Gå til innhold

Bøkene om "Den vesle vampyren"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt e-post til en selger på FINN som har de (kanskje, men annonsen var gammel...) men sånn i tilfelle, så lurer jeg på om noen av dere damer (eller menn) her inne har disse bøkene liggende.

Min datter på 8 har skikkelig dilla på vampyrer og "lett skumle" bøker.....Sliter litt med og motivere til lesing, både jeg og pappan hadde lest mange bøker (bobseybarna, hardyguttene, gulltopp etc) da vi var på hennes alder, men har ikke greid og friste henne med disse. Men husker jeg selv leste om denne vampyren og elsket de,- og jeg elsker også grøss...

Jenta leser veldig bra, så er ikke for lesetrenigna sin del, men for at jeg synes det er viktig med leseglede og utvikling av fantasi :o) SÅ håper virkelig noen kan hjelpe oss:o) Om det viser seg at FINN-selger er utsolgt altså:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ikke de bøkene selv, jeg lånte dem på biblioteket når jeg var liten. Kanskje du finner dem der? Jeg elsket de bøkene, men husker at jeg ble ganske mørkeredd av dem selv om jeg var eldre en jenta di er nå. Kanskje hun er tøffere en meg? ;-)

Skrevet

Den Vesle Vampyren-bøkene er nok på vei ut av bibliotekene, men de kan helt sikkert skaffes fra ditt nærmeste bibliotek ( på fjernlån)

Du kan også spørre barnebibliotekaren om tips. Det er to serier jeg kan tenke meg hun kan like: bøkene om LasseMajas detektivbyrå, og Kaldt blod-bøkene.

Skrevet

Åja... Rydiger har fulgt meg hele livet.

For ikke å snakke om hvor skummel tante Dorothe var og ækle storebror Lumpi.

Elsker de bøkene. (elsket)

Skrevet

Ja, husker jeg elsket de selv også..Var vel mellom 7 og 10 da jeg leste de selv, men husker egentlig ikke at de var skumle, men spennende,- DET var de.

Har søkt på nett og ringt til bibliotek og bokhandlere, men lokalbibiloteket hadde den IKKE. Men har flere ikke så langt unna da..Bokhandlere hadde et par lydbøker, men da blir litt av vitsen med bøker borte. Er greit til sitt bruk, men jeg vil hun skal lære og LESE bruker. Jeg vil hun skal lære og sette pris på den spennende, magiske, glade, triste, skumle, trivelige og moromme verden bøker kan tilby. Hva en god bok kan gjøre for humør og dagsform, og hvordan en bok kan få en grå og tris dag litt lysere og triveligere:o)

Venter i spenning på svar fra selger på Finn, men annonsen var over en mnd gammel, og har ikke hørt noe, over 1 døgn etter jeg sendte forespørsel.Mulig han er på ferie bare...Håper VIRKELIG jeg får tak i de.....Men skal notere meg opp de tips jeg har fått.

Finnes det flere gode SPENNENDE og delvis SKUMLE bøker jeg kan se på? Hun blir 8 snart, men kan godt være fpr 10åringer +/-...

Skrevet

Sett inn annonse på ønskes kjøpt på finn, og i noen av disse ukebladene.. er nok mange som leser dem. Hjemmet, Familien og sånn :D

Skrevet

Synes det er skikkelig rart at forlaget ikke trykker disse opp igjen i disse "vampyrtider". Kanskje vi må sende mailer til forlaget og be de vurdere det, er ikke første gangen bøker som er utsolgt blir trykket opp i nye opplag...

Jeg leste de også da jeg var liten, men jeg lånte de på skolebiblioteket. Har du spurt der, min erfaring er at skolebiblioteket har masse gamle bøker på lager, de har ikke økonomi til å kjøpe alt det nye hele tiden så de tar vare på det gamle.

Det skrives ganske mye barne/ungdomslitteratur nå i forhold til hva som ble produsert da jeg var liten. Ta en tur på biblioteket eller bokhandelen og spør barnebokansvarlig om hjelp, det er ganske mye å velge mellom hvis du bare får rette hjelpen.

Skrevet

Ja, kanskje vi skal kreve de tilbake?? DET hadde vært noe..Her i bygda er skolebibliotek og biblioteket det samme, jeg lånte også bøkene der gang jeg lånte de, men nå hadde de de ikke altså.

Som sagt så FINNES det bøker om den lille vampyren, men LYDbøker..Liker ikke det for barn som skal kunne lese selv, iallefall at det ikke finnes trykt alternativ!!! Greit nok med lydbok på biltur, for barn som ikke kan lese og de som sliter med lese- og skrivevansker..Men ut over det så er de tog LESE en god bok, blitt skikkelig undervurdert. Og hvordan skal barna våre lære seg det om de kun må lese faktabøker og "pedagogsik riktig" bøker....BØkene på skolen/biblioteket her er skikkelig TØRR og kjedelige...Dattera kommer ofte hjem med faktabøker om dyr (som hun elsker) som er mer et oppslagsverk enn noe og lese for barn, eller faktabøker og døden, spøkelser,-hva er det?, gamle myter og sagn (om troll, hekser, draugen osv osv),- Faraoenes egypt......Osv osv.... ja, ja...Gyldendal som gir ut de LYDbøkene som selges nå iallefall:o)

Skrevet

Hei :)

Jeg gledet meg i mange år til min sønn (som er 10 år no) var stor nok til å lese dem, for det er den serien jeg har likt best av alle serier som barn :) Fant mange av bøkene på Haugen.no, og de var ikke så dyre heller faktisk, rundt 100kr pr bok :)

Vi har 4 stk, men vil ikke gi bort/ selge dem, for minstesøstren har begynt å like de, må lese sammen med hun da, litt mye å lese alene enda. Men lykke til i jakten på bøkene :)

Skrevet

På mitt bibliotek fikk de tilsendt en Knertenbok de ikke hadde inne (dvs de hadde den, men den var utlånt) fra fylkesbiblioteket sånn at jeg slapp å vente til de andre var ferdig med å lese den, så hvis ikke biblioteket ditt undersøkte muligeheten for det, burde du spørre om de kan undersøke det.

Skrevet

Jeg eeelsket disse bøkene da jeg var liten jeg også:)

Vil tipse deg om både maria og camilla gripe (mor og datter), herlige litt mystiske bøker. Spesielt Bøkene til Maria Gripe (ikke så mange vampyrer da:).

Spesielt Agnes Cecilia- en selsom historie, skyggen over stenbenken og min absolutte favoritt som jeg sikkert har lest ti ganger Tordivelen flyr i skumringen:)

Skrevet

De har bøkene på deichman i oslo hvertfall! søkte opp for å sjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...