Gå til innhold

Gi 11 uker gammel baby vann i varmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til Spania i september, og knerten er da 11 uker. Jeg fullammer, men bør jeg gi han vann som tørstedrikk innimellom når vi er på ferie? Isåfall hvor mye, og hvor ofte? Eller holder det med pupp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I foelge legen til lillerusken (vi dro paa ministrandferie da hun var paa alder med din), holder det med morsmelk. Sannsynligvis kommer han til aa be om pupp oftere og til aa die mindre av gangen - dette er fordi at formelken er lettere en ettermelken og virker toersteslukkende. Da vi dro hadde jeg egentlig tenkt til aa gi litt vann paa flaske for aa slippe aa amme hele tiden, men legen sa at det skulle jeg IKKE gjoere. Grunnen han ga meg var at rent vann forstyrrer mineralbalansen i saa smaa kropper. Dette er visst grunnen til at man ikke skal gi vann foer man begynner med fast foede. (De blir rett og slett vannforgiftet - det skal sikkert en del vann til foer det gaar saa ille, men det er jo greit aa vaere paa den sikre siden).

Skrevet

Jeg var paa ferie i juli og da var lillebroren 2,5maaneder. Jeg ogsaa lurte paa om det er noedvendig med vann men det gjorde det ikke! Altsaa han ammet oftere paa dagen men sov bedre om natten!

Skrevet

Nei, det behøver du ikke gjøre. Den første melken som kommer ut av brystet er som "tørstedrikk" å regne. Det er når barnet har ammet en stund, at den fete melken kommer. Naturen er fin sånn:-) Dette er grunnen til at man ønsker at barnet skal tømme ett bryst, før man eventuelt går over på neste.

I varmen vil du merke at barnet vil ammes ofte, men vann trenger du altså ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...