Gå til innhold

Å hjelp! Jeg var ikke klar over at jeg måtte søke om stønad til barnetilsyn hvert år!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må man det? Altså en enslig mor som får støtte til barnehage/sfo, må søke på nytt hvert år?

 

Det visste ikke jeg heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man må søke på nytt hvert år.

 

Hvis jeg har søkt i begynnelsen av august har jeg fått det til 20. august. Nå leverte jeg f. eks. søknaden 2. august tror jeg det var, å pengene kom på konto i dag faktisk. Fikk vedtaket for et par dager siden.

 

Har ikke inntrykk av at behandlingstiden er så lang når det gjelder dette. Men det kan jo hende det er lengere tid i andre byer. Jeg har erfaring fra 2 forskjellige byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en må søke hver høst. Og det tar ikke lange tiden. En får etterbetalt de 3 siste månedene før søknadsdato, om dette trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det var rart at jeg ikke hadde fått stønaden inn på konto i dag, så jeg måtte inn på NAV sine sider og lese. Og der stod det jo i klartekst "Stønad til barnetilsyn gis normalt for ett år om gangen. Stønaden stoppes vanligvis i feriemåneden når barnehager og SFO er stengt. Du må derfor huske på å søke om stønad i god tid før neste barnehage-/skoleår."

 

Men jeg syns nå det er litt rart likevel, de kunne jo sendt et varsel av noe slag?

 

Skal sende inn søknaden i morgen, heldigvis er det ingen krise :)

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsel av noe slag? Det står jo klart og tydelig i vedtaket du fikk hvor lenge det gjelder.

Ikke rart at folk er misfornøyde med NAV dersom du forventer at de skal minne folk på å søke på nytt.

Litt ansvar må vel folk klare å ta selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...