TurangaLeela Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Hei. Jeg og exen har to barn under skolealder, vi har til nå hatt 40/60 deling en stund, men skal over til 50/50 i løpet av høsten. Jeg lurer på noen ting: -Vi vil ha delt barnetrygd, vi må da ha en unge addressert hos hver av oss. Kan vi begge ha skatteklasse 2 da? -Jeg og kjæresten snakker om å flytte i lag, vi har ingen barn sammen men han har en fra før. Mister jeg da evt. skatteklasse 2 og ekstra barnetrygd? eller er alt som før vi flytter sammen? Jeg vet det blir forandringer hvis vi skulle ha gifta oss eller fått barn i lag. -Hvordan er det med søskenrabatten i bhg, har det noe å si om de ikke har samme adresse? Håper noen kan hjelpe meg
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Ved 50/50 er det skatteklasse 2 annet hvert år(dere bytter på det). Om du flytter sammen med kjæresten din, så vil de 12 månedene gjelde. Søskenrabatten vet jeg ikke noe om.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Du kan beholde skatteklasse to selv om du får samboer, så lenge dere har særkullsbarn, og ingen felles barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå