Gå til innhold

Lager late barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer kjører barna til skole og treninger, sommer som vinter. De har EN kilometer dit. Jeg prøver å si at de fint kan sykle selv, men det skal ikke høres på.. De har verdens tryggeste bilfrie vei dit.. Er ikke det å sy puter under armene på de??? De mer enn store nok til å sykle selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg! De bør sykle/gå! Kanskje han kan sykle med de! Hadde jeg gjort :)

Skrevet

Vil si at mannen din lager late barn ja. En ting er når det er mørkt og kaldt, men nå på denne årstid så kan jo mannen din heller gjøre husvasken om han har så god tid:)

Skrevet

Noen foreldre har bare vanskelig for å slippe sine barn. De nekter å innse at de blir eldre.

Mine har måttet gjøre mye selv, og å gå til skolen er et minimumskrav, når en har trygg skolevei.

Skrevet

Såpass ja.. Har kun barnehage barn selv, men prøver allerede nå å lære de til at det å være fysisk aktiv er moro.. Vi har ca 900 meter til barnehagen, ren oppoverbakke på morgenen, og nedoverbakke på efta, og jeg går til og fra med de, eller tar sykelen og setter de i sykel "pulken" eller hva de der heter ;) hehe.. Det er et slit oppover, men gjør noe moro ut av det, og nedover er det jo bare fryd og gammen.. I sommer har vi vært ute så og si fulle dager, og på vinteren blir det mye ut da også..

Samboeren derimot.. Huff.. Når han er alene med ungene, består det i å sitte halve dagen forran tv kassa :-/ Mest myst til å kaste ut den boksen!

Skrevet

Ja jeg fatter ikke hvorfor han ikke kan la de ordne litt selv, de er mye mindre selvstendige enn andre på dems alder.. dessuten blir de godt vant, og helt sjokkerte og veldig sure hvis de en gang må komme seg dit selv fordi det ikke passer å kjøre. Det er hans barn forresten, og han liker å skjemme de bort de ukene de er hos han.. men jeg synes ikke akkurat det er slemt å forlange at de går eller sykler en kilometer.

Skrevet

Finnes ikke slemt det da! Herregud.. Når jeg var liten (er nå 24 år) så måtte jeg og nabo jenta gå 1,5 km hver vei til barneskola vi, det fra vi var 8 år, var stortsett bare skog og nabolag å gå gjennom, så var ikke uansvarlige foreldre det.. Vi elsket å gå til og fra, fordi vi følte oss voksene og selvstendige..

Snakk om å sy puter langt oppunder armene!

Skrevet

Greit å se at det ikke bare jeg er jeg (HI) som synes det er å sy puter under armene dems.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...