Gå til innhold

Er det ikke VI som bestemmer om barnet skal slutte med smokk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vil ikke at barnet vårt skal ha smokk bortsett fra når han sover. Det fungerer helt fint hjemme. Hender han skriker etter smokk hvis han ser smokken sin, men det går fort over.

Men nå har han begynt i barnehagen og de gir ham smokken hele tiden, han går med den sent og tidlig. Dermed vips har vi problemer igjen hjemme fordi han får den der.

 

Har prøvd å si det, men fikk høre at han var så grinete, så han fikk den. Hver dag? Hele tiden?

 

Burde ikke barnehagen forholde seg til vårt ønske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom barnet akuratt har begynt i barnehagen kan han trenge no kjent for å føle trygghet og derfor er det ok og gi han den nå i en peride synest jeg. Men jo, sånn ellers synest jeg at det er dere som foreldre som skal bestemme dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVor gammel er han? Jeg syns du bør høre på barnehagen om de mener han har behov for det. Han lærer sikkert fort at det er andre regler i barnehagen enn det er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber selv i barnehage og synes IKKE de burde legge til han den vanen...

 

ville ikke gjort det selv, og vi holder på med innkjøring i disse dager med småttiser. da får de hyle litt, så skjønner de at de ikke får smokken, og slutter!! mye værre når den er borte igjen... luring det der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom han nettopp har begynt i barnehagen, hadde ikke jeg stresset med det.

hans smokk er da som trygget, en forbindelse med hjemmet.. overgangobjekt som det så fint kalles.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var vanlig at bhg ikke lot barna få gå med smokk jeg. Her lille gikk var de veldig strenge på det, og det fungerte helt fint. Han brukte mer smokk hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...