Gå til innhold

noen som kan komme med gode tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :) sitter her og funderer på hvordan jeg skal få sambo til å gå med på å gifte seg... vi har vørt forlovet i 2 år, har et barn på 1, kjøpte hus sammen for 2 år siden. jeg vet at rent økonomisk er det ikke billig å gifte seg, men med tanke på økenomi siden tror jeg at det vil gå opp i opp. sambo har altid en grunn til å svare nei når jeg snakker om giftemål... jeg vet at han er drømmemannen, å at det er han jeg vil dele livet mitt med.. vi har mange drømmer som er samkjørte, bortsett fra denne... i dag var vi på en utsalgs butikk, å der fant jeg drømme kjolen. hjerte hoppet da jeg så prisen å tenkte at dette måtte vere en gylden grunn til å kjøpe den. ( kommer nok aldri til å finne samme kjole til samme pris en annen gang ) da jeg spurte sambo hva han mente, sa han bare at det kom til å bli lenge før den ble brukt, sa da var det bare bortkastet penger.... jeg har virkelig et stort og sterkt ønske om å gifte meg... hva skal jeg si eller gjøre for å få sambo på samme tankelinje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

om han gikk med på å forlove seg urde han vel ke ha oe i mot å gifte seg?

 

vi tok en billigere variant, dro til gran anara på sjømannskirken. de som ville være med fikk bli med. Var 23 stk, fantastisk at vi ble såpass. vi spanderte middag der nede, og hadde ferie samtidig. Fantastisk flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør han hvorfor han fridde om han ikke vil gifte seg.

spør han når han ønsker å sette datoen.

si at det betyr mye for deg og at siden han fridde så har du lyst til å ta neste steget. følklar det slik at du setter han som begrunnelse til hvorfor du vil. allså han fridde, du vil gifte deg, og du føler deg klar.

 

mannen min var også litt til å komme med ulike grunner til å ikke gifte seg. jeg sa du firdde nå må du leve med resten som hører med. var mye om og men, men vi hadde et fint rolig og billig bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si til han at det slettes ikke er dyrt å gifte seg. Det som er dyrt er å arrangere bryllup, og det er slettes ikke obligatorisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lykkelig gift med en mann som ikke var helt på gli.

Jeg måtte faktisk mase. Nå sier mannen min at han trengte den masingen:)

 

Min mann var nok mer redd bryllupet enn selve ekteskapet. Det koster sååååå mye. Dessuten virker det som man plutselig får så mye mer ansvar over på seg. Så noen menn vil se på det hele som skremmende.

 

Jeg og min mann var enige om å ha et lite bryllup. Men om du ønsker deg hele pakken så hadde jeg faktisk bare satt i gang med å bestille kjole,kirke osv. Samboeren din blir med når hjulet ruller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...