Gå til innhold

jeg er i uke 30, blodtrykket mitt er på 90/59

Anbefalte innlegg

Skrevet

jordmor mente dette var litt lavt.. føler meg egentlig i fin form, er vel mye trøtt eneste... men det er jo normalt.. er det farlig å ha lavt blodtrykk?? er det i såfall noe jeg kan gjøre for å få det opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så merkelig at un mente det var lavt.. pleier du å ha veldig høyt? eller går du på medisiner eller noe?

Skrevet

jeg hadde 58/43. måtte få intravenøs væske for klarte ikke sitte, spise eller noe. men lavt blodtrykk er ikke farlig. så lenge du ikke er svimmel er det bra. forøvrig var ikke blodtrykket ditt lavt?

Skrevet

går ikke på medisiner nei:) jeg har pleid å hatt blodtrykk på ca 130/70.. hun har ikke nevnt at dette er for høyt heller, men mulig det er det da:)

Skrevet

ja da var det jo lavt for å være deg. men bare bra det. bra å ha lavt blodtrykk. men blir det sså lavt at du blir svimmel og uvel må du jo si ifra slik at du ikke føler deg dårlig :)

Skrevet

hvordan vet man om blodtrykket er lav eller høyt? :P

Skrevet

man ser vel hva man pleier å ha til vanlig. og er det endel høyere så har man hlyt og ha man endel lavere så har man lavt xD 80/60 er gjennomsnittet.

Skrevet

Gjennomsnittlig blodtrykk er da virkelig ikke 80/60!

Optimalt blodtrykk er 120/80.

Jeg har ligget på 105/60 siste to kontrollene (til vanlig rundt 120/80), noe som har medført at jeg er svimmel i perioder, særlig tidlig på dagen.

90/59 er lavt blodtrykk ja, men så lenge det ikke medfører noen plager for deg så er det jo bare fint :) For det er ikke farlig om det ligger litt lavt, det er høyt blodtrykk som gir grunn til bekymring hos gravide.

Men for å bedre blodtrykket og unngå at du blir svimmel, så må du passe på å få i deg tilstrekkelig med væske.

Skrevet

ja folk må virkelig slutte å svare på ting de ikke har peiling på!!! under 60 i undertrykk regnes som lavt..ikke farlig trykk du har, men gjerne ubehagelig for deg da man lett blir svimmel og kraftløs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...