Gå til innhold

Hater barnevernet!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, må bare få det ut..

Nå blir det sikkert masse diskusjon...

Hilsen oppgitt fostermor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på du er fostermor da du ikke fremstår som moden og skikket for et så viktig oppdrag.

Skrevet

Tror du skal utdype dette litt. Men fostermor er du nok ikke nei...

Skrevet

Er det ikke mye på grunn av bv at du er fostermor?

viss det er din oppfatning av dei bør du snu på noen steiner!

Skrevet

Du er nok heller hun som har lagt ut svar etter svar om at barnevernet overtar omsorgen for et godt ord......

Jeg kjenner barnevernet godt fra brukersiden.

Skrevet

Skjønner godt at fosterforeldre kan være sinna på barnevernet, jobben kan til tider være ganske så frustrerende,

Dog sinne og hat mot arbeidsgiver gjør det jo ikke jobben lettere...

Skrevet

Som fostermor kan jeg si at jeg blir oppgitt over BV engang i blandt, men jeg hater de ikke.

Ikke HI

Skrevet

Joda:) Er nok fostermor...

Jobber ikke for barnevernet, men for fosterbarnet:)

Grunnene til at jeg hater barnevernet er mange:

* de følger ikke opp fosterbarnet

* de følger ikke opp oss

* de følger ikke opp den biologiske familie

* de "glemmer" å sende inn barnehagesøknader. De som må gjøre det. Vi får ikke lov

* de "glemmer" å informere oss om at bioloigsk familie skal ha samvær

* de "glemmer"¨å informere biologisk familie om ting som de har krav på å vite om deres barn...

osv...

Skrevet

Æh, dere skjønner vel at dette er skrevet i en fortvilet situasjon. Iblant må man spy ut litt galle. Det kan ikke være lett å være fosterforeldre, når bv følger opp så lite..

Skrevet

Den dagen du er MOR og ikke får hjelpen som trengs fra barnevernet... ja, da skal du også få lov å klage din nød. Dere får tross alt lønn for å være fosterforeldre, samma hvor crap du mener den er. Det får ikke jeg.....

Skrevet

Jeg hater barnevernet fordi de er så BEKYMRET, og at de mener det gir dem rett til alt mulig. Hallo, det å være bekymret er da en følelse.

Skrevet

22.36: Gå å legg deg, stå opp når du har forstått hva å jobbe som fosterforeldre går ut på... Tipper du må sove resten av livet....

Som fostermor SKAL du ha BV i ryggen, de skal backe deg opp, veilede deg, nettopp for at barnet skal ha det så godt som overhodet mulig i den situasjonen den måtte befinne seg i.. Å klart man får betalt som fostermor, men hva mener du med: det gjør ikke du? Ville du hatt betalt for å være mor til din egen unge?

Skrevet

Anonym 22.36...du får ikke betalt for å være mor til dine egne barn, men du får penger for å være mor for ANDRE sine barn.

Skrevet

Dere vet for lite om dette temaet, og sånt er jeg vant til.

Mitt barn kan ikke ha fosterforeldre engang om ikke begge i huset valgte å være hjemme og barnet mitt godtok dette(noe som ikke skjer), og barnevernet har ikke flere tiltak. Men får jeg noen økonomisk hjelp i dette? Nei. Selv om barnevernet ikke kan gjøre det de skulle gjort her.

Å si at jeg skal gå og legge meg? Ja, jeg vet litt for mye om slikt, og det skulle en vel ikke. Det er grunnen til at jeg skriver det jeg gjør.

Jeg vil ikke utlevere meg helt her, men som sagt så har barnevernet gitt opp, og overlatt hele "problemet" til meg. De har sagt jeg kan kaste "barnet" på gata, og de kommer ikke til å reagere. Nettopp fordi til og med de har ikke mer å tilby.

JA, jeg vil ha lønn og pensjonspoeng, når dette hindrer meg fullstendig i å jobbe. Så klart vil jeg det. En normal lønn som barnevernet ville gitt til en som jobber i f eks en institusjon for ungdom.

nn22:36

Skrevet

Åh jeg blir så lei av alle de som skal begynne å ta opp økonomisk kompensasjon for å være fosterforelder - dere har ikke anelse om hva slags jobb dette er.

Jeg kjenner ingen som ville vært det uten å få penger for det, men det betyr ikke at de ikke er fantastiske fosterforeldre.

Jeg liker ikke at fosterforeldre skal måtte føle at de må forsvare seg heller, de gjør en fantastisk viktig jobb og det finnes for få.

Og ja, barnevernet fungerer ganske dårlig mener jeg også. Hele instansen burde ransakes for det er et av de viktigeste organet vi har for våre barn.

Hilsen en som har avlastningsbarn, men ikke ville orket å være fosterforelder på heltid.

Skrevet

Min mor var også fostermor, hun er kjempeflink. Men hun fikk ikke den støtten hun trengte fra barnevernet. Om hun tok en avgjørelse angående barnet, kunne barnevernet gå bak ryggen hennes for å gjøre det annerledes. Foreldrene til barnet det er snakk om er rusmisbrukerer og "lurte" inn gale tanker til barnet. Dette igjen gjorde at hun måtte si opp som fostermor. Hun mistet jo tilliten til det barnet hun hadde. Foreldrene hadde veldig mye samvær og dette ødela gutten. Når han akkurat hadde blir "bedre" var det nytt møte med foreldrene, og ny "informasjon" fra foreldrene. Av og til må barnevernet ta et ekstra tak, og være mer inne i bildet. Noen ganger er de flinke, noen ganger glipper det litt fra de. Men sånn er det vell i alle yrker på en eller annen måte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...