Gå til innhold

Vil plutselig ha mat på natten igjen.....snart 9mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har ikke spist på natten siden hun var 5mnd gammel, har bare gitt vann og har vært veldig fornøyd med det tilbudet og fått melk i seks tiden på morgenen.

Nå den siste uken har dette snudd totalt, da begynner hun å våkne rundt midnatt, og våkner jevnt til hun får melk. Da sluker hun gjerne 200mml så hun er tydelig sulten.

Hun drikker ca 200mml melk rundt 17.30 og spiser alt fra halv til hel porsjon grøt kl 18.30.

Om vi har tilbudt melk senere, så får vi ikke i henne grøt, og tilbyr vi grøt 17.30 får vi ikke i henne melk etterpå.

Så vet ikke hva vi skal finne på her ??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare legge henne senere?

hadde heller gitt henne en fruktmos og litt melk kl 18.30 og så ventet til rundt 21 med å legge henne. Da hadde jeg gitt grøt og melk/vann. Spørs hva hun vil ha til grøt.

Skrevet

Vi gir grøt i 1730 tiden og så flaska rett før senga ca 1830-1900..Hvis hun er veldig trøtt til grøten hender det en skjelden gang at vi ikke får i henne så mye og da gir jeg bare noen skjeer grøt i melka senere... Grøten metter jo lenger enn melka så helsesøster anbefalte oss å gi denne først så fylle opp med den melka hun vil ha etterpå..

Sover hun lenge da etter hun har fått melka?? Vi har også hatt maaaaange oppvåkninger her i ukesvis og jeg har også gitt en flaske innimellom desperat for å få henne til å sove igjen og hun drikker den ja, men kunne våkne igjen etter 45 min så var ikke fordi hun var sulten. Her er det tennene som plager henne :::///

Skrevet

hei:)

vi gjør det omvendt av det dere gjør...vi gir han grøt/skive(akkurat nå er det litt grøtnekt her) sånn til vanlig mellom 1730-1800 og mme kl syv når han er kommet i sengen...

men akkurat nå siden det er litt matnekt er han begynt å våkne ved midnatt og vil ha mer melk....men det er jo forståelig....

ville prøvd denne rekkefølgen jeg;) de blir jo gjerne tørst en stund etter de har spist mye grøt...vi ga grøt som siste inntak når han var mindre men da våknet han slavisk hver midnatt pga tørste/sult....

ble litt rotetet når det kom på "papiret" men det var ryddig oppi hodet mitt hihi;)

Skrevet

vi byttet jo om på melk og grøt for i det hele tatt å få i henne melk. Men nå får vi bytte tilbake så vi prøver med grøt nå straks og melk nærmere syv!! kryss fingrene for at det funker :)

Inatt var hun våken fra halv ett til kl tre før jeg ga opp og kom med melka:)

hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...