Gå til innhold

Nå ser jeg svart på økonomien, trenger seriøse råd her


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor skal jeg begynne.

Måtte si opp jobben min fordi jeg ikke kan kombinere den med barnehages åpningstider pga arbeidstider og reisevei. Jeg må og kunne hente og lever hver dag da min mann jobber i ett firma med mye pålagt overtid og reising over lenger perioder. Så nå er det 3 uker siden min permisjon var over, og jeg har ennå ikke fått tilslag på noen av jobbene jeg har søkt på de siste månedene. Nav sier søknad om dagpenger mest sannsynlig blir avslått da arbeidskontrakt ikke inneholder ansettelse prosent og ikke ble fornyet da rimi ble kjøpt opp av ica.

vi bruker ikke så mye penger på tull, men har blitt noe ekstra utgifter nå fordi babyen skal i barnehagen fra 1 september.

Vi har 11 000 i bo utgifter da vi trenger stor nok plass til at min manns særkulls barn skal ha ett hjem her også med egne soverom og ikke bare en madrass på gulvet. vi har bil lån på ca 1300 i måneden, blir ferdig i mars. Han betaler 5600 i barne bidrag, så vil vi nå få barnehage reginger på nesten 3000 i måneden. Da er vi oppe i ca 20 900 pr måned. Mannen har ca 22 000 utbetalt, noen ganger mer. Hvis jeg ikke får meg jobb fort som faen må vi klare oss på i overkant av 1000kr som skal dekke, mat, bleier, husholdings produkter, bensin, mobil, medisiner og andre nødvendige ting.

Så kan noen være så snill å si meg hvordan i helvete vi skal klare det? Og jeg aner ikke hvor lenge jeg blir uten penger hvis nav avslår søknad om dagpenger eller jeg ikke får en jobb før måneden er omme.

Vi kan ikke droppe barnehagen fordi da forsvinner alle mine muligheter for å få en jobb.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Mannen din har 22000 utbetalt og betaler 5600 i barnebidrag!! Hvor mange unger hadde han egentlig pådratt seg før han traff deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke dagpenger før etter 8 uker om du har sagt opp jobben selv. Kan han kanskje snakke med barnemor og spørre om en midlertidig utsettelse på barnebidrag en mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett veldig dårlig forhold mellom han og mor, så ho kommer aldri til å godta det. Desverre. Ellers hadde det helt klart vært en mulighet.

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var VELDIG mye i barnebidrag? Og lite batelt for mannen din hvis han har endel overtid??? Dere kan jo spørre i banken om dere kan bare betale renter og ikke på lånet en liten periode til du har kommet i jobb igjen? Det har jeg gjort i vanskelige perioder, og det har gått helt fint. S må du rett og slett bare ta den første og beste jobbe du får... Lykke tl!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke så rart, mannen min har mindre utbetalt i mnd, han betaler 4700 i barnebidrag til sin sønn. Det gikk opp mye når barnet ble 15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var høy barnebidrag. går det ann å gjøre noe med det?

 

er det virkelig slik at når mor ikke jobber så får hun mer??

 

kan du ta ekstravakter på butikken da? evnt har du interesse for mennesker? barnehage, sykehjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Adecco. Der kan du jobbe i barnehage absolutt hvor mye du vil,som ringevikar. Barnehager trenger folk så og si hele tiden. Jeg gjorde dette ifjor mens jeg ventet på å få meg fast jobb.

Da jobbet jeg rundt forbi i forskjellige barnehager, alt etter hvor de trengte folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbene jeg har søkt på er endel butikkjobber i de fleste katogorier som er utlyst.

Hadde en ringerunde til barnehager på forsommeren, men ingen kunne si om de trengte vikarer, så skal ta en ny ringerunde i morra.

 

 

Når det gjelder lønna hans er 22 000 når det er lite overtid, men plutselig uten særlig varsel kan han måtte jobbe fra morgen til kveld i flere uker. Dette er ett utleie firma så alt kommer ann på hvilken jobber de blir leid inn til.

 

Når mor ikke jobber eller far av annen grunn har betydlig høyere inntekt har han større forsørger ansvar for barna enn hva mor har. Sånn har vi forstått det av de på nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med et vikarbyrå og kommunen (Sjekk med personalkontoret i kommunen i forhold til dette). Det er ofte vikariater å få. Du må da være innstilt på å ta det meste, men i din situasjon er det bedre enn ikke noe.

 

Det er også mye lettere å få jobb når man har jobb.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal notere Adecco bak øret.

Jeg er villig til å ta det meste av jobb for en overgangs periodem, desverre er jeg ikke kavlifisert for mer enn 10% av utlyste jobber eller noe sånn. La oss si det sånn at det er stort behov for leger og inginører for tiden. :-)

 

Glemte forrestn og skrive Hi på det forrige innleget, men håper dere skjønte det var meg.

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...