Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Hvordan bli kvitt de vemmelige parasittene på en enkel måte? Har dekket til frukten, tømmer søpla en gang om dagen og vasker kjøkkenet hele tida. Like fullt er de der og svirrer rundt.. Støvsuger dem når jeg ser dem, og har pose over tuten på støvsugeren så de ikke kommer ut igjen heller. Æsj.. Hjelp?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 aiai, jeg har også de ekkle fluene inne, ikke mange,men så jævlig irriterende. ikke har jeg frukt på benkene heller.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Hell eplecidereddik i en skål, så en dæsj med zalo på toppen. Den legger seg da som en hinne over eddiken. La skålen stå på kjøkkenbenken, så samler de seg i den. Ble overlykkelig da jeg fikk dette tipset og det faktisk fungerte. ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Dette hjalp ikke hos oss, mn de forsvant av seg selv.. Tror vi har noen enda større insekt som spiser bananfluer
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Jeg prøvde alskens råd og kjerringmagi, men det eneste som funket var en boks med god gammeldags radar! Sprayet hele kjøkkenet, og stengte det av en times tid. Deretter vasket jeg rundt, for å bli kvitt alle fluelikene..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 1. Kjøp en sånn elektrisk fluesmekker (ser ut som en tennis rekkert..). De får du drept mange med. 2. Ta et eggeglass/shotteglass og fyll på 3/4 med øl og 1/4 med zalo (i den rekkefølgen). Alle bananfluene du ikke fikk tatt med fluesmekkeren, legger seg oppi glasset i løpet av natten. I løpet av et par dager var vi kvitt alle sammen, og vi hadde MANGE!! Fungerer utmerket her!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå