Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 er det noen her som har brukte milde "skrikekurer" på barna sine? jeg har en snuppe på 10 måneder som til nå har vært en drøm å legge. Men nå har hun begynt å tulle masse, og jeg vet av hele mitt hjerte at det bare er irritasjon, sinne osv - hun har ikke vondt noe sted, hun er trygg på oss begge, er mett, tørr og har det helt fint! Men hun vil ikke sove, og kjemper så utrolig hardt imot at det er helt vanvittig.. Vi har bestemt oss for å rett og slett la henne skrike litt om kvelden, for hun må bare lære seg at når det er natta så er det natta og da sover vi!! Vi har tenkt å la henne gråte max 2-4 minutter før vi går inn, legger henne ned i senga, gir henne smokken, stryker litt på henne og sier god natt - forhåpentlgvis vil hun da gi seg kjapt.. Noen erfaringer med en slik fremgangsmåte?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 er helt i mot alt som heter skrikekurer, "light versjon" eller ei...... Ville i sittet inne hos henne til hun hadde sovnet. Det har jeg gjort med alle mine 3 barn da de var på den alderen. Brukte mye tid, men verdt hvert sekund av min tid. Har ikke tro på at små barn skal måtte ligge alene å gråte, enten gjelder trass eller ei....
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 Jeg har ingen tro på dette og særlig ikke på så små barn. Barn på 10 mnd (og eldre for den saks skyld) har ikke nok erfaring til å skjønne f.eks. at dere er der selv om hun ikke ser dere blant annet. Selv om det er hyling for oppmerksomhet, så kan det i seg selv være skremmende for barnet. Vi har brukt mange timer på å få til god leggesituasjon. Noen ganger går det helt smertefritt, andre ganger er det mye styr. Hun er nå tre år. Nå kan det være at vi av og til lar henne styre på litt selv uten at vi er der, men hun er språklig sterk og vi skjønner at hun fremdeles har litt problemer med å fatte at vi er der selv om hun ikke ser og hører oss. Må forsikre seg om at vi er der selv om hun jo egentlig vet det. Tenk litt på deg selv - vil du være alene og gråte og være redd?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 noen som faktisk har prøvd der ute? HI
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 ja, har forsøkt det, og det tok sånn ca tre dager, og så la ungen seg uten problemer og uten en lyd, hun skjønte fort at nå var det natta. Gikk inn til henne etter ca to/tre min med skriking, la henne ned i senga (hun sto i sprinkelsenga, men jeg tok henne aldri opp), strøk henne over kinnet, sa " nå er det natta og du må sove. Mamma elsker deg". Første kvelden tok det kanskje 30 min før hun roet seg, så tok det kortere og kortere tid helt til det ikke var noen problemer tredje eller fjerde dag. hun var fremdeles blid og fornøyd da jeg la henne, ingen tegn til engstelse eller noen ting. Fungerte fett!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Min var også slik, alltid en drøm å legge og plutselig snudde det. Det blir bare verre hvis jeg sitter på rommet sammen med henne så jeg tar hun opp så hun får herjet litt fra seg og kost litt også prøver jeg senere. Går det ikke da heller så tar jeg hun opp igjen. Har aldri latt hu ligge og gråte alene hvis jeg vet det tar lang tid.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #7 Skrevet 16. august 2011 Jeg hadde aldri hørt om skrikekurer da mine var små. Eldste er så gammel at internett fantes ikke engang. Jeg laget varianter som passet oss, slik at jeg oppnådde det jeg ville. Og uten at barnet tok skade av det. tilpasning til det enkelte barn er vel det jeg har brukt. Men gråte og skrike litt måtte de
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #8 Skrevet 16. august 2011 Jepp. Det tok 3 netter her også. Det er 1 år siden nå og hun er verdens letteste jente å legge:) Gikk inn hvert 5 minutt, sa ingenting og så henne ikke inn i øynene, men strøyk henne over håret. Gikk når hun hadde roet seg. Det er selvsagt protester i det du går igjen, men du må bare være sterk:)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #9 Skrevet 16. august 2011 Hvorfor må små barn måtte gråte og skrike seg i søvn?? Jeg har nå 4 barn, yngste er snart tre år.....aldri har de måttet ligge å skrike seg i søvn for å lære at det er natta etc. Her har vi brukt mye TID på hvert enkelt barn....hvorfor så rush??
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #10 Skrevet 16. august 2011 Personlig har jeg ingenting imot å la barn som nærmer seg året gråte i protest. Merker denne curling generasjonen, både i jobb og ellers. Det er ikke sjarmerende med bortskjemte drittunger, som aldri har møtt livets realiteter!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #11 Skrevet 16. august 2011 Ja huff man må virkelig bare lære seg først som sist at voksne ikke kan stoles på... God plan!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #12 Skrevet 16. august 2011 Bare la de skrike.gå inn med jevne mellomrom.her går det kjempe lett å legge sover hele natta.skreik i noen dager og nå er det helt stille
Anonym bruker Skrevet 17. august 2011 #13 Skrevet 17. august 2011 godt å høre at noen andre enn meg også tenker at litt sinna-skriking på kveldstid ikke vil skape for alltid utrygge og skadede barn.. ;/ HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå