Gå til innhold

Noen 3.gangs fødende her?


2 tette og 1 badehette

Anbefalte innlegg

Er selv 3.gangs fødende med to friske flotte barn fra før ( 4.5 år og 3 ).

Er det evt noen av dere som har vært mer dårlig med nr 3 enn de tidligere? Selv er jeg kjempe dårlig denne gangen! Var også det med 1.mann, men langt fra på samme måten som nå... Skal på sykehuset i dag for å vurdere innleggelse - er kun 7+1.

 

Har du merket stor forskjell i dine svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror alle svangerskap er individuelle, og det er tilfeldig at du har blitt så dårlig denne gangen. Det har ingenting å si for hvordan svangerskapet forøvrig kommer til å gå, eller om barnet blir friskt!

 

Foreløpig er jeg bare 6+2, og bortsett fra at jeg er oppblåst i magen, merker jeg ingenting til at jeg er gravid. Det er jo tidlig enda, og jeg synes å huske at jeg ble bittelitt småkvalm når jeg var sulten, i mitt andre svangerskap. Men bare jeg husket å spise, var alt ok. Det begynte vel i uke 7 den gangen, så jeg får bare vente og se om det blir slik nå også... ;-)

 

De to første svangerskapene var forøvrig like på den måten at jeg ikke hadde noen plager. Tror jeg har vært heldig!

 

Lykke til til deg, håper du blir raskt bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg skal også ha nr 3. I første svangerskap hadde jeg problemer med en nerve som lå i klem og bekkenproblemer så da hadde jeg mye vondt og var mye sykemeldt Ikke noe kvalme da. Med 2. var jeg en del kvalm de første tre månedene, mest om morgenen.

Denne gangen er jeg veldig svimmel, fikk et skikkelig svimmelhetsanfall i går hvor jeg kastet opp. Er generelt svimmel og småkvalm så mine tre svangerskap er foreløpig forskjellige : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også 3 gangs. Har to barn på snart 5 og 2,5 år. Med første mann var formen min fantastisk. Jeg trente masse, jobbet til jeg gikk i permisjon og alt var flott. Men med nr 2, det var grusomt det. Kvalm og jævlig, sm fra uke 10 pga bekkenløsning. Det var et grusomt svangerskap. Denne gangen, så langt, er jeg bare litt kvalm når jeg er sulten, å veeeldig trøtt. Er ikke langt på vei, så tror ikke denne behageligheta blir å vare i 9 mnd :D

 

Håper at din form blir bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offda! Sykehusinnleggelse??

Jeg har jente på 10 år og gutt på 7 år fra før... Svangerskapene var veldig forskjellige. Aldri vært så frisk og i god form som jeg var første gangen. Var forsåvidt i god form med nr.2 også, men fikk bekkenløsning veldig tidlig. Til nå har jeg bare vært litt trøtt.... Har aldri vært kvalm i svangerskapene mine og håper jeg slipper denne gangen også! Har aldri hatt omgangssyken heller forresten, så jeg vet egentlig ikke hva det vil si å være kvalm... Men jeg føler med dere uansett. Høres grusomt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha nr 3. De to første er 5 og 7, så det blir litt langt mellom dem. Slik går det når man må vente lenge på at mannen skal få lyst på nr 3 ;-)

 

Jeg var veldig frisk med unntak av BL med nr 1, kjempedårlig og kraftig BL med nr 2, og nå er jeg litt midt i mellom. Noen dager er jeg kvalm fra morgen til kveld, men de fleste dager er jeg dårlig når jeg våkner om morgenen og etter jobb. Har en krevende/stressende jobb og kjenner jeg må jobbe hardt med meg selv for å stresse ned. BL har foreløpig bare gitt noen små stikk innomellom. Er halveis i uke 8, sist fikk jeg periodevis gangvansker fra uke 6..

 

Tror det er litt tilfeldig hvordan man føler seg, men om dette er en jente er det ingen tvil om at jeg blir kvalm med jenter og ikke med gutter! Med førstemann var jeg kvalm kanskje 10 minutter tilsammen.

 

Jeg skiser saften av en sitron i et stort glass vann når jeg er kvalm og føler det hjelper. Håper du slipper innleggelse!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også 3.gangs fødende. Jeg har ingen symtomer enda og føler meg ikke gravid, men er ei uke over mens altså 5 uker på vei og med to positive tester må jeg bare begynne å tro det;-)

Jeg har to jenter fra før på 5 og 7 år.

Har ikke vært kvalm i de to andre svangerskapene så håper dette her også blir kvalmefritt!

Jeg har termin 26. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen ! :)

 

For å ta en kort oppdatering på hva som skjer her så:

Har jeg vært innlagt i 1 døgn, har nå permisjon fra sykehuset og får komme tilbake for væskebehandling om jeg føler at jeg trenger det - uten å måtte gå via legevakt/fastlege etc.

Jeg fikk 6liter væske på det døgnet jeg var innlagt. Og klarte å spise noe, men ikke store greiene og ei heller er sykehusmaten noe særlig.

 

Da jeg kom inn fikk jeg også UL ettersom at legen ville se at den lille har det bra og der så vi et sterkt og fint hjerte som slo - også så liten den var!

 

"Diagnosen" jeg fikk var ekstrem svangerskapskvalme, og pga dette får jeg nå nesten like god oppfølging som en 1.gangsfødende iom at jeg gikk ned 4.5 kg i følge min vekt og sykehusets vekt på 8 dager. Og de vil ha en tett og jevn oppfølging for å se at vekten etterhvert vil snu - noe vi alle håper på :)

 

Har mens.termin 6 april :) trodde først det var 3 april, men tenkte jo ikke over at et sv.skap er 40 uker og 3 dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,gangs her også :) Har 2 jenter fra før på henholdsvis 7 og 5 år :) Er veldig spent på kjønnet denne gangen da,håper på en gutt nå. Jeg er nå ca uke 6,så nå begynner virkelig spenningen for om jeg blir plaget med noe sv.skaps plager. Men så langt har jeg kun bare at jeg løper på do ca annenhver time :/ Og litt trykk i ryggen(men skyldes mest sannsynlig at jeg var til tannlegen forrige uke å fikk tatt tannstein uten bedøvelse :/

 

I mitt første sv.skap hadde jeg ikke så alt for mye plager,forutenom nyrebekken betennelse ca i 5 mnd,men med nr 2 da hadde jeg morgenkvalme fra ca uke 4 til uke 16. Men ellers vært frisk å rask :) Men hadde vel og merke veldig hard fødsel med nr 2 da jeg ble regnet som 1.gangs fødende gr. KS på nr 1. Så er også spent på om det blir tøft og langvarig denne gangen også,sånn som med nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredjegangs her også:) Og to jenter fra før på 4 og snart 7. Så vi var flere her med to jenter fra før på den alderen! Det er forsåvidt femte gang jeg er gravid - jeg har mistet to ganger etter andremann i henholdsvis uke 19 og 16. Så nå krysser jeg alt jeg har for at det går bra:) Foreløpig termin 29. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og min 3,har 2 barn på 4 og 6 år.,er litt usikker på hvilken uke jeg er i,siden jeg ikke har regelmessig mens,var det ikke så lett og regne termin,men legen tippa slutten av april.tok tidlig UL i dag,for bekreftelse:)

Ingen av mine svangerskap har vært like,1 (gutt)ikke særlig plager,ødem og bekkenløsninger.2,(jente)så var jeg veldig plager med kvalme og oppkast,bekkenløsninger og ødem..Nå har jeg ikke merket noe annet en kvalme egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, Bibbi!

 

Håper det fortsatt går bra med deg - at du fortsatt er på vei med nr 3. Føler med deg - har selv hatt 3 MA/SA det siste halvannet året, men nå ser det ut til at det går fint.

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal også ha min 3...Vi har fra før ei jente (april-2004) og en liten gutt (desember-2010). Er litt usikker på terminen enda grunnet at ting liksom ikke hadde kommet igang igjen etter forrige fødsel, men ved tidlig ultralyd i august kom de frem til at det skjer en gang i starten av april.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har to på hhv 4 og 6 år. tror også nr 3 blir jente, men sikkert blir det først neste mandag..

Jeg har også vært ordentlig dårlig denne gangen i motsetning til de to andre svsk. Kvalm slapp og totalt utrent, i motsetning til sist.

 

Noen av dere som bor i nærheten av nordstrand i oslo, da? ser lite mager og mye store barn om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 3 gangs fødende, og har merket littegrann forskjell. Jeg har ikke vært særlig plaget i noen av de tidligere svangerskapene annet enn kvalm den første tiden og ryggproblemer mot slutten. Men denne gangen har jeg ikke vært kvalm i det hele tatt, bare sliten og trenger mer hvile -noe som er naturlig når man har full jobb og to små hjemme å passe på. Jeg har to jenter fra før, babyen i magen nå viste seg å være en gutt - så det stemmer jo godt med teorien om at man er mindre kvalm med gutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Frøya19. Jeg bor på Munkerud på Nordstrand. Da er vi i nærheten av hverandre??! Jeg har to barn fra før, en gutt på 5 år (sept. 2006) og ei jente på 2,5 år (mars 2009). Har foreløpig termin 28. april. Og du?

Jeg var mye kvalm i første svangerskap, og kvalmen varte til uke 24. Hadde også noe bekkenplager og svimmelhet. Andre svangerskap var lettere. Var mindre kvalm og mindre trøtt, og hadde ikke bekkenplager. Dette svangerskapet er omtrent som sist, var kvalm til uke 13/14, men den har nå sluppet taket. Har jernmangel, så jeg tar nå høydose jerntabletter, håper det hjelper på trøtthet og immunforsvar. Har vært forkjølet noen uker nå ...

Skal til ultralyd om to uker. Er spent på om alt står bra til der inne, og jeg håper at det lar seg gjøre å si noe om kjønn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det er flere av oss på munkerud!

Var på UL mandag og fant ut ast det er nok ei jente som spreller løs der inne. Koselig det :)

 

jeg har termin den 20.april så da kan det godt hende at vi kommer i samme barselgruppe. Håper kvalmen er over og formen ellers bra! Her går det bedre.

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 3 gangsfødende og har vært mere kvalm å sliten denne gangen enn de andre gangene.

Reagerte litt på d jeg og,men fant ut på Ul på mandag at det er tvillinger så er nok derfor jeg er slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - jeg var helt sikker på at vår nummer 3 var en jente siden jeg var helt frisk og fin med sønnen og kjempedårlig med dattera, og har vært veldig dårlig frem til uke 19 denne gangen. Men neida - dette er en liten gutt! Så da mistet jeg litt troen på denne kvalmeteorien jeg til nå har stolt sånn på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på vei med nr 3, har ei jente på 9 år og en gutt på 7 år. Ongan gleder seg stort til lillebror eller lillesøster kommer. Er i uke 18 nå. Jeg er plaget med kvalme og dårlig matlyst, og bekkenløsningssmerter. Jeg hadde samme plagene med nr 2 mens med nr 1 var jeg i fin form. Er sykmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Frøya19!

 

Så bra at det går bedre med deg! Jeg synes jeg har blitt mer kvalm igjen, så dette minner mer om første svangerskap. Tror det er en gutt der inne, i så fall stemmer det med hvordan jeg følte meg første gang. Nå tripper jeg etter å komme på UL, selv om det er halvannen uke til. Blir spennende å "se" det lille vesenet der inne. ;)

 

Det kan jo være at vi kommer i samme barselgruppe. Det hadde vært kjekt å bli kjent med en annen trebarnsmor, og ikke bare være i en gjeng med førstegangsmødre. Vi er opptatt av litt andre ting når vi har barn fra før, oppdaget jeg sist. Vi kan jo eventuelt finne hverandre på eget initiativ??

 

Mvh

Tredje nurk underveis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide!

Kan du ikke sende meg en melding så ser vi på om vi klarer en kaffe kanskje til og m før april? :)

Håper kvalmen gir seg!

Og lykke til UL!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Send meg en melding på 92645159, så får jeg ditt nr også. Vi kan gjerne treffes før april og bli litt kjent. Jeg fikk UL-termin 2. mai, så da ligger jeg litt etter deg. Alt så heldigvis bra ut, og det er en gutt, som jeg mistenkte. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er også 3 gangs :) har fått det værste fra begge svangerskap denne gang. Bekkenløsning og ekstrem svangerskapskvalme. Godt det er siste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med alle dere 3. gangs? Jeg merker at jeg er 6/8 år eldre enn nr 1 og 2... Herregud så mye plager det dukker opp nå. Bekken og kvalme har jeg hatt før, men kynnerne denne gangen... Vet liksom ikke helt om det er kynnere eller rier til tider, noen ganger er de forholdsvis regelmessige og begynner å ta skikkelig tak. sist uke var jeg inne og fikk noe som stoppet de opp. Før jul var jeg inne en natt fordi jeg med Mycoplasma hostet så mye at vi fryktet vannavgang (det var heldigvis bare en tynn hinne som hadde røket og sluppet ut litt slim). I tillegg fikk jeg i dag vite at jeg hadde sukker i urinen og må inn i morgen og ta prøver for svangerskapsdiabetes. Dette blir nesten litt morsomt, til slutt... Jeg er vanligvis alltid frisk, går sjelden til lege - og nå som jeg er gravid lever jeg i tillegg mye sunnere fordi det er kroppens lyst, og jeg har bare lagt på meg halvannen kg (28. uke)... Synes kanskje det er nok nå, og krysser fingrene for at det ikke er svangerskapsdiabetes... Kan ikke si hvor mye jeg gleder meg til å få møte denne siste, lille prinsen - få igjen kroppen min, og kose meg i permisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...