Gå til innhold

Ærlig talt:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble i dag stoppet av en politibil (stor kassebil) med blålys og sirene, utenfor høyskolen. Jeg hadde akkurat blinket meg inn på parkeringsplassen til høyskolen (som er en blindvei), da jeg hørte sirenen og la merke til blålysene i speilet. Jeg ble veldig forundret og stoppet bilen og åpnet for å høre hva som var galt. En av politimennene steg ut av bilen og ville se førerkortet mitt. Greit nok det, tenkte det sikkert bare var en rutinekontroll, men reagerte litt på at han ikke ville se vognkortet. Da jeg fikk tilbake førerkortet så sa han at de hadde stoppet meg fordi jeg så så ung ut. Jeg ble litt satt ut og spurte om de mente jeg så for ung ut til å kjøre bil (?). Joda, det var derfor de hadde stoppet meg. Rimelig pinlig for meg som er 26 år og har hatt lappen i 8 år.

Kjenner nå i ettertid at jeg er litt irritert over at de mente det var nødvendig å bruke blålys OG sirene, når jeg faktisk holdt på å parkere bilen min. Hadde de ventet to sek. så hadde jeg jo komt ut av bilen uten at alle utenfor skolen hadde snudd seg for å se hva som foregikk. Hele episoden var pinlig og unødvendig syns jeg, da de som stod rundt kun fikk med seg at politiet stoppet meg, og ikke at jeg faktisk IKKE hadde gjort noe galt. Kjenne litt på at jeg har lyst til å ringe inn en klage, og spørre om politiet i distriktet har svært lite å ta seg til for tiden.. Eller henger jeg meg opp i en bagatell her, og egentlig bare burde le av hele episoden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klag. Det synes jeg godt du kan gjøre.

Poltiet gjør i det heletatt veldig mye rart synes jeg. De har ikke noe vont av at vi stiller krav til dem.

Om noen år kan du jo sikkert le av det også.

Skrevet

Jeg hadde faktisk reagert på samme måte som deg! Jeg hadde blitt irritert.... Var de redd for at du skulle stikke av eller....? Tåpelig oppførsel av politiet!

Skrevet

Oj dæven. Tror jeg aldri kommer til å våge å kjøre uten sminke igjen.

Misstenker man at en sjåfør er for ung til å ha førerkort får de følge rolig etter til sjåføren kjører galt eller stoppe ved endestedet til bilen.

Blålys og sirene er litt vel overdrevet.

Skrevet

Takk for svar.

Da tror jeg faktisk at jeg ringer inn en klage. Angrer veldig på at jeg ikke sa noe til politimannen der og da, men jeg ble så satt ut av hendelsen at jeg ikke fikk tenkt meg om.

Skrevet

Hehe, jeg hadde bare ledd og syntes det var morsomt, jeg. Kanskje det er et tegn på at jeg begynner å bli gammel? :)

Det å bruke sirene og blålys er jo et vanlig signal for å få noen til å stanse bilen på, hvordan skal de ellers signalisere at du må stoppe? De kunne jo ikke vite for sikkert at du skulle parkere. Nei, ta det hele som et kompliment (du ser fortsatt ung ut), og fortell det som en morsom episode til venner, det ville i hvert fall jeg gjort! :)

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det som et kompliment at jeg ser ut som en fjortis når jeg er i slutten av 20-årene. Men hadde ledd av episoden, du kan tro at han politimannen var mye mer flau enn deg, selv om du ikke så det :) Er jo han som har tråkket i salaten! :)

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende bare at grunnen til de stoppet meg kom aldri frem, og de ville undersøke hele bilen min, og kom med maaange usaklige spm (hvor lenge hadde jeg vert ilag med kjæresten min o.l)... Jeg sendte inn en klage med en gang til lensmannen. Det viste seg at de som jeg klaget på var sommervikarer på utplassering, men syns uansett ikke det var greit. Jeg bor i en liten bygd, og der blir det lett pratet om folk som blir stoppet med sirene og søking gjennom hele bilen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...