 2 mnd med stigande hcg, og sa stadig hcg fleire veker, kanskej ikkje saa enkelt a kjenna noko no da. Sist var brystene omme et par dagar for ikm. Dei har ikkje blitt omme enno. Det var ei dame i handlegata for to kveldar sidan som trudde eg var gravid. Eg er berre 52 kg, saa var sikkert berre kleda eg gjekk med, men var litt spesielt for oss. Foler meg litt oppblaast, men trur det er mest type feriemage... Har med ein slik billig eggl test, tenkte a bruka den til g test p[ sondag for flyet, men det er jo tidlig... Meiner du at det slaar ut 10/13 dagar etter befruktning? Eg hadde negativ blodprove 8 dagar etter befrukting sist ( dersom eggltesten virka) og negativ i urin 9 dagar etter. PGa pinsen og stengt pa apoteket testa eg ikkje for 16 dagar etter. Da va den positiv. No esr eg at det blir ein litt lang mail likevel Eg har lest litt om infarkt i morkaka sidan sist. Hadde aldri hort om det for, fekk litt inntrykk no av at det var vanleg. Veldig godt syns eg at dei sa til deg at du ikkje kunne gjort noko annleis. Eg onskar sa sterkt at det vil ga bra for deg neste gong. Trur det kjem til a gjere det og. Det er berre meg sjolv eg foler at det gjerne ikkje vil ga bra med, men det er vel slik me foler det, mange av oss. Ja den mindreverdsfolelsen er sa tung. Kan skriva meir om desse tinga i personlige meld. Sa glad eg "har funne deg" Ha det bra sa lenge. masse lykke til pa jobb. Alt som betyr noko no er nytt svangerskap, sa ikkje ver "flink jenta" no og hold ut ting du ikkje skal holda ut. Me snakkast
Maya86 Skrevet 28. august 2011 #15 Skrevet 28. august 2011 Hei Lilla80! Tror jeg hadde EL mellom 20 og 22 august. Det var da EL testen var positiv, men hadde mye smerter på mandag så kan være den var da.. I morgen reiser mannen på jobb igjen, han pendler så han er borte fra mandag til torsdag. For at jeg ikke skal ta gtest, så la jeg de i hans bag.. Hehe.. Da kan jeg ikke teste før til torsdag uansett. ;-) Det med infarkt i morkaka er vanlig ja, men den kan bli opptil 30 % ødelagt før det har noe å si for fosteret. Jeg fikk et så stort infarkt at det stoppa all næring og oksygen med en gang. Det er ikke så vanlig. Det er opptil 1 promille med alle førstegangsfødene som opplever det, mens vi har gått opp til 2 promille til 6 % for at det skjer igjen. Så det er stor sjans for at det går bra neste gang. Det som er litt ille med det er at det er ingen ting man kan gjøre med det... Men nå skrives vi mer når du har ordna med personlige meldinger :-) Du kommer vell hjem fra ferie i dag? Kan tenke meg du har hatt godt av den turen! Gleder meg til å høre fra deg igjen!
Lillababy Skrevet 28. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 28. august 2011 Hei! Virker postkassen min no? Eg har prøvd å skriva mail der, men kan ikkje etterpå finna det eg har skrive...
tonesnupp Skrevet 28. august 2011 #17 Skrevet 28. august 2011 hei. Vi mista også etter vårt første forsøk, i uke 8. Har tatt noen år siden nå, for var redd det kansje var noe galt med med meg. men nå prøver vi igjen. Ønsker deg lykke til.
Lillababy Skrevet 29. august 2011 Forfatter #18 Skrevet 29. august 2011 Hei tonesnupp Takk for mail og lykkeønsking:) Så leit å høra at de mista. MAsse lykke til til dykk og. Eg tok ein graviditetstest i dag som var negativ, blei veldig lei meg. Men må vel berre prøva å halda motet oppe... Prøver de med eggl. test eller?
tonesnupp Skrevet 31. august 2011 #19 Skrevet 31. august 2011 Hei Lilla80. Det var leit å høre, ønsker deg fortsatt lyke til. Du må bare holde motet oppe, selv synes jeg det hjelper å prøve å holde fokuset på noe annet. det er jo selvsagt lettere sagt enn gjort da. Ja har prøvd med egløsningstest, å fant ut at min egløsning ikke er på forventet tidspunkt. gikk vel noe sånt som 6 testpinner før jeg fikk happy face på den. da var det bare å sette igang. Ca 8 september kan vi få en postiv test, så vi venter i spenning:) klem fra tonesnupp
Lillababy Skrevet 2. september 2011 Forfatter #20 Skrevet 2. september 2011 Ja, eg trur at ein må prøva å ta eit valg på det, enten bli heilt gal og fanatisk, eller leva tilnærma normalt. Eg har vore heilt gal og fantastisk føler eg er litt rolegare no, kanskej fordi det er ingenting eg kan gejra net no, mannen min er offshore, eg har mensen. Det kan lett bli heilt hektisk igjen når eggl nærmar seg. men skal prøva å slappa litt av. Masse masse lykke til med 8. september!!
tonesnupp Skrevet 3. september 2011 #21 Skrevet 3. september 2011 mange takk:) krysser fingra. nei er bare å prøve å prøve, vi får ikke gjort noe annet. kan jo være morre med litt extra action og da klems.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå