Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Her er det: pupp ca. 09.30 grøt ca. 12.30 fruktmos pupp (prøver i hvert fall..) ca. 14.30 middagsglass ca. 17.30 grøt pupp Litt variabelt hvor mye pupp det blir, hun har liksom ikke tid til det lenger. Hun har begynt å brekke seg litt på slutten av måltidene (grøt og middagsglass), så da slutter vi å gi .- ellers kommer alt opp igjen. Så jeg tolker det som at hun er full i magen.. ? Hun er svært fornøyd og i full fart ellers. Sover godt om natta (bortsett fra våkner 1-2 ganger og gjerne pupper..) LIKER de forresten alt de får? Her er leverpostei svært lite interessant... og småfolks fiskeboller (som jeg for øvrig syns lukta akvariefiskemat..) brakk hun seg voldsomt av og så dumt på oss når vi prøvde å servere henne.. :-)
mariabee Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Jenta vår er snart 9 mnd og vårt matskjema er veldig likt, bortsett fra at hun er flaskebarn.. Hun får middag kl15, mme kl 17.30 og grøt 18.30. Vi stopper og å gir mat når hun beg å brekke seg eller holder maten unaturlig innabords. Vår erfaring er også da at alt kommer opp igjen og til slutt nektet hun totalt grøt et par dager. Så gir oss når leken er god for å si det sånn. Tror ikke hun her absolutt liker alt, leverpostei er fysjameg her også. Skinkeost er veldig nam, da flyr hun nesten ut av stolen. Vi gir innimellom skive til kl 12 melken og en fruktpure en halvtime etter middag. Hvordan er sovemønsteret deres på dagtid? Blir ikke klok her... Sover 1 t før kl 12 og som regel 1 t etter, men innimellom kan det bare blir 2*40 min. Merker at det burde vært mer, hun er jo stuptrøtt kl 18, men holder fast på leggetiden kl 19.
Nat27 Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 I løpet av en dag inntar min gutt på 9,5 mnd dette: - ca 2 porsjoner grøt - halvt glass med blåbærpure til et av grøtmåltidene. - 1 middagsglass (liker nesten alle, men det har vært et slit å få han til å spise noen andre glass enn "mors kjøttkaker". ) -150-200 gram fruktmos med fullkorn eller havregryn. -1 skive med bare smør eller smøreost med skinke.( nettopp begynt å like brødmat littegranne, etter 2 mnd med prøving og spytting og brekking..) - ca 200 ml mme for dagen. (sluttet å amme for noen uker siden - det var tomt rett og slett, og lillegutt mistet helt interessen for annet enn å leke med puppen..) Fikk beskjed på helsestasjonen at så lenge han spiser så variert skal han ikke ha mer enn maks 6 dl melk for dagen. 1 porsjon grøt tilsvarer ca 200ml, så 2 grøtmåltider+ 200ml mme fra flaske = noenlunde 5-6dl per dag Litt knaskemat innimellom er gjerne et fruktnett med eple/pære o.l. Drikker vann til hvert måltid+ litt innimellom. En og annen gang får han litt tynn babysaft bare for å få litt variasjon. Når det kommer til hva de liker/ikke liker: Har hørt at et barn må spise noe 50 ganger før det faktisk liker det... (Har ikke tellt, men ser at hvis han blir tilbudt mat han er skeptisk til jevnlig, så spiser han det til slutt.. Glassene med fiskemat er PYTON - de lukter og smaker bare helt grusomt. Ingen av mine barn har villet spise dem og har kastet opp hvis jeg har prøvd - så disse glassene har de fått slippe. Smaken minner jo ikke engang om fisk!! All fisk slipper dem derimot ikke unna, så jeg lager skikkelige fiskemiddager selv, og da spiser lillegutt som bare det Både torsk og ørret går ned på høykant Ellers får han smake litt på det meste jeg spiser (innen for rimelighetens grenser - såklart), Tror det er viktig at de får prøve seg på masse ulike smaker for at de skal lære å spise mest mulig variert
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Morgen: Grøt og litt fruktpure Lunsj: ca 1 brøskive og kanskje litt banan Middag: Det vi spiser. Er ikke så glad i glassmat... Kvelds: Grøt evt litt brødskive. Får av og til yoghurt, frukt, litt skorpe utenom dette. Ammer tre-fire ganger i døgnet..
Ane Elise Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Slik ser dagene våres ut: Før vi står opp kl.8: pupp Ca 1t senere: 1 posjon grøt + dæsj fruktmos oppå Ca 10.45 til 12: Sove - får pupp når han våkner Kl.12.30: 1 middagsglass + litt grøt pulver i pga konsistens og smakens skyld + frukt/ fruktmos + Ca 14.45 til 16: Sove - pupp når han våkner Kl.16.30: 2 brødskiver med hvitost/ leverpostei + fruktmos/frukt + tran + baby yohurt Kl.18.20 Kveldsmat - 1,5 posjon grøt + dæsj fruktmos oppå + baby yohurt Pupp før kveldsstell pga tannpuss kl.19.30: Zzzzzzzz
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 17. august 2011 #6 Skrevet 17. august 2011 Eeeehh.. det var vel ikke noe poeng i å være anonym når jeg postet innlegget da.. Pytt,pytt.. Takk for svar til alle :-) Lille frøkna her sover stort sett en gang om dagen (noen ganger ikke i det hele tatt :-s ), og det varierer da fra 20 min til 1 time. Sånn har hun holdt på i mange mnd alt hun . Altså sover lite på dagen! Sovner 20 og står opp igjen ca. 08.30, våkner 1-2 ganger om natten og får pupp.. Ang. å like eller ikke like mat.. Hun har smakt mye rart og liker det meste, bare var klar reaksjon på leverpostei og fiskeboller. Må vel prøve igjen om ikke lenge. Kanskje ikke fiskeboller da. *urk* Spiser ikke fisk selv, så vanskelig å servere noe jeg ikke får til å spise selv, i hvert fall når hun brekker seg så veldig. :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå