Gå til innhold

Så lettet men samtidig redd!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg, flytter ut fortest mulig!

Har en sønn og ei i magen med termin 25.September. Jeg har levd med samboeren min i 6 snart 7 år, vi har hatt de mye fint. men jeg klarer ikke humøret hans lengre. Er så lei av intrigene i familen hans, som han alltid tar parti med og jeg er syndebukken! Er så lei av å høre jeg er dom.

 

Jeg har tusen ganger vurdert å komme meg vekk, men så blir ting så bra for en periode, eller han er borte å jobber og lover gull og grønne skoger til han kommer hjem.

 

Verste er at jeg tror han driter i at jeg flytter, han kommer nok til å flykte hjem til mamma å få vite at det var det beste å ikke være med meg.

 

En lettelse for meg at jeg skal starte mitt eget liv, ta mine egene valg. Kose meg med venner, selv om ikke han mener de er gode nok venner feks.

 

Føler meg alltid lettere til sins når han er vekke, og en bedre mamma.

 

Men samtidige er jeg redd nå, hvordan skal vi dele på omsorgen for barna? Klarer ikke tenke på å ha 50 50, men han er jo pappaen. Like mye forelder som meg. Er vant med å ha gutten vår mye alene.

 

Redd for han skal ta "hevn" for at jeg skal gå, prøve å ta fra meg sønnen vår.

 

Redd for mye egentlig. Vil bare bli lettere til sins, og ha det bra med meg selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han klarer ikke ta fra deg sønnen, så lenge du har en baby som er helsøsken til denne gutten ;) En skiller ikke søsken, selv den norske stat forstår dette :) Og det er den som har hatt mest med barnet i hverdagen å gjøre, som stiller sterkest. Er det ikke deg, siden du skriver han er en del borte?

 

50/50 er egentlig bare foreldres egoisme, og en rett kan ikke idømme dette. Den kan kun dømme et fast bosted. Det er heller ikke anbefalt 50/50 for de under 3 år.

 

Flytter du(OG bytter adresse) før fødsel til minste, så får du foreldreansvaret alene for minste, dersom du ikke skriver under på delt(samme skjema som farskapet. Her skal ikke du skrive under annet enn om du vil ha delt foreldreansvar).

Skrevet

Tusen takk for godt svar:)

 

Jo han jobber borte "halve året" så jeg har absolutt hatt gutten vår mest i hverdagen.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...