Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Jeg har fått en blødning. Hvordan kan jeg finne ut om dette er en spontan abort ? Kan jeg kontakte lege å ta prøver ? Ta hjemme test ? Eventuelt når kan dette tas ? Hvor lenge må jeg vente osv. Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 er bare å vente og se dessverre...er jo veldig tidlig. Kan være bagatell, men kan også være SA (da blør man gjerne en god del)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Er det en menslignende blødning så tidlig, så er det mest sannsynlig en spontanabort. Opplevd det selv.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Vist det er en spontanabort blør man vel kansje en del ? Foreløbig har jeg kunn hatt en " liten flekk " en runding i trusa som er ca egge størelse.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Huff, jeg vet godt hvor ekkelt det er å kjenne på usikkerheten. Det er forferdelig og altoppslukende. Det kan gå begge veier, men om det bare er littegrann blod ville jeg ikke bekymret meg for mye. Jeg har vært gravid tre ganger og har blødd i alle mine svangerskap, bare den ene endte i SA i uke 4-5.(enn så lenge i hvertfall, er i uke 11+3 nå så...). Dersom du er veldig bekymret kan du dra til legen og be om henvisning til tidlig UL, det gjorde jeg med førstemann. Er vel i uke 6 man evt. kan se hjertet ? LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Det er svært vanlig med småblødninger i svangerskapet, uten at det behøver bety at noe er galt. Samtidig er det jo også mange av oss som opplever SA. Er du usikker, så går du til lege og tar blodprøve av hcg-nivået med noen dagers mellomrom. Det skal stige en viss mengde på en viss tid når du er gravid. Har du en SA/MA, vil dette nivået synke, stagnere eller stige for lite. Det er for tidlig med UL, og en lege kan, utenom disse blodprøvene, ikke gjøre noe fra eller til. En hjemmetest er det ikke vits å ta, den kan være positiv lenge etter en SA. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Takk for svar. Kan jeg bare ringe legen min å be om og få tatt blod prøver da ? Off. Prøvd en stund nå å endelig satt den. Veldig kjipt med denne uvistheten jeg føler nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå