Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Står jo at den skal blandes i vann, men får i jenta mi så lite melk, at om jeg kunne blandet den i melk, så hadde hun jo fått i seg litt melk der. For Sinlac inneholder jo ikke melk fra før.
bIomstre Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Selv om den ikke inneholder kumelkprotein, så inneholder den jo både proteiner, vitaminer, kalsium og jern som i mme. Så når du skal legge sammen hvor mye mme hun har spist så kan du ta med dl med grøt i regnskapet. Du trenger ikke tilsette mme i grøten.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Ok, så selv om grøten ikke inneholder melk, så kan jeg ta med antall ml vann jeg blander den ut med, i "melkeregnskapet"? Det teller som like mye som mme?
bIomstre Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Ja det kan du. Sinlac er jo for de som ikke tåler melk, men den inneholder en erstatning for melk for å være like næringsrik (men er altså uten kumelksprotein og laktose). Grunnen til at du ikke bør blande den med mme er at da blir den for proteinrik. Spedbarn kan ikke bryte ned et overskudd av proteiner.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Ok. Da legger jeg grøtmengden til melkeregnskapet mitt. Så det kan være skadelig hvis man blander ut med mme? Hvis de får i seg for mye proteiner?
bIomstre Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 For proteinrik kost kan være skadelig ja. Morsmelk og mme inneholder vel ca en tredjedel proteiner i forhold til vanlig lettmelk. Så man bør undersøke med noen som kan litt om dette først og ikke gjøre det på egenhånd. Hvis babyen spiser/drikker for lite så diskuter det med helsesøster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå