Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Siden jeg ser det er så mye snakket om her for tiden, så kom jeg til å tenke tilbake på den tiden jeg fikk epidural og lurer på en ting. Fikk epidural med eldstemann og det skremte nesten livskiten ut av meg. Er noe av det vondeste jeg har gjort noen gang og angret på at jeg tok mot. Men det virker ikke som at noen andre får vondt av den og da lurer jeg på om de kanskje traff feil plass? Med det samme de stakk så kom det en voldsom stikkende smerte i ryggen og ned hele høyresiden min, helt ned til leggen.. Husker ikke helt om jeg hylte eller hva jeg gjorde, men fy fasan det var vondt, for å si det mildt. Selv om jeg hadde en lang og vond fødsel, så var epiduralen det værste oppi det hele. Den hjalp en stund da, det skal den ha.. Etter 12-14 timer fikk jeg endelig sove en times tid og under pressriene hadde jeg det ikke så vondt. Men den sluttet også å funke til tider, selv hvor mye jordmoren skrudde opp dosen. Jeg spydde også som en gris og hadde det ikke noe behagelig, men det siste her er vel kanskje vanlig.. Og jeg har faktisk i ettertid (begynt å gi seg nå da, snart 4 år etterpå), hatt vondt i høyre kneet mitt til tider. Dette gjorde uansett at jeg nekter å ta epidural flere ganger og fødte derfor andremann uten bedøvelse.. det var bedre det lissom Men det er jo dumt om de satt den feil og at det ødela "opplevelsen" for meg.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 De må nok ha vært uheldige med den ja... Jeg kjente ingen smerte når de satt epiduralen, ble fullstendig smertefri iløpet av femten minutter, og hadde full førlighet i bena. Kunna gå rundt hvis jeg ville.. Det eneste var at jeg begynte å skjelve litt i bena og hakke tenner en periode, men det er visst vanlig.. Frøs ikke egentlig, bare skalv fælt.. :-) Var ikke kvalm heller forresten... Eller, jeg kastet opp som en gris FØR jeg fikk epiduralen, men var helt fin-fin etter.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Sannsynligvis har den blitt satt feil, ja. Og det er også en av risikoene ved det.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Takk for svar.. hadde en mistanke om at det var skjedd en feil, men er ikke greit å vite når man aldri har vært borti det før Er nå bare glad for at smertene er så og si borte og at det ikke ble værre. Har hørt om ei som faktisk ble ufør pga epidural.. fælt..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Høres ut som de traff isjasnerven når de satt den. Var nok det som gjorde veldig vondt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå