Gå til innhold

Jeg har snart lagt på meg 20 kg.... :(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide meg i går, og om ikke mange kiloene så har jeg lagt på meg 20 kg. Prøver å la vær å spise mye junk, men det ser ikke ut til å hjelpe. Trening er uaktuelt. Er ikke i form til noe mer enn 30 min med bikkja hver dag. Finnes det håp om at jeg ikke skal bikke 30 kg???

Er forresten 30+1 idag så er jo ennå en stund igjen...

Hvordan er vekta på andre her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg. Vi er visst i samme båt:(

Jeg hadde 5 kg med meg fra forige sv.skap siden jeg ble gravid 6 mnd etter fødsel. Veier vanligvis ca 60 kg (er 163 høy) og nå er jeg oppe i 79 kg!!!.

Har holdt seg stabilt noen uker nå da kvalmer er tilbake og matlysten er noe avtatt. Er i uke 32/33. Måtte spise mange gng om dagen pga kvalme i beg.av svangerskapet. Har også problemer med å gå noe særlig pga bekkenløsning og tung pust. Sist hadde jeg mye vann i kroppen og hadde dermed kun 7 kg igjen da jeg fødte sist, men denne gangen er nok det meste fett dessverre og vil nok bruke lang tid på å gå ned.

Skrevet

Kanskje du har mye vann i kroppen? (da er trikset å drikke mye vann, ironisk nok - og være kjempeforsiktig med salt) Jeg tror, at så lenge man prøver å leve sunt, og ikke overspise - så skal man "drite" i hva vekta sier :)

Hvordan BMI'en din var før du ble gravid, har også mye å si for hvor mye man bør legge på seg under svangerskapet.

Har 15 dager igjen til termin i dag, og har lagt på meg 15 kg så langt (noe jeg virkelig trengte iflg. legen min)

Skrevet

Jeg var ikke slank før jeg ble gravid heller. Det er vel det største problemet. Jeg rakk å ha med meg litt ekstra fra forrige graviditet (mistet i uke 12). Så jeg veide 84 når jeg ble gravid denne gangen. Så hadde nok 7-8 kg for mye allerede når jeg ble gravid. Jeg føler meg ikke kjempestor, men vet at jeg har spist MYE mer enn normalt pga kvalme. Har egentlig ikke brydd meg så mye om vekta før nå. Men det er nok fordi tallet begynner å bli høyt, ikke fordi jeg nødvendigvis føler meg svær.

HI.

Skrevet

Samme her om det er noen trøst. Jeg er 157 høy. Veide 65 da jeg ble gravid - nå veier jeg 85. fram til uke 18 ca la jeg på meg 1 kg i måneden. Så sa det bare PANG og jeg la på meg 14 kg til. Så da jeg ble 30 uker har jeg lagt på meg 1 kg i måneden igjen ca.. Det er opp og ned, det svinger, og det er veldig individuelt. Noen legger på seg i begynnelsen, andre i midten, andre til slutt - og noen jevnt og trutt gjennom hele svagerskapet.

Jeg gjør heller ikke noe annet enn å gå med bikkja lengre, og merker at at blir tyngre og kondisen er elendig!! Det er desverre ikke så mye å gjøre med det. Spiser selv junk kanskje 1 gang i måneden, og er flink med brus / snop i ukedagene. Likevel legger jeg jo på eg, sånn er det bare desverre... Men mye kommer jo rett av igjen etter fødsel :)

Sier til deg, som andre sier til meg: Prøv å ikke fokusere så mye på vekta. Det skal av igjen :)

Skrevet

Hei...

Jeg har lagt på meg 21 kg, er 38 uker nå.. Er 1.80 høy da..

Synest det virker som om "alle" bare har lagt på seg sånn 11-15 kg..

Skrevet

Jeg la på meg 26kg under mitt svangerskap. Men på meg var det meste vann.. Spiste saltstenger hele tiden, og salt er vel ikke det beste :P

Har du mye vann i kroppen eller? Isåfall, drikk MASSE vann! Du kan jo evt gå turer?

Skrevet

Jeg la på meg 20 kg forrige svangersskap og det var tungt nok, var en del vann da, så gikk det av meg alt etter ca 6-8 mnd med ammingen. Jeg veide 52 kg og var 166 høy før og gikk opp til 72 kg. Denne graviditeten veide jeg 53 kg før og er nå oppe i 66 kg.. altså 13 kg og er i uke 34 nå. Blir nok det samme som sisst tenker jeg siden jeg legger på meg raskere nå mot slutten, håper bare jeg tar det av igjen like fort denne gangen :S Er nok litt vann denne gangen også :)

Skrevet

Slapp av det er mange av oss :)

Jeg har lagt på meg 18 kilo og har enda 3 uker igjen,

Å vet du at den vektkampen skal jeg heller ta 6 uker etter fødsel.

Jeg er så lei av all denne snakk om vekt i svangerskapet for vi er alle forskjellige,ingen er støpt i samme form så hva så om man legger på seg 10 eller 20 kilo, så lenge man er sunn,frisk og barnet har det bra?

Vi er alle super flotte gravide kvinner,nyt dagene og spis en deilig sjokolade med god samvittighet :)

Klem

Skrevet

Signerer denne :) Nyt graviditeten!

Skrevet

Er 34 uker og har lagt på meg 16-17 kg. Får maaaasse kommentarer om hvor stor jeg er- er 1.60 høy og veier nå 77 kg...regner med det kommer på noen kilo til før jeg bebis er ute. Mye er jo vann, av erfaring forsvinner bare 8-9 kg på sykehuset, så jeg får håpe jeg kommer meg mye ut på tur etter fødsel ;-)

Skrevet

Det skal jo litt til at du faktisk har lagt på deg 20 kg. Gått opp, ja, men ikke lagt på deg. Er jo ikke snakk om at alle kiloene blir igjen når du har født.

Første gangene gikk jeg opp 18 kg, og når jeg kom hjem fra sykehuset var 22 kg. mindre. Så store mengder var jo vann og andre ting som kom ut av seg selv.

Skrevet

er 33 + 6 i dag og har lagt på meg 9 kgs, 3 kgs har kommet den siste måneden ( tror det er en del vann).

var 167 høy og veide 64 kgs før graviditet

Skrevet

heisann :) er 29+3 i dag og har gått opp 15kg....var 75kg før jeg ble gravid og 168cm...Legen min sier det er helt normalt og att jeg kan slappe helt av, men jeg er veldig engstelig for denne vekten fordi jeg har hatt ett vektproblem tidligere og vært oppe i 130kg!!!!

Men jeg får bare ta det med ro å spise fornuftig tenker jeg så går det nok bra :) vet jo att jeg ikke har lagt på meg selv så mye da, det er mye baby, vann, morkake og div annet inni der ;)

Uansett hva dere veier damer så er vi alle vakker når vi er gravide :)

Skrevet

Vi er flere i samme båt. Selv har jeg lagt på meg 18 kilo og er nå 37+1. Jeg for min del har trent ca 3 ganger i uka (frem til uke 34) i tillegg til vanlig aktivitet ( har bla. gått til jobb hele svangerskapet). Synes jeg også har spist forholdsvis sunt... så tror kroppen legger på seg det den "selv føler for" selv om man lever forholdsvis sunt. Jeg hadde bmi på 23.5 før jeg ble gravid. Men disse kiloene får jeg uroe meg over når det går av noen mnd etter fødsel. Nå bare gleder jeg meg bare til å få hilse på den lille skatten :-D

Skrevet

Jeg er 31 uker i dag, og har lagt på meg 18 kilo. Var 67 kg før jeg ble gravid (er 176 høy), og håper inderlig jeg kommer ned til det når lillebror er født!

Skrevet

Jeg er 35 uker og har lagt på meg 6 kg..Første svangerskap gikk jeg opp 20kg og med 2mann gikk jeg opp 25kg,hadde fortsatt 10kg igjen når jeg ble gravid igjen etter bare 7mnd..Hadde mye vann i kroppen sist.

Skrevet

Her og, virker som om jeg legger på meg uansett hva jeg gjør.. Har idag akkurat nådd 20 kg mer enn jeg var.. Noe jeg håpet jeg ikke skulle nå.. Jeg har prøvd og trene og jeg da, så lenge det gikk, men nå da bekkenet gjør vondt som f... så får man ikke gjort så mye annet enn å gå turer.. Så derfor prøver man å spise sunt.. Vet du, ikke noe hjelper her.. Og jeg blir ordentlig frustrert..

Og jeg er 30 + 5 idag.. Så har en stund igjen ;s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...