Gå til innhold

Når blir det bedre? Gutt 5 mnd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er helt utslitt om dagen, har en på 5 mnd som knapt sover på dagtid og vil underholdes heeeele tiden. Han snur seg fra mage til rygg så fort jeg legger han på ryggen,men vil ikke ligge på magen. Klarer ikke snu seg tilbake...

Han er mye sint og frustrert.

 

Lurer på: Når blir det bedre? Når kommer han seg litt mer rundt for egen maskin og kan underholde seg selv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han begynner å åle seg eller krabbe... Som de kan begynne med fra 6 mnd, men det er jo som med alt annet, veldig forskjellig fra unge til unge. De er i den alderen nå hvor de har blitt nysgjerrige, men klarer ikke å komme seg rundt og oppdage verden, og da blir de forstålig nok veldig frustrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn må læres å underholde seg selv. Det er ikke slik at en baby plutselig tenker at nå trenger jeg ikke mamma mer. Jeg forstår at gutten din ikke liker dette mage/rygg styret, men som mor blir man gal om man hele tiden skal passe på at han ikke blir sint eller frustrert. Han må jo få lov til å styre og prøve. Tror du gjør han en bjørnetjeneste ved å hele tiden å hjelpe.

 

Så mulig han blir mer glad når han kommer rundt for egen maskin, men å underholde seg selv - det må du la han finne ut av selv. Så sett deg i godstolen og slapp av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det jeg tror og håper...at han skal bli lettere til sinns når han selv komer seg rundt...og tro meg: Jeg lar han holde på for seg selv...men er jo grenser for hvor lenge man orker høre på surv og hyling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et slikt barn jeg også, og det er utrolig slitsomt:)

 

Det bedret seg betraktelig når hun lærte seg å gå - men hun skal fortsatt underholdes det meste av tiden. Det er nok personligheten som er slik. Utålmodig og kjeder seg fort:)

Hun er straks to nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir bedre allerede i morgen på noen områder andre blir verre, men det vil gå så gradvis at du knapt merker endringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var slik. Måtte underholdes hele tiden. Gråt så fort jeg så en annen vei.

 

Jeg syns det ble bedre fra 6 mnd alder. Han måtte underholdes like mye, men syns likevel det ble litt annerledes. Litt mindre sutring.

 

 

Jeg vet bare at ting som regel bare blir bedre og bedre. Også må man ikke tenke på alt man skulle ha gjort. Tenk at nå er det bare meg og babyen og jeg skal være her for babyen min. Alt annet får vente. Vet det er tøft, men kan love deg at det blir ikke sånn livet ut.

 

Min sønn som var mye sutrete og ville ha mye oppmerksomhet er snart to år, og er kjemperolig og snill nå. Syns det var fint å få det den veien, for hører mange som hadde rolige babyer klager over hvor aktive og urolige og trassig barna deres er etter at de har blitt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen min hylte konstant fra hun var 2 mnd til nesten 6 mnd. Rett før seks måneder lærte hun seg å åle, i løpet av tre uker kom både sitting, krabbing og ståing. Og jeg fikk en ny unge nesten over natta. Fra å være en skikkelig grinebaby som ikke kunne ligge alene i et sekund har jeg nå en smørblid liten frøken som storkoser seg med å undersøke omgivelsene. Tror rett og slett hun var kjempefrustrert. Så kanskje det er samme greia med din??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...