Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Første gangen jeg leier ut, dette er også første leien.. Avtalen er at leien skal betales 15. Vet at noen banker er trege, derfor lurer jeg på om det er for tidlig å etterlyse leien i morgen? Jeg hater å mase, å regner egentlig med at folk betaler til tiden når de låner noe.. Dere som leier ut, er det greiet med noen dager over, eller forventer dere at leien er inne den avtalte datoen?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Inne til dato eller før. Ikke etter uten avtale.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Hvis de flyttet inn denne uka, så kan det jo være at det har gått litt over stokk og stein. Men har de flyttet inn tidligere, så kan du bare etterlyste den nå. Man legger inn til forfall i sin nettbank og da skal det være betalt på den dagen. Du kan jo vente til fredag, så er du sikker på at det ikke er tull...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Vi etterlyser dagen etter. Leia skal være på vår konto innen gitte dato, ikke dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Jeg leier og betaler alltid husleien på forfallsdato (slik jeg gjør med alle regningene). Når det kommer inn på konto til huseier vet jeg ikke, men det tar sikkert 2-3 dager
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #6 Skrevet 17. august 2011 De flyttet inn den 1. Men jeg godtok 15. som de hadde fra før. Så venter halvannen husleie nå. Tenker egentlig at det burde jo ligge klart i deres nettbank da de jo pleier å betale husleie. Men har opplevd at postbanken har vært veldig treige et par ganger. Da har det tatt nesten 1 uke. Men jeg vet ikke om det er vanlig i den banken eller om jeg har hatt uflaks. Jeg vet ikke hvilken bank de har altså.. Takk for svar!
Hybelkanina Skrevet 17. august 2011 #7 Skrevet 17. august 2011 Vi forventer at husleien er på konto den avtalte datoen. Og heldigvis er våre leieboere veldig punktlige, den er stort sett inne dagen før. Det er ingenting i veien for at du spør nå, det kan jo hende det har skjedd noe med betalingen eller at de rett og slett har glemt det. Jeg mener at du ifølge husleieloven kan purre skriftlig først 14 dager etter forfallsdato.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #8 Skrevet 17. august 2011 Ja det er dt jeg ogå tenker. Men i de fleste banker (unntatt postbanken som jeg skrev over) har alle overføringer tatt maks 2 dager. Men får se om de er kommet inn i morgen tidlig da. Hvis ikke så er det vel greit å etterlyse den. Takk for svarene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå