Gå til innhold

Kan sjefen min si det her? ang skole og jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk vite i dag at jeg er kommet inn på voksen opplæring, og slipper jeg unna allmennfagene, så er det skole to dager i uka. Jeg jobber 2-3 dager i uka(ca 50%) Jeg har fryktelig lyst å få den utdannelsen, MEN fikk beskjed i dag... tar du skolen, så er du ferdig her. kunne ikke få inn noen til å jobbe mine timer de to dagene i uka.... eller ingen andre på jobb som kunne det. så da står jeg her da.... HVA GJØR JEG? jeg får ingen støtte fra nav siden det er så lite på skolen, og jeg vil jobbe litt i tillegg....og jeg trives på plassen også..

syns det er litt råttent gjort av sjefen... har stått på der, jobba dager i ferien min pga mangel på folk, så får man det her slengt i trynet liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MÅ du stille på skolen de to timene? Kan du lese hjemme er jo saken grei, men ellers er det vel vanskelig. Er du organisert? Ta kontakt med fagforeningen og spør dem, de har nok greie på regler ang dette =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke to timer, men to dager... Ja, må nok det...

 

Nei, er ikke organisert(irriterer meg grønn over at jeg ikke har gjort det)

 

syns bare kanskje at det går ann å bytte litt om på vaktene.... sjefen er vedlig på det selv når det er noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare ha to fag på voksenopplæringen. Hadde da norsk på fredager før store-fri og nyere historie på tirsdager. Helt håpløst.. Men så viser det seg at den andre klassen hadde nyere historie på fredager etter store-fri, så da fikk jeg bytte slik at jeg fikk en hel dag istedenfor 2 halve. Gikk da bare i to klasser ;) Kan du ikke forhøre deg litt? Syns nå sjefen din høres lite fleksibel ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan:

 

1: si opp og søke på ny job hvor du kan jobbe men ikke de to dagene du er på skolen

 

2.du kan fortsette og jobbe der du jobber men da ser det ut som du ikke får gått på skole.

 

 

Er du alenemor kan du jo søke om stønader for enslig mor. ellr om du kan gå dagpenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei....sier det igjen jeg :) to hele dager på skolen!!!! ikke bare noen timer her og der.....men to dager..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja selvfølgelig kan sjefen din si det. Det er ikke bare bare å få tak i et menneske til som kan dekke opp for de 50 % du ikke skal være der kanskje, lettere å få et kvalilfisert menneske på 100 % når han er kvitt deg.

 

Han er antagelig ikke så veldig hypp på å beholde deg, da hadde han nok tatt en annen tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, når man har en jobb kan man ikke uten videre bestemme seg for at man ikke skal jobbe den tiden man er ansatt for å jobbe. Det sier jo segs elv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjef i en butikk, og jeg hadde gladelig vært fleksibel til å gi min arbeider fri disse to dagene. MEN jobb andre dager slik at hun kunne fyldt stillingen sin.

 

Hadde hun jobbet 100 % hadde det vært et helt annet spørsmål, men nå sier hun jo at hun bare jobber ca 2-3 dager, så dem må jo gå ann å bytte litt på dagene slik at hun får gått skole og jobbet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg jobber veldig forskjellig fra uke til uke, så det er ikke hver uke de to dagene havner på min arbeidsdag. Det er aldri noen problem ellers å bytte dager, om det er noe.

Jeg er alene ja, men har ikke rett på stønader desverre, så det går ikke.

 

Får vel bare la være å ta den utdanninga mi.... ser ikke ut til at det går da :(

 

Jo, igrunn så syns jeg det er råttent gjort... alle som jobber der har stått på, jobba ekstra selv om man måtte avlyse både det ene og det andre, så litt fleksibel kan de være. For det er faktisk mulig å være det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også 50% har faste dager jeg jobber og har lagt opp "livet mitt" etter det. Så de dagene jeg ikke jobber har jeg samlet andre aktiviteter som skjer i løpet av en uke.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde blitt særlig glad om sjefen min kom og sa at fra neste uke må du jobbe noen andre dager for du må bytte med "Trine" som skal begynne på skole. Da hadde jo ikke kabalen min gått opp i det hele tatt... Tror faktisk ikke sjefen min, eller "Trine", kunne forlangt det heller.

 

Du bør jo absolutt ta utdanningen, men søke deg en annen jobb. Det er selvfølgelig ikke umulig å kombinere jobb og skole, men da må du ha faste arbeidsdager som passer med skolen din. Det blir feil at det skal gå utover andre på jobb at du vil ta en utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at ingen av oss jobber faste dager, vi har vaktliste som vi går etter. ene uka jobber vi noen dager, andre uka jobber vi andre dager....skjønner?

 

men uansett....har bestemt meg...snakka med sjefen, h*n vil jeg skal bli, vil ikke jeg skal slutte. Jeg er en av de få som stiller når det er krise nemlig.

så da er den saken grei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var litt uprofosjonell måte av sjefen din å si det på den måten da. Heller gi deg en saklig og god grunn for at han ikke ville fortsette arbeidsforholdet med deg.

 

Jeg hadde helt motsatt erfaring da jeg sa til sjefen min at jeg skulle begynne på skolen igjen. Kom inn på voksenopplæring i alle 4 fagene jeg trengte, disse gikk over 4 dager og kun på dagtid så jeg gav beskjed om at jeg kunne jobbe kveld og helger.

 

Men sjefen min ville ikke "miste" meg til skolen, så han tilbød meg en 100% sjefsstilling istedet! Kunne jo ikke si nei til dette selvfølgelig og fikset med skolen at jeg skulle kun ta 1 fag på kveldstid først.

Blir litt lengre tid å fullføre skolen på, men det får heller bare være.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...