Gå til innhold

En kollega av meg sendte en MMS til en hun kjenner, men den som mottok MMS-en fikk den fra et helt annet nummer enn hennes, en ingen av dem aner hvem er. Hvordan er det mulig? Har dere hørt om lignende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun sendte altså en MMS med bilde og tekst. Den som fikk denne MMS-meldingen fikk riktig bilde og tekst, men det stod at MMS-meldingen var sendt fra et helt annet nummer, til en person som bor et helt annet sted i landet, og som ingen av dem kjenner.

 

Er dette vanlig? Ingen av oss skjønner hvordan det kan ha skjedd... Får håpe det ikke er vanlig, kan vel bli dyrt hvis en person blir urettmessig fakturert for telefonbruk de ikke har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer meg innimellom. I bilen er det et duplikat simkort som gjør at du ikke trenger å koble mobilen til med bluetooth. Hvis noen kjører bilen så telefonen i bilen er aktivert sendes mine meldinger fra mobilen med et annet nummer. Det hele var forvirrende de første gangene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er begge numrene registrert på deg? Dette var hverken via. bluetooth eller et annet simkort. Var bare brukt en mobil, som ikke var koblet til noe, og hun har heller ingen andre SIM-kort... Men hm, kanskje det kan være forklaringen på det som skjedde med henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mobilnummeret som kom opp i slike situasjoner er ikke et nummer registrert på meg. Og jeg brukte kun min vanlige mobil med originalt simkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det mulig? Når man ikke en gang har duplikat i bilen? Jaja, er sikkert ikke farlig, men høres rart ut... Hadde ikke likt om nummeret mitt sendte meldinger til folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...