Gå til innhold

Flere 4-5 åringer som tisser seg ut om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 4,5 bruker fortsatt bleie om natta. Råd mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skjer det uhell,han sluttet med bleia som 2,5åring...

HAdde han på do før han la seg,litt mindre å drikke med mindre han var supertørst etter klokken 19,å hentet "tisslaken" fra jobb å lot uhellet skje å heller vaska...

Men det var jeg.... Andre har sikkert bedre ideer...

Skrevet

Hos oss gikk det over all forventning med bleieavvenningen, og jeg tror anonym her over er inne på noe.

Jenta her var også avvent da hun var 2.5 år - både på dag og nattestid. Det tok litt lengre tid nattestid, men vi lot henne rett og slett sove uten bleie. Sørget for at hun tisset før hun la seg. Vi prøvde å begrense drikkingen, men hun ble avvent på sommeren, og varmt soverom følte jeg at jeg ikke kunne nekte henne vann.

Vi brukte dobbelt lag med tisselaken.

Vi sørget også for at hun hadde favoritt sengetøy og pysj som hun sov i slik at hun selv også var motivert til at det ikke skulle bli vått.

De første nettene hadde vi uhell hver natt. Vi tok en pause på et par uker, og så ble vi enige med henne å prøve på nytt. Etter det har vi nesten ikke hatt uhell.

Jeg tror at så lenge hun ligger med bleie har hun ingen motivasjon til å komme seg opp for å tisse hvis hun må tisse på natta. Har hun ikke lenger bleie må hun enten opp for å tisse, eller bli våt - noe ingen liker. Nå er det ett år siden hun sluttet med bleier, og jeg kan ikke huske siste uhellet vi hadde. Nå må hun nesten aldri opp på natta lenger heller, men hvis hun må tisse, så står hun opp selv og går på do.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg synes barna skal ha "fri" om natta. Bare fortsett med nattbleie en stund til. (Jeg er for tidlig bleieslutt når barnet er våkent).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...