Gå til innhold

Migrene med aura

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

i går kveld fikk jeg migrene etter en fysisk anstrengelse- det begynte med aura (sikksakk) og hodepinen kom kort tid etterpå. Etter 2 timer fikk jeg ny aura...og hodepinen var ganske kraftig. I ettermiddag ble hodepinen bra, men nå for en time siden fikk jeg ny aura og nytt anfall med enda mer intens hodepine.

Andre som har vært borti lignende hyppighet på migreneanfall (3x aura på under et døgn)? Jeg har det vanligvis en gang pr mnd i forbindelse med menstruasjon, og er aldri så dårlig at jeg kaster opp eller må ligge i lystett rom. Men kjenner jeg ble litt bekymra nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forresten gravid i uke 36...

HI

Skrevet

Ja, jeg har hatt mange etter hverandre i stressperioder. Da har det vært sånn at det går ca 14 dager før det løsner og forsvinner helt. Kan legge meg med migrene og våkne med det også. Du har nok bare overdrevet den fysiske anstrengelsen, og derfor har det blitt som det har blitt.

I dag har jeg hatt auraen, men smertene er svake(det var auraen også). Eneste er egentlig ubehaget i kroppen. Det er der som ved et "normalt" anfall. Dårlig i magen, smerter og ubehag i kroppen, trett(sov middag i dag, helt unormalt) og alt det der.

Skrevet

Takk for svar :-) Jeg kjenner også de andre ubehagene, føler meg syk i kroppen på et vis. Var våken i natt pga hodepinen, men sovnet heldigvis igjen. Hadde den fortsatt da jeg våknet i morges, men den var borte etter to timer middagshvil i ettermidag.

Godt å vite at det er "normalt". :-)

Skrevet

Ja.Slik du nevner det kan jeg også oppleve fra tid til annen.

Fryktelig slitsomt. Et migreneanfall sitter lenge i kroppen min, jeg føler meg forvirra, får nummenhet, blir trøtt og satt ut.

Nå som jeg er gravid får jeg så vondt at jeg reagerer med å kaste opp siden kvalmen ligger der fra før.

Jeg hadde i helgen en rekke migreneanfall. Aura og krafig hodepine på søndag, aura og krafitg hodepine igjen på mandagsmorgen. Så en ny runde med aura natt til tirsdag. Når jeg får det om natta våkner jeg opp med hodepinen og husker at jeg har hatt auraen i søvne.

Da blir jeg aldri bra og kommer meg ikke etter første anfallfør jeg får et nytt og går konstant rundt med "migrenekropp" og hodepine.

Det hender av og til, men ikke ofte, at jeg får en ny runde med aura timer innen første anfall.

Skrevet

Huff, nå har jeg hatt 6 anfall på 4 døgn....er redd det er noe annet som er galt jeg :-/

Er det virkelig slik at man kan få migreneanfall på løpende bånd i dagesvis? Jeg har litt varierende styrke på hodepinen, og den har vært helt borte innimellom. Men så kommer det ny aura og på an igjen. Våknet uvel med hodepine i morges, og kastet opp. Ny aura kl 13 i dag og har hatt ganske mild hodepine siden da.

Nesten litt redd det kan være svangerskapsforgiftning?

HI

Skrevet

nr to som har svart deg i denne tråden igjen.

Du må kontakte legen med dette! Bare en fagperson som undersøker deg kan si om dette er mer enn vanlig migrene.

Jeg fikk nylig et anfall der synsforstyrrelsene var helt annerledes enn det de har vært de 15 årene jeg har hatt migrene. Svær grå flekk som dekket synsfeltet i mange minutter.Jeg får dette sikksakk mønsteret i ca 30-40 min til vanlig. Veldig ekkelt når det var helt ukjent for meg denne gangen! Jeg kommer til å gå til legen fordi forløpet var så annerledes og få et svar der, slik at jeg ikke bekymrer meg på egenhånd.

Du som spør, aura er synsforstyrrelser!

Betill en legetime! God bedring, dette er noe herk, jeg håper du får litt hvile og en migrenefri periode fremover! Men sjekk dette opp med legen din!

Skrevet

Må bare korrigere litt her. Aura er ikke bare synsforstyrrelser, det kan også være talevansker og lette lammelser i for eksempel en arm eller et bein. Har også lest og hørt at dersom man får migrene under svangerskapet, så er sjansen for å få det med aura mye større enn ellers.

Har selv migreneanfall svært sjeldent - her er det snakk om at det går år i mellom, men fikk et i sommer, utløst på grunn av varmen. Fikk da aura med både synsforstyrrelser og talevansker. Lite morsomt, og selv om anfallet gikk bort etter noen timer hang det i kroppen i flere dager.

Skrevet

Hadde sånne runder som barn og etter noen uker på sykehus med svært stor belastning.

Skrevet

HI her igjen.

Har vært hos jordmor og fått sjekket urin og blodtrykk, og det tyder ihvertfall ikke på svangerskapsforgiftning. Heldigvis:-) Hun mente noen kan få slike hormonelle migreneanfall i graviditeten... Nå har jeg heldigvis ikke hatt flere anfall siden lørdag, og den siste resten av hodepine forsvant i ettermiddag. Har ligget i ro hele helgen, så jeg tror det har hjulpet også. Kommer til å stresse helt ned nå, for dette vil jeg ikke ha igjen, det har vært ganske skremmende..

Tusen takk til dere som deler deres erfaringer med meg! Det er ikke lett å finne info andre steder på nett- det står stort sett om et og ett anfall, ikke flere "oppå" hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...