Gå til innhold

Hvor mye og ofte spiser deres baby på ca 3,5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes snuppa spiser så lite om dagen. Hadde store problemer med amminga en periode der hun nesten ikke ville ta puppen så måtte pumpe meg gjennom dagen å gi henne på flaske. Noe skjedde når hun var ca 2,5 mnd. Da begynte hun å ta puppen med en gang. Ikke noe mas og luring. Hun tok den når hun ble tilbydd. Nå de siste dagene har hun nektet å ta puppen igjen. Hun vrir seg unna og vil ikke ta. Klarer å lure henne med bittelitt sukkervann av og til før hun tar tak å begynner å suge. Så nå idag var det over på flaska igjen. Jenta er sulten, men vil ikke ta puppen.

Syntes hun spiser lite også. Totalt dette døgnet har hun spist 6 ganger, regner med det blir en gang til. Nå det siste måltidet før hun sovnet spiste hun 120 fra flaska. Ellers pupper hun mlm 5-7 minutt, effektiv suging. Spsier hver 2-3 time.

Tenkte å dra å veie henne i morgen. Hun er ikke av de største. Veide 3750 da hun ble født og nå for 2 uker siden veide hun 5300 og var 60 lang. HS sa jeg måtte tilby henne puppen litt oftere, men ikke så lett når hun ikke vil ha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har en sønn som er 4mnd på lørdag. Nå tar han kun flaske da, MME. Men han har 4-5 måltider per dag, og det er vel gjennomsnitt ca 250ml pr måltid. Han var 3650g når han ble født og er nå oppe i 7430! Legger med andre ord, godt på seg :) Vet at de ofte legger mer på seg av MME, men det som er normalt eller forventet i løpet av uken, er at en baby skal legge på seg alt fra 150-250 g i uken! Ville ha reist på helsestasjonen for å vegd henne viss du er usikker!

Om du blir veldig sliten av av og på med amming og flaske så må du vite at det er ikke noe underlag å gå over til flaske hele tiden. Det du kan gjøre er å pumpe det du orker (da vil du gradvis miste melken) og gi henne det og fryse det som blir til overs :) Vi har ikke hatt noe problemer med MME, og er storfornøyd med måltidene og vektkurven hans!

Håper at det kan være til hjelp, men viss ikke, kan du sikkert sende en mail eller se om du får snakket med helsesøster når du er der og veier datteren din! Viktig at du føler deg trygg på at hun får det hun trenger, og at du ikke stresser! Det vil også gjøre at melkeproduksjonen går ned!

Lykke til :)

Skrevet

Jenten min er 4 mnd om 3 dager, og hun er heller ikke av det største slaget.. veide henne for en uke side, og da var hun 5560, 61 cm lang.. hun ligger helt perfekt på kurven- akkurat på streken.

Når hun var 2,5 mnd fikk hun puppenekt om dagen, min feil siden jeg tilbudde henne hele tiden - kjente ikke hvilke tegn hun sendte ut. Så jeg gikk sakte men sikkert over til flaske om dagen, om natten og morningen ammer jeg henne. Pumper meg ca 200 ml om kvelden som hun får som første måltid på dagen, ellers er det mme. Gir henne 200, men hun spiser mellom 110-150... om kvelden spiser hun som oftes 200.. spiser 5-6 ganger fra hun står opp (0700-0830) til hun legger seg.(1930-2030)Ammer henne 2-3 ganger om natten...

Jeg bekymrer meg også for at hun ikke spiser nok, men jeg har slått meg mer og mer til ro med at hun spiser seg mett pga at jeg ser på flasken hvor mye hun spiser. Grunnen til at hun fikk puppenekt var fordi jeg trodde hun var sulten og trykket brystet opp i henne hele tiden, da blir jo hun lei tilslutt...

Skrevet

Syns ikke d var lite jeg. Mi får 6 måltid i døgnet hun. spiser vær 3-3.5 time på dag og 1 gang på natt. suger ca 5 - 10 minutt på vær pupp.

De sier ifra som regel når de ikke blir ordentlig mett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...