Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Du kan få arbeidsavklaringspenger mens du er: hvis du som student har behov for aktiv behandling for å gjenoppta studier og du ikke har rett til stipend under sykdom fra Lånekassen Jeg har fått beskjed fra nav om at jeg ikke får gå på skole (nettskole) når man går på aap. Selv om man finansierer det selv. Skjønte derfor ikke dette
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 NAV godkjenner ikke alle typer skoler og alle typer linjer / studieretninger. Så da vil jeg tro at enten nettskolen eller studiet du tenker å ta ikke er godkjent av NAV
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Hvis det å gå på skole er et tiltak som vil kunne få deg ut i jobb igjen, f. eks omskolering, videreutdanning el, og det er en del av aktivitetsplanen din, så kan du få dekket dette mens du går på AAP. Det du viser til, handler om f. eks en student som er halvveis i revisorutdanningen og så blir langvarig syk eller skadet. Studenter har ikke opparbeidet seg sykepengerettigheter, men det er altså en mulighet for at man kan få AAP mens man er i aktiv behandling, f. eks fysioterapi, slik at man på et punkt kan gjenoppta studiene. Det vil også være en vurdering i hvert enkelt tilfelle av hva som er mest hensiktsmessig med tanke på å få personen det gjelder raskest mulig tilbake i jobb. Om nav ikke mener at den skolen mann vil gå på er et godt valg enten oi forhold til helsa eller arbeidsmarkedet så vil de gi et avslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå