Wopi Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Gode tips? Hun er 11 mnd, vil ikke ha brødskive. Vi øver og øver. Hun tar ett par biter, før hun ikke vil ha. Har forsøkt prim og leverpostei. Hun spiser boller og litt rundstykker. Men ikke grovbrød. Vil gjerne ha tilvenningstips. Hvis noen har erfaring?
bIomstre Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 En professor i ernæring som jeg snakket med en gang mente at små barn ikke trengte skikkelig grovbrød, de kunne godt bare ha halvgrovt. Dette fordi de gjerne ble for fort mett av grovbrød... Så prøve med noe halvgrovt isteden? Hun jeg snakket med var foresten samme person som har skrevet dette: http://www.bakers.no/eway/default.aspx?pid=225&trg=Main_4511&Main_4511=4531:0:10,1547:1:0:0:::0:0 Ellers har jeg selv ei som aldri har vært noen brødelsker, knekkebrød derimot er vist topp...
Libido- Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Prøv med polarbrød, der får du litt grove sunne typer også =) Guttungen vår på 5 år spiser nesten ikke annet.
Alba44 Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Min sønn spiste minimalt med brød før han fylte 2 år. Likte aller best grøt, så ble det i alle varianter, fruktmos, yoghurt m.m. Nå er han 4 år og blitt veldig glad i gjærbakst. Spesielt mors hjemmebakte rundstykker.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Mener også å ha hørt at småbarna ikke absolutt behøver grovbrød. Flere typer brød, flere typer pålegg (frys i skiver og ta opp bare noen få dersom du finner en type bare hun liker. elste her i huset liker godt polarbrød. knekkebrød? Enkelte småtasser spiser merkelig nok det selv om de bare har fortenner.
Magandang anak ko Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Ser du har fått gode forslag til alternative brødtyper her, i tillegg kan du kanskje prøve annen type pålegg? Brød var ikke så populært her heller før skinkeosten på tube ble forsøkt:-)
Magandang anak ko Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Ser du har fått gode forslag til alternative brødtyper her, i tillegg kan du kanskje prøve annen type pålegg? Brød var ikke så populært her heller før skinkeosten på tube ble forsøkt:-)
Wopi Skrevet 18. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 18. august 2011 Tusen takk for mange gode tips! Nå har jeg vært på butikken og handlet inn polarbrød og diverse pålegg. Kjenner også at jeg fikk mer "ro i sjela" over dere andre som har barn som er trege med å bli glad i brød. Min første knasket brødskiver som bare det fra 9 mnd alder, så dette kom litt overraskende på..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå