Gå til innhold

Trenger hjelp angående ebay!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det trygt å handle på ebay? Ble litt usikker med tanke på alt jeg skulle fylle ut ved registreringen, paypal osv.

Og hvordan er dette med toll? Er det sum over 200 kr en må betale toll for? Jeg har funnet noe jeg så gjerne vil kjøpe til sønnen min, det koster 275 kr inkludert frakt ( men ikke toll og avgifter) fra London. Kan evt dele det opp og bestille to ganger

Takknemlig for svar, hilsen grønn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jevnt over stort sett trygt å handle på Ebay, og spesielt når du betaler via Paypal. (pengene tilbake og straffereaksjoner mot selger om varen uteblir)

Toll og moms på varer over kr 200,- Ikke alt blir stoppet, men ta høyde for at det blir det.

Anbefaler å spørre selger om det kan merkes som gave, da er grensen kr 1000,-

Blir det toll og mva så inkluderes fraktbeløpet når mva beregnes. Fraktbeløpet inkluderes også i burderingen av innholdets verdi.

Hvorvidt du deler opp bestillingen og om det lønner seg kommer an på hvor mye du må betale i frakt, det er ikke sikkert det lønner seg totalt sett, og spesielt ikke dersom pakken uansett ikke blir stoppet i tollen...

Skrevet

hei , jeg har brukt ebay i flere år, har aldri hatt noe problemer med dette,

paypal fungerer slik: du betaler til paypal, de gir beskjed til selger om at innbetaling er utført, og selger sender dermed pakken, når pakken er sendt, betaler paypal selger. helt sikkert å bruke. og veldig enkelt ! :)

Skrevet

Har aldri hatt problemer med paypal eller ebay. Og har kost meg og shoppet der i mange år. Veldig sjeldent jeg har måtte betale ved ting over 200kr, men det kan skje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...