Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Skjer ALDRI her, ikke til jul en gang. Synes det er trist. Forventer ikke de fineste retter, ingen av oss er kravstore. Vi inviterer ofte, men husker fra min barndom hvor koselig det var å spise hos besteforeldre. Og skulle ønske barna fikk oppleve det samme...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Jøss, høres litt rart ut....er dere uvenner eller noe? Vi er på middag hos mine foreldre gjennomsnittlig 1 gang i uka.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Ikke til min foreldre. Der inviterer de ingen. Bare søskene mine, men det er jo ikke så rart. For i min familie er de VELDIG glad i alkohol, og siden jeg ikke er det så "passer" jeg ikke inn. Men blir bedt på til svigerforeldre. Der inviterer de oss ofte.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Tja. Vi blir aldri invitert til mine foreldre på middag, da de bor 2 timer unna. Dersom vi skal besøke de en helg lager de ofte mat og vi spiser der Det er koselig. Svigermor bor kort tid unna oss og inviterer ofte på middag - koselig det også!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Vi blir ikke invitert noen plass vi heller. mamma bor 7-8 timer unna oss da. vi spiser med pappa når vi er der, men han er her så ofte på besøk så det trengs ikke liksom. svigermor bor 20 min unna og inviterer aldri på middag, ikke i jula heller! litt kjedlig ja. men vi er veldig flink til å invitere på middag da =)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Ja, hender rett som det er her, synes feks at søndagsmiddager med storfamilien er ekstra koselig. Alltid kaffe og noe godt etter middagen, mens barna koser og leker seg og vi voksne prater og hygger oss. Men har alltid har tradisjon for dette i vår familie, og den skal vi føre videre senere også, så blir aldri aktuelt med noen liten leilighet for vår del før den dagen vi er så skrøpelige at vi ikke greier å koke og ordne hus selv :-)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Blir sjelden invitert til mamma, aldri til pappa. Besteforeldrene mine, søsken, tanter osv. er heldigvis flinke til å invitere. Vi inviterer gjerne til familiemiddag selv også, både på merkedager og helt vanlige søndager. Synes det er koselig og føler at vi på den måten får samlet slekta lell:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Ja, det gjør vi, både til mine og svigers. Mine foreldre bor i gangavstand fra oss, svigers 20 min unna med bil. Til tider har vi knapt spist middag hjemme en eneste helg.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #9 Skrevet 18. august 2011 Nei, har ikke blitt bedt på middag hos min mor på de siste to årene... eller noe.. Min far, derimot kan jeg komme til når jeg vil, og blir vartet opp til tusen. Desverre bor han i det store utland, så det blir med en tur i året...
Mimmi84 Skrevet 18. august 2011 #10 Skrevet 18. august 2011 sjelden til mine foreldre, men er der ofte ellers. de passet sønnen min i over 1/2 år. Hos svigers spiser vi ofte. gjerne søndager. begge bor 10 min unna. og julaften er annen hver gang hos dem.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #11 Skrevet 18. august 2011 ja det blir vi. Eller så "bestiller" vi også av og til middag når det passer inn i planene våre. (avtalt ordning)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #12 Skrevet 18. august 2011 Da barna var helt små, var vi der minst en gang i uka. Nå har det blitt sjeldnere, men det har med ungenes interesser og venner å gjøre. I jula er vi samlet alle som en. Fast tradisjon. Da er vi hos mine foreldre Jeg inviterer veldig sjelden, men det har sine grunner som blir forstått av øvrige familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå