Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Lettere og lettere... Det gikk i hvertfall raskere...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Den var bare helt forskjellig, noe var bedre mens andre ting var verre. Det som var bedre var at det tok kortere tid, det som var verre var at han satt fast så det ble en vanskelig skulderforløsning. Første ble tatt med sugekopp..
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Min andre fødsel var mye lettere og MYE raskere enn den første
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Begge tok 17 timer. Men den første var mye tyngre, traumatisk og komplisert. Ble satt i gang, hadde riedrypp og etterhvert epidural og det endte med tang og midlertidige skader på mor og barn. Veldig smertefullt å presse babyen ut. Den andre fødselen gikk sin gang med rier som gradvis bygde seg opp og babyen kom ut frisk og rask.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Andre fødsel endte i et hastekeisersnitt siden han satt dønn fast. Første fødsel tok 6 timer, og jeg tror vel at de fleste andregangsfødsler går raskere enn nr 1 sånn generelt.
skinnfilla Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 mye raskere,tok 5 timer fra null vondt til hun var ute. 10 min med press. nr 1 tok nesten 18 timer fra null til ferdig,40 min press
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #9 Skrevet 18. august 2011 Mye raskere (tok under 1 time fra jeg merket at noe var på gang, til fødselen var over). Riene var mye kraftigere og vondere andre gangen, men det var absolutt verdt det når det gikk så fort. Med første hadde jeg jo "svake" rier som kom og gikk i over 2 døgn, og det var fryktelig slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #10 Skrevet 18. august 2011 1. fødsel: 12 timer, ikke intenst vondt hele tiden da, fikk til slutt epidural, så d var himmelsk. Ingen komplikasjoner, men tror jeg brukte ca 30 min på å presse. 2. fødsel: 2 timer. Intense smerter fordi det gikk så vondt.. men bevares, det var jo en flott fødsel. Brukte 15 min på å presse Men den var jo mer smertefull siden alt skjedde så fort.. Men ser helst at den neste fødsel blir mest mulig lik denne
Lemonia Skrevet 18. august 2011 #11 Skrevet 18. august 2011 Mye lettere enn første gang. Første gang tok 16 timer hvor 8 av disse var stormrier uten pause. Endte så med tangforløsning. Andre fødsel var styrtfødsel på 2 timer fra start til slutt, også disse med stormrier uten pause, men helt fantastisk at det var over så fort og i motsetning til første var jeg ikke helt utslitt etterpå.
Tante Blås Squaw Skrevet 18. august 2011 #12 Skrevet 18. august 2011 Første tok ni timer, andre tok fire timer ) Mener å huske at det var mindre smerter første gang.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #13 Skrevet 18. august 2011 Synes egentlig den var mye vondere, men gikk myyyye raskere.. Tok 4 timer fra riene begynte og til hun var ute Med førstemann lå jeg med vonde rier i ca 21 timer før han kom. Samt det tok mye lengre tid med pressingen. Kan også legge til at selv om det tok kortere tid med pressing andre gangen så var det vondere.. Samt at hun satt fast i åpningen en liten stund, auuu
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #14 Skrevet 18. august 2011 Ble forresten satt i gang med begge.. 12.49
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #15 Skrevet 18. august 2011 De var egentlig ganske like, men det gikk fortere med nr. 1 fra jeg fikk pressrier til ungen var ute. Men fra aller første rie til ungen var ute gikk det fortere med nr. 2. Begge fødsler var forholdsvis raske. Med nr. 1 tok det i underkant av to timer fra 3 cm og til jeg var ferdig. Med nr. 2 tok det 5 timer fra start til slutt. Men mulig jeg hadde åpning fra før, da jeg hadde flere mas-rier andre gang enn første gang. Disse kom flere dager før fødsel. Fødte begge uten bedøvelse og det var like jævlig vondt å presse de ut begge gangene. Mine barn er født med bare 15 mnd mellomrom. Skulle jeg velge, tror jeg kanskje at jeg hadde valgt fødsel nr.1 som den beste. Så konklusjonen er vel at det ikke var noen lettere andre gang for min del. Hadde likevel drømmefødsler begge gangene.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #16 Skrevet 18. august 2011 Første fødsel var et døgnlangt stort smertehelvete. Fikk heldigvis epidural når fødselen hadde vart i 16 timer uten at noe skjedde, tror ikke jeg hadde klart det uten. Andre en fire timer lang drømmefødsel, hadde selvsagt smerter men ikke så sterke at jeg hadde behov for smertestillende. Tror ikke jeg ble spesielt tøffere eller fikk høyere smerteterskel mellom første og andre fødsel, så jeg er et glimrende eksempel på at fødsler, o gikke bare fødende, er forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #17 Skrevet 18. august 2011 Vi kan altså konkludere med at fødsel to ofte er raskere, men mer smertefull enn nr 1? Jeg gruer meg veldig til nr 2 skal ut altså.. =/ Det var ikke fryktelig gøy sist, selv om jeg overlevde =P HI
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #18 Skrevet 18. august 2011 1.fødsel- 15 timer m rier 2.fødsel- 2 timer m rier... mye vondere enn første fødsel, men digg å bli så fort ferdig:)
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #19 Skrevet 18. august 2011 Nr1 : en uke over tiden med seteleie. planlakt vanlig fødsel. jeg kunne selv velge vanlig eller keisersnitt siden jeg var akkurat på grensa på bekkenet mitt på og føde slik og ungen var litt stor. siden jeg valgte fødsel fikk jeg beskjed fra legen at jeg ikke kunne gå over tiden. men sykehuset nektet og sette meg i gang. ultralyden en uke over tiden viste at det nesten ikke var noe forstevann igjen. jeg ble lakt inn og hun kom med keisersnitt dagen etter. fikk beskjed i ettertid at det var det beste for sjangsen for akutt keisersnitt var veldig stor. Nr 2: 14 dager på overtid ble jeg satt i gang med tabletter. de måtte la fødselen settes i gang langsomt pgn av arrvev og sån etter keisersnitte. men pang etter tablett nr2 ca klokka 19 så satt rienen skikkelig i gang. hadde nesten ikke noe pauser mellom riene og jeg hadde trykkrier omtrent fra første stund. legene kjønte ingen ting og gjorde ingen ting heller fikk bare beskjed om og ikke trykke. veldig lett liksom.. forstevanne kom etterhvert og var veldig grøndt og grumsete. de gjorde da fremdeles ingen ting. uten pauser mellom riene, kun 1 min en gang i blandt så ba jeg om epudural. ca klokka 2 på natta forsvant fosterlyden og jeg ble kjørt rett opp for og ta keisersnitt igjen. hadde 7 cm åpning og var så nære. alt gikk fint. har lest i ettertid at får en trykkrier så tilig før jeg er klar til og trykke og fostervanne i tilegg er så grumsete, så er det tegn på at noe ikke stemmer og ungen er veldig stressa... veldig skuffa over sykehuset det. emn heldigvis gikk alt fint til slutt. bare synd at jeg ikke kan ha vanlig fødsel igjen og har kun lov til og få ett ban til pgn av keisersnitt og arrvev i livmor og sån.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #20 Skrevet 19. august 2011 Nr. 1 : 5 1/2 time fra jeg kjente noe som helst til babyen var ute. 2 dager før termin Nr 2: 5 timer fra jeg kjente noe som helst til babyen var ute. 10 dager over termin. Og ungen var litt større, så kjente forskjell fra første Det er umulig å si.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #21 Skrevet 19. august 2011 Hi, jeg tror du kan trøste deg med at fødsel nr 2 i de aller fleste tilfeller går både fortere og med mindre smerter enn den første. Som jordmoren min sa da jeg fødte nr 2 og var overrasket over hvor greit det gikk: "første gangen du fødte gjorde du unna den verste jobben også for kommende fødsler".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå