mariabee Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Jeg blir ikke klok på lillegull innimellom og trenger nå å høre hva dere andre gjør på dagtid:) Her sover vi en gang før kl 12 og en gang etter kl 12. Når dette skjer, kommer veldig an på når vi våkner for dagen:) SOver MAKS 1time hver økt. Synes det er litt lite, for hun er jo så trøtt kl 18, mens leggetiden er kl 19.
Nat27 Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 hos oss er sovingen slik: Våkner rundt 6 - står opp ca 7. Legges igjen i halv ti-tiden, sover omtrent 2 - 2,5 timer. Liten dupp mellom 3-4 engang, sover gjennomsnittlig 45 min. Spiser grøt i 6- tiden før kveldstell, er i seng mellom 18.30 - 19.00. Dette er det ultimate og slik vi har det hvis vi er hjemme. Er vi på farten blir jo ting ofte litt forskjøvet/forsinket, men det går som regel greit. Det jeg har merket meg er hvertfall at hvis han legges så mye som et minutt senere enn 19.00 våkner han desto tidligere - er han f.eks i seng først kl. 19.30 - kan han finne på å våkne for dagen kl. 5 om NATTEN. Og det er uaktuellt..Dagen starter IKKE før kl. 06.00 - tidligst! hehe Noen morninger når jeg har vært skikkelig trøtt har jeg gitt han en flaske melk for å få han til å sove litt lengre...Dette har funket, vi har gjerne ikke stått opp før halv ni...Minuset med dette er at hele dagen blir tullete i forhold til søvn og måltider, så for oss er det viktig å ha en noenlunde fast "stå opp tid" - ikke senere enn i 7 tiden.. Lillegutt her er ca 9,5 mnd..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Da lilleloppa var 9,5 mnd gammel begynte vi med bare én blund om dagen- siden legging både dag og natt, samt kveldssøvn plutselig ble vanskelig. Hun sov da ca 2 timer midt på dagen, ca 4,5 timer før legging. Og vips, så forsvant alle søvnproblemer, og legging og nattesøvn var tilbake til samme gode gamle mønster:) Nå er hun snart 11 mnd og sover ca 1,5 time midt på dagen, 5 timer før legging:)
Ane Elise Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Vi står opp kl.8, nurket får 2 lurer om dagen. Den ene ca.kl 10.45 til 12 og siste lur ca.14.45 til 16. Han får sove max 1t og15 min på disse lurene, hvis han ikke våkner til da, vekker jeg han. Grunnen til at jeg gjør det er, av egne erfaringer om jeg lar han sove lenger, så blir det bare tull med nattesøvnen hans. Da våkner han litt oftere samt det vil ta tid før han sovne inn om kvelden
MillaLilla Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Hva med aa legge en time tidligere paa kvelden? Hvis hun er veldig trett kl.18 er det vel ikke noe poeng i aa vente til 19 med aa legge? Lillerusken er 9mnd og hun pleier aa staa opp mellom 6 og 7 om morgenen. Rundt kl.9 sover hun omtrent en time (innimellom bare 20 min, innimellom 1,5 time - det kommer dessverre litt an paa hvor mye de braaker paa byggeplassen vi har vegge i vegg ). Paa ettermiddagen sover hun en hvil til (rundt kl.14). Den blir som regel ganske kort, innimellom 15-20 min, litt lenger hvis jeg er heldig. Vi har TIDLIG leggetid - jeg sliter for aa faa leggetiden saa sent som kl.18, men i det siste har jeg maattet legge allerede 17.30, for aa unngaa at hun blir altfor grinete. Men hun sover jo da 12-13 timer, saa den tidlige leggetiden tror jeg er noedvendig (legger jeg senere vil hun opp tidligere).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå