Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gode tips? Hun er 11 mnd, vil ikke ha brødskive. Vi øver og øver. Hun tar ett par biter, før hun ikke vil ha. Har forsøkt prim og leverpostei.

Hun spiser boller og litt rundstykker. Men ikke grovbrød. Vil gjerne ha tilvenningstips. Hvis noen har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En professor i ernæring som jeg snakket med en gang mente at små barn ikke trengte skikkelig grovbrød, de kunne godt bare ha halvgrovt. Dette fordi de gjerne ble for fort mett av grovbrød... Så prøve med noe halvgrovt isteden?

Hun jeg snakket med var foresten samme person som har skrevet dette:

http://www.bakers.no/eway/default.aspx?pid=225&trg=Main_4511&Main_4511=4531:0:10,1547:1:0:0:::0:0

Ellers har jeg selv ei som aldri har vært noen brødelsker, knekkebrød derimot er vist topp...

Skrevet

Prøv med polarbrød, der får du litt grove sunne typer også =) Guttungen vår på 5 år spiser nesten ikke annet.

Skrevet

Min sønn spiste minimalt med brød før han fylte 2 år. Likte aller best grøt, så ble det i alle varianter, fruktmos, yoghurt m.m.

Nå er han 4 år og blitt veldig glad i gjærbakst. Spesielt mors hjemmebakte rundstykker. :)

Skrevet

Mener også å ha hørt at småbarna ikke absolutt behøver grovbrød. Flere typer brød, flere typer pålegg (frys i skiver og ta opp bare noen få dersom du finner en type bare hun liker.

elste her i huset liker godt polarbrød.

knekkebrød? Enkelte småtasser spiser merkelig nok det selv om de bare har fortenner.

Skrevet

Ser du har fått gode forslag til alternative brødtyper her, i tillegg kan du kanskje prøve annen type pålegg? Brød var ikke så populært her heller før skinkeosten på tube ble forsøkt:-)

Skrevet

Ser du har fått gode forslag til alternative brødtyper her, i tillegg kan du kanskje prøve annen type pålegg? Brød var ikke så populært her heller før skinkeosten på tube ble forsøkt:-)

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!

Nå har jeg vært på butikken og handlet inn polarbrød og diverse pålegg. Kjenner også at jeg fikk mer "ro i sjela" over dere andre som har barn som er trege med å bli glad i brød. Min første knasket brødskiver som bare det fra 9 mnd alder, så dette kom litt overraskende på..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...