Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Naboen min har liksom anskaffet seg au pair. De er 2 voksne med 1 barn som nettop har begynt i barnehage, og syns derfor det er rart med en au pair. Hun bor heller ikke der, hun er innom ca 1 gang i uken å vasker litt der osv, ellers bor hun hos sin fetter med hans kone. ( ja, dette vet jeg) Er det vits i å si noe til f.eks politiet? Hun er på norsk kurs 2 dager i uken..og vasker som sagt leiligheten deres ca 1 gang i uka, ellers oppfyller de vel egentlig ikke au pair kravene om at hun skal bo hos vertsfamilien??
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Altså, de sjekker sikkert arbeidskontrakt ol. på norskkurset vel? Kanskje hun er au pair hos fetteren og kona, og vasker en gang i uka hos naboen? Ikke anmeld folk til politiet før du VET bakgrunnen. Forresten, er vel UDI og NAV som skal ha melding om svart arbeid uten arbeidstillatelse, og ikke politiet? Sånn i første omgang?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Høres ut som de har fått seg en vaskehjelp, det har vi også, men kaller det ikke aupair da Hvorfor skal du melde det til politiet, om betaler svarte penger til en vaskehjelp er det vel i tilfelle skattemyndighetene som skal ha beskjed? Men skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Nei altså, de har sagt selv t de har skaffet au pair, men at det er en tjeneste for noen venner,fetteren til au pairen. Så hun skulle ikke bo der, men de skulle betale de lommepengene osv som er "påbudt". Så jeg lurte bare på om jeg burde si noe til noen eller ikke... at hun ikke bor hos vertsfamilien!? Hi
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 en venninne av meg var au pair i frankrike. familioen hadde ikke stor nok leilighet (følte det ble for trangt om hun skulle bo så tett innpå dem) så hun bodde i en hybelleilighet,men var i hjemmet når hun hadde ungene og gjorde husarbeid. ungene der gikk i barnehage og på skole. mener det var fullt lovlig. bare familien betaler bosted,lommepenger(en satt sum) busskort og språkkurs.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #6 Skrevet 17. august 2011 Ok..hehe, da skal jeg slutte å være så nysgjerrig! Trodde bare det ikke var lov at de bodde et annet sted, men ja, kan jo skjønne at de syns det blir trangt da... takk for svar
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #7 Skrevet 17. august 2011 herregud for en jævla sladre kjærring hva er det med folk som skal sladre om alt ?? Og blande seg i alt? * Spy *
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #8 Skrevet 17. august 2011 Så det eneste som er feil i forhold til kravene er at hun ikke bor der? Det spiller da ingen rolle fra eller til. Klart at du ikke skal si ifra om dette. Tviler på at noen hadde gjort noe uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå