Gå til innhold

jeg er så lei meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg orker ikke mer. jeg er bare så trist og lei meg hele dagen. etter at jeg ble gravid og har vært sykemeldt for kvalme siden uke 6 ( er nå uke 14) har jeg bare vært hjemme, isolert fra omverden, og ikke orket noenting. føler meg så alene, jeg gråter mange ganger til dagen!

jeg har prøvd å si til samboeren min at jeg sliter, men tror ikke han forstår alvoret. jeg orker ikke mer, jeg er så lei av alt! hva er galt med meg. jeg kan le, og ha det morsomt. men på innsiden føler jeg meg bare så alene. jeg er glad for at jeg er gravid, og glad i barnet. jeg vet ikke hva som er galt med meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kalles hormoner, kjære deg!

Dette er ikk ukkjent lesning. Selv syntes jeg svangerskapet var ganske pyton, rent psykisk og energimessig. Heldigvis hadde jeg en lege som fortalte meg alt om hormonenes spill.

Men det gikk over!

Skrevet

Ta kontakt med jordmortjenesten i kommunen. Du må ha noen å snakke med i forhold til dette.

En mager trøst er at det er flere av oss som har hatt det slik i svangerskapet. Jeg fikk en drøss komplikasjoner i tillegg.

Pass på at du er i bevegelse. Om du ligger mye, pass på å ha beina høyt.

Et svangerskap er heldigvis noe man ser en ende av. Det tar jo max 9 mnd!

Lykke til!

Skrevet

Uff, er sånn selv jeg, det er litt lettere nå, men noen dager, som idag, så kjenner jeg verdens tyngde på mine skuldre. Jeg er skikkelig trist til tider, særlig i starten. Det blir lettere da, jeg ville jo ikke være gravid i tillegg så derfor sitter det nok litt i til meg, dårlig samvittighet fordi jeg ikke gleder meg like mye over denne graviditeten som den forrige - en svigermor som har gått fullstendig av skaftet og en samboer som gjør dumme valg og ikke sier noe til meg om de dumme valgene.

Det er hormoner. Om du føler du trenger råd og veiledning, snakk med lege eller jordmor, kanskje de kan gi deg adekvate tips.

Skrevet

Jeg har ikke likt å gå gravid, men har 2 barn likevel :)

Det er hormoner som roter med hodet ditt nå :) En av grunnene til at jeg ikke har likt å være gravid. En reagerer på helt merkelige ting, altså :)

En annen ting er at hodet ditt er litt normalt, men kroppen vil bare ikke fungere slik du vil. Manger opplever dette i løpet av livet pga ulike ting, og for deg er det kun en periode som går over om noen måneder :)

Skrevet

kanskje du har svangerskapsdepresjon??

Skrevet

stakkars deg! du må snakke med noen om dette!

Skrevet

hei, det var som om å lese om megselv.. har vert 100% sykemelt siden uke 6 er nå i uke 18, tror man rett å slett blir deprimert av å være hjemme:(

jeg har begynt å gå innom jobb, treffer venner (selv om jeg ikke orker egentlig) det hjelper å se andre mennesker :) å din samboer må ta deg seriøst, er så viktigt å få tømt seg :)

prøv å gå ut mer, prøv å gå på jobb kanskje 20%,,,? bare det å komme seg ut av joggeklærna hver dag hjelper på selvfølelsen

håper det går bra med deg :) klem fra meg :)

Skrevet

sender en stor klem til deg HI, vet hvordan du har det! lykke til:)

Skrevet

Mulig det er svangerkapsdepresjon. Det hadde jeg. Når man har det, er det lurt å gå til legen eller helsesøster og få bukt med problemene. Det er lettere å få fødselsdepresjon etterpå om du ikke gjør det. Hilsen en som fikk begge deler, sikkert fordi jeg ikke turte å snakke med noen om det.. Hedigvis ute av gjørma nå, men det tok over 1 år.

Skrevet

du må ta deg en tur til legen å fortelle hvordan du har det. dette er ikke noe du må gå å bære for deg selv. klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...