Gå til innhold

Noen fra Drammensområdet her?


Lykkelig2

Anbefalte innlegg

Flere fra Drammensområdet som venter barn i høst? Jeg venter nr.2 med termin 12.Oktober. Har ei jente på snart 7 år fra før. Hadde vært koselig å blitt kjent med flere som ventet barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg venter nr 3 den 17 okt. Er innflytter så kjenner ikke alt for mange enda. Vi bor på Konnerud og jeg er 36 år. Bror er 4 år og søster er 2 år. Hadde vært koselig å blitt kjent med noen i Drammen:-)

Hvor bor du, og hvor gammel er du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er 34 år og bor på Tranby (Lier). Har bodd her noen år men som innflytter tar det tid å få kjente. Kjenner ingen som venter barn nå. Hvordan er formen din? Jeg har begynt å kjenne det litt i bekkenet, men ellers ingen store plager. Har sjekket jevnlig om det ikke skulle være noe nytt treff i Drammen for gravide, men ikke kommet noe. Vet det var et treff før sommerferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, jeg er også innflytter,31 år, bor i Røyken, Hyggen. Har termin 7 oktober, første barn. Hadde vært veldig koselig å bli kjent med andre i samme situasjon :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi planlegger og flytte nermere drammen nå. er 22 år å har ei datter på 3 år fra før.

har termin 11 oktober å venter en gutt:) har også valgt drammen sykehus denne gangen da jeg er skeptisk til Kongsberg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er forsåvidt fin, men har ikke utholdenhet til så mye lenger. Kjenner det kun litt i bekkenet og trenger mer søvn og hvile. Er nå 100 % sykemeldt fra en fysisk krevende jobb, men holdt ut lenge:-) men skal ikke klage etter tre tette svangerskap - med fin form i alle!

Er du i jobb fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Jeg har vært sykemeldt en god stund allerede. Jobben gikk konkurs i våres og så har det vært litt komplikasjoner i svangerskapet. Kjenner at nå begynner jeg å glede meg skikkelig til hun skal komme, se hvem det er som bor der inne. Ei skikkelig aktiv frøken ihvertfall. Storesøster gleder seg veldig mye! Har tatt vare på mye etter første og siden det praktisk nok blir en jente til så var det ikke så mye vi måtte kjøpe av utstyr. Men gøy med litt nytt tøy da! Er du i rute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i rute tror jeg:-) Venter jente, og har både gutt og jente fra før, så klær har vi nok av. Har vasket klær og vogn, men må kjøpe en sprinkelseng. Ellers går dagene veldig fort og det blir jo ikke noe mindre å gjøre med en baby i hus:-) Storebror snakker om nye lillesøster og jeg tror han gleder seg til å hilse på. Hadde du et fint sv.skap og grei fødsel sist?

Vi har hatt to harde fødsler - et ks og en med sugekopp. Så jeg er ingen fødemaskin:-) men jeg har hatt tre flott sv.skap.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et fint svangerskap sist, ikke kvalme og kun litt bekkenløsning de siste 6 ukene. Formen var flott. Denne gangen har vært litt mer strevsomt, også har jeg hatt et par blødninger som har skremt meg litt. Hadde en morkake som en tid lå foran mormunnen og skapte litt trøbbel, men den har dratt seg bort nå. Veldig glad for det, slik at det blir vanlig fødsel. Skeptisk til Ks, hører så mye rart. Fødselen sist gikk også fort og greit, litt kjedelig med vannavgang i 3 døgn først, men når det først startet gikk det fint. Veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Synes dagene går så fort nå jeg. Men merker at jeg er litt utålmodig samtidig, gleder meg så til hun kommer. Trodde jeg skulle kjede meg mer hjemme, men med litt skolegang og hus å holde i orden er ikke det noe problem å unngå. Har du født før termin med dine 2 første?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte en uke før med nr 1 og fikk 14 dager på overtid med nr 2, så kan bli begge deler nå. Ks er absolutt ikke noen enkel løsning og ingen ting å spøke med. Jeg fikk kraftig infeksjon etter ks og hadde crp på 430! (skal ligge under 20) - så kan trygt si at det var en pangstart! Så selv om jeg måtte ha sugekopp med sistemann kom jeg meg fort etter fødselen.

Blødninger hørtes ikke gøy ut, da kan jeg tenke meg du ble nervøs ja.

Hva studerer du?

Jeg tenkte at jeg kanskje skal studere noe videre etter dette første året med perm, men får se og drøfte med arbeidsgiver.

Var du med i en barselgruppe sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg studerer til Apotektekniker. Kunne egentlig tenkt meg å gått videre med sykepleie, men det får bli et fremtidig prosjekt. Var rart å begynne med skole etter 15 år, men det går veldig bra så da er det gøy! Jeg bodde i Oslo sist jeg fødte og var med i en barselgruppe der. Fortsatt litt konktakt med ei av de fra den. Var veldig koselig og trillet mange mil det permisjonsåret. Trenger litt sosial konktakt når man går hjemme sånn, av voksen karakter. Har du vært med i barselgrupper? Var også på flere Bim treff sist gang, i Oslo. Det har ikke vært noe særlig sånt i Drammen har jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte mine to første i Oslo og var med i barselgruppe begge gangene, den siste har jeg mye kontakt med fortsatt. Har aldri turt å dra på Bim treff :-) Håper jeg får en fin gruppe nå også, har mye å si å få litt voksen kontakt mellom all amming og bleieskift!

Er det mange voksende mager i nabolaget ditt?

Her vet jeg ikke om så mange, så blir spennende om jeg finner noen trillevenninner:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange babyer på vei rundt her nei som jeg vet. Håper som deg på en fin barselgruppe. Sist var jeg veldig mye ute å trillet, egentlig hver dag. Vi var 2 stykker som gikk en fast runde, var nok borti 1 mil. Kom räskt i form igjen da :-) I dag er jeg 36+0 dager. Begynner å nærme seg nå. Fødte 38+3 sist. Sovet elendig siden sist uke, rastløse ben og urolig frøken i magen. Også fått veldig vondt i bekkenet, særlig på høyre side. Det stråler nedover lysken og innsiden av låret og gjør det noen ganger vanskelig å gå. Godt det ikke er så lenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei jenter =)

 

Jeg er 25 og har termin 10. Oktober. Har ei jente fra før på 5 og samboer har ei jente på 4 fra før :) sammen venter vi en gutt.

 

Bor fåreløpig i Sylling.. Vil flytte tilbake til Lierskogen :)

 

Håper dere har hatt en fin gravid dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...