Gå til innhold

noen her som har følt de lekker fostervann gjennom store deler av svangerskapet, men som ikke har det allikevel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vil ikke kontakte føden da jeg prøver å overbevise meg om at bare er tynn, tynn utflod..men om det skulle være tilfelle at det er fostervann, er det greit å vente til jeg har oppfølgingsultralyd på poliklinikken i slutten av mnd?

har masse, masse liv i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt på denne for deg jeg for jeg lurer pålitt av det samme.

 

Trusa blir helt våt til tider og det blir liksom ikke noen flekk når det tørker sånn som det blir med utflod. Ikke er det urin heller. Jeg har også masse liv i magen, men mye vonde kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant dette svaret fra jordmor:

 

 

 

usikker på lekkasje av fostervann

 

16:00 14.07.2011

 

 

 

 

Hei,

 

I mitt forrige svangerskap klagde jeg til daværende jordmor om at jeg hade lekkasje til tider og utider. Var bare en bevegelse som kunne utløse at jeg blev helt bløt i buksa, så ut som at jeg tisset på meg. Men lukta var søtlig og jeg er helt sikker på at jeg ikke tisset på meg(!) Hade veldig lite tro på at dette var ut utflod da det var så mye om gangen.

Når jeg var inne til kontroll pga lite liv i magen 4 dager etter termin så satte de meg igang pga de så på ul at det var nesten ikke fostervann. Da hade jeg klaget til jordmor i nesten 2 månder men hon tok meg ikke seriøst. Var veldigt skuffet.

Kan si at det kom aldrig noe vann under fødselen heller, jeg spurte når skal dere ta vannet eller hva skjer. Det har allerede gått sa de då, var kun små dråper tydligtvis da jeg hade legat i sengen hele tiden og ikke merket noe til det..

 

Mitt spørsmål er, kan man lekke fostervann under så lang tid?

 

Idag er jeg 31+5 og fikk idag samme opplevelse som jeg hadde sist. Blev plutslig helt bløt i trusa og ner over tajtsen. Luktet veldig søtt...

Har også hatt ekstremt mye kynnere hele dagen uansett hva jeg gjør, slapper av aktivitet. Samt at igår begynnte det med nedpress foran i bekkenet. Håller fortsatt på også.

 

Er dette noe å bekymre seg for, bør jeg kontakte føden for å få sjekket fostervannet? Noen gynekologer jeg har møtt har sagt at dette MÅ følges opp mens andre jeg møter sier at "det var sikkert bare utflod eller tiss".

Blir så usikker og vil ikke væra i veien for noen...

 

Takk for svar!

 

 

 

 

Anonym

 

 

 

[Klag på innlegg]

 

 

[svar på dette innlegget]

 

 

 

 

Sv: usikker på lekkasje av fostervann

 

21:14 14.07.2011

 

 

 

 

Vil bara si at jeg mente at jeg hatt mye kynnere den siste uken hele dagene. Idag har det vært helt ekstremt mye...

 

 

 

Anonym

 

 

 

[Klag på innlegg]

 

 

[svar på dette innlegget]

 

 

 

 

Sv: usikker på lekkasje av fostervann

 

22:54 14.07.2011

 

 

 

 

Hei du!

 

Det finnes selvfølgelig en mulighet for at det i din forrige fødsel har vært veldig tidlig vannavgang. Det produseres hele tiden nytt fostervann, men ved et hull i fosterhinnen vil det være økt risiko for infeksjon fordi det er hull i fosterhinnen og barnet ligger ikke så beskyttet som den bør. Om hullet i fosterhinnen befinner seg "på toppen" av maven, kan barnets hode forhindre at det kommer masse vann på en gang, men mer en pipling av vann (spesielt når barnet beveger seg)

På den andre siden er det ikke sjelden at man forveksler utflod med vannavgang. På grunn av hormonelle forandringer vil det være mer utflod (hos noen så mye at de blir våte gjennom buksa) og den vil være tynntflytende som vann.

 

Om du er usikker på om vannet har gått kan du kontakte fødeavdelingen og rådføre deg. De kan evt ta deg inn og ta en prøve av vannet som lekker og på den måten bekrefte/avkrefte om det er vannavgang eller ikke - så slipper du å gå rundt å bekymre deg for dette de siste ukene av svangerskapet.

 

Masse lykke til!

 

 

 

Jordmor Kristina

 

 

 

[Klag på innlegg]

 

 

[svar på dette innlegget]

 

 

 

 

Sv: usikker på lekkasje av fostervann

 

23:03 14.07.2011

 

 

 

 

Kanskje veldig dumt spørsmål men om det forrige gang ikke var fostervann jag lakk, hur kunne det forsvinne i magen? Jeg hade ju omtrent ikke noe når de satte meg igang.

Og kan utflod lukte søtt? Idag stinket det søtt på hele badet.

Problemet mitt er at om det er som forrige gang så lekker det ikke hele tiden men kanskje mye et par ganger i uka. Det er vel ikke normal ved fostervann?

 

Takk for svar, har hatt ekstremt mye kynnere idag. Gir seg ikke. Bare jeg tar på magen setter det igang. Har det ikke gett seg til imorgon tror jeg at jag må kontakte føden.

 

Takk igen, flott at få svar her!!

 

 

 

Anonym

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...