Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #1 Skrevet 16. august 2011 Jeg er jente på 24, og har vært sammen med min kjære på 28 siden tidlig i våres. Jeg er deltidsstudent, og jobber seksti prosent fast ved siden av. Jeg er ferdig med ett av fire år på skolen. Han er utdannet lærer, og videreutdanner seg nå til et nytt yrke. Han er ferdig utdannet i januar. Jeg har selv en gutt på fire fra tidligere forhold, mens han har ingen. Vi har begge et sterkt ønske om barn, og jeg kjenner fornuften og følelsene sitter å roper til meg på hver sin skulder. Ja, jeg vet jeg sikkert burde venta til jeg er ferdig på skolen, har jobbet nok til å få maks ut av permpenger og slikt. Desverre vil vi da ikke få noe barn før om fem år.. Ønsket er så vannvittig sterkt fra oss begge.. Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #2 Skrevet 16. august 2011 go for it ! samboer og jeg har vært sammen i litt o ett år, har termin om 2 uker
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #3 Skrevet 16. august 2011 synes ikke det er for tidlig. Du har også krav på penger som student om du blir gravid også er det jo greit for sønnen din å få et søsken så tett som mulig, istedenfor å vente til han er over 9 år. det akn også ta laang tid før det klaffer, så ikke noe iveien med å kutte prevensjonen og sette igang, så lenge dette er noe dere er enige om! Kjør på
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #4 Skrevet 16. august 2011 Dere har vært sammen under et halvt år. Ingen av dere er i en stabil livssituasjon (skole og videreutdanning) og du har et barn fra før. Jeg synes det vil være alt for tidlig å satse på på barn nå. Det har ingenting med økonomi å gjøre men med at dere har vært sammen i så kort tid. Jeg synes du skal satse på å skaffe deg et stabilt forhold, bo sammen i minst et år, deretter kan dere vurdere flere barn. Ta hensyn til det barnet du allerede har. Ikke kast deg inn i et nytt forhold uten å bruke tid og være 100% sikker. Det er ikke morsomt å ende opp som alenemor til to.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #5 Skrevet 16. august 2011 Det fins en haug av fordeler ved å få barn under studietiden, og det fins også en haug med fordeler om man velger å vente. For oss var det ett enkelt valg - vi ønsket å bli studentforeldre. Her har vi det gående med to små planlagte barn. Vi trives kjempegodt og ville aldri endret på livssituasjonen vår. Da vi planla nr. 1 hadde vi bare vært sammen i 4 månder (det tok 5 mnd før det klaffet), noen ganger vet man bare at man har truffet den rette.Både liten og stor stortrives, rett og slett. Det kan være en fordel å sjekke hvilke ordninger som gjelder for ditt studiested. Lykke til :)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #6 Skrevet 16. august 2011 Jeg ville ventet - ikke pga pengene, men fordi dere har vært sammen så kort tid. Vent et år, til dere har opplevd mer sammen som par, på godt og vondt. Dere trenger ikke vente i fem år til "alt" er "perfekt", så lenge dere sjekker ut at dere får nok i foreldrepenger til å klare dere - men får dere barn sammen, er dere knyttet sammen de neste 18 årene, uansett hva som skjer med samlivet. Det er langt viktigere enn penger.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2011 #7 Skrevet 16. august 2011 Er du i tvil så lar du være, men dersom du i hjertet ditt føler at det er riktig for dere.. vel, så syns jeg dere skal følge hjertet <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå